Address & Contact

Our Address

قزوین ، جاده ترانزیت ،بیمارستان ولی عصر

Telephone

دامداری گوسفند اصیل شال علیرضایی

🐑 گوسفند شال این نژاد زیبا در دسته گوسفند سنگین دنبه گوشتی قرار می گیرند. دنبه دار است و وزن دنبه آن هم سنگین است . این به این معناست وقتی می خواهید گوسفند زنده شال را ذبح کنید حتما باید بدانید که مقداری از پول گوشت خریداری شده شما صرف خرید دنبه می شود. علاوه بر این از نظر شیردهی و پشم نیز در عالی است.

🐑 دلیل نام گذاری این گوسفندان محل زندگی اولیه آنها شهر شال در استان قزوین است .در تقسیمات فعلی در شهرستان بووین زهرا قرار گرفته است رودخانه ای بزرگ در آن جریان داشته است که باعث شده آب کافی و چراگاه خوبی برای این گوسفندان فراهم آید. این شهر به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه گودی شکل به شال یا چال معروف شده است.

🐏 ویژگی های گوسفند نژاد شال

🔻همانطور که همه دامداران عزیز می دانید یکی از مواردی که در پرورش گوسفند اهمیت دارد وزن گیری سریع است . صنعت دامداری و پرورش گوسفند همواره با چالش افزایش قیمت نهاده های دامی مواجه بوده است . اینکه گوسفندی با مصرف خوراک دام کمتری به وزن ایده آل برای فروش برسد برای اقتصاد کشاورزان و دامدارن بسیار حایذ اهمیت است. بنابراین انتخاب گوسفندی که با آب و هوای منطقه سازگار باشد و سریع وزن بگیرد بسیار می تواند در رفاه دامداران موثر باشد.

🔻 استعداد سازگاری شال با کلیه اقلیم‌های ایران قابل توجه است. اگر گوسفندی که برای پرورش انتخاب می کنیم گوسفندی باشد که با اقلیم آن منطقه سازگار نباشد از رشد کمی برخوردار است و به زودی به بیماری های زیادی دچار می گردد .همین خاصیت سازگاری گوسفند شال باعث شده که دامداران زیادی به فکر پرورش این گوسفند نژاد شال باشند

🐏 خصوصیات گوسفندان شال

🔰 گوسفندان شال در زمان تولد دارای پشم ها و پوستی به رنگ خاکستری تیره و حتی مایل به سیاه هستند و با رشد گوسفند این رنگ پوست و پشم به شکری متمایل به خاکستری مبدل خواهد شد. به روی پیشانی این نوع از گوسفندان لکه های سفیدی قرار دارد که حتی گاهی تا پشت سر گوسفند هم ادامه دار شده است. اگر گوسفند شال را از نیم رخ مشاهده کنید شاهد محدب بودن بینی گوسفند خواهید شد. این نوع از گوسفندا دارای منگوله هایی در زیر گلو و یا زیر گوش می باشند که حالت آویزان دارد.

🐏 وزن گیری گوسفندان شال

💠 متوسط وزن گیری گوسفندان شال می تواند در قوچ شال یا همان( جنس نر گوسفند شال) ۶۵ الی ۸۰ کیلوگرم و در میش شال یا همان (جنس ماده گوسفندان شال ) ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم می باشد وزن بره متولد شده در نژاد شال مرغوب خالص می تواند ۵ تا ۷ کیلو گرم باشد .

🐏 بره زایی

✨ گوسفند شال به عنوان بهترین گوسفندان چند قلوزا در ایران شناخته می شوند که توانایی دو قلوزایی در آنها نسبت به سایر دام ها بالا می باشد. 

به مدیریت : محمد علیرضایی 

 

 

 

 

دامداری گوسفند اصیل شال علیرضایی در قزوین , دامداری در قزوین , گوسفند اصیل شال در قزوین  , خرید گوسفند شال , فروش گوسفند شال , قیمت گوسفند شال ,  گوسفندان چند قلوزا ,  دامداری گوسفند اصیل شال علیرضایی ,