Address & Contact

Our Address

کرج،کاسپین قزوین فاز ۳،خیابان دهخدا،قطعه ۱۰ ۲۰

Telephone

رنگ ساختمانی و رنگ فوری پارس ماهان البرز 

رنگ ساختمانی و رنگ فوری پارس ماهان البرز 

? شرکت پارس ماهان تولید کننده انواع رنگهای فوری چوب ۰رنگهای ساختمانی ۰رنگهای پلاستیگ ۰آکریلیک ۰رنگهای پلی اورتان چوب ۰رزینهای الکیدی?

? فروش انواع رزینهای تخصصی و…

? انواع رنگ?

امروزه می‌توانید انواع رنگ ساختمانی را با تنوع بسیار بالا از تولیدکنندگان مختلف تهیه کنید. شاید این تنوع کمی‌گیج کننده باشد. با شناخت انواع رنگ‌ها و مصارف هر کدام بهتر می‌توانیم برای انتخاب رنگ درست و مناسب تصمیم‌گیری کنیم. همه رنگ‌های ساختمانی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: رنگ‌های پایه آب و رنگ‌های پایه روغن.

? رنگ‌‌‌های پایه آب

این نوع رنگ‌ها که با عنوان رنگ لاتکس نیز شناخته می‌شوند بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند. زمان خشک شدن رنگ‌های لاتکس کم است و قابل شستشو هستند. اجرای راحت و کیفیت بالایی دارند و با محیط زیست نیز سازگار هستند. رنگ‌‌‌های لاتکس یا پایه آب انعطاف و استحکام بالایی دارند. در مقابل رطوبت و رشد قارچ مقاوم هستند. به همین دلیل در نقاشی منازل کاربرد زیادی دارند.

? رنگ‌‌‌های پایه روغن

رنگ‌‌‌های روغنی که با عنوان رنگ آلکیدی نیز شناخته می‌شوند برای جاهایی که رطوبت بالا دارند مثل حمام و آشپزخانه و همچنین نقاطی که در معرض سایش شدید هستند مثل چهارچوب در و پنجره، کابینت‌ها و کف مناسب هستند. رنگ‌‌‌های روغنی درخشش بالایی دارند و زمان خشک شدن آن‌ها در مقایسه با رنگ‌‌‌های لاتکس طولانی تر است و برای همین معمولا اثر قلم مو و غلتک روی آن باقی نمی‌ماند.

رنگ‌‌‌های روغنی گران‌تر از رنگ‌های پایه آب هستند، بوی تندی دارند و چون حاوی ترکیبات آلی فرار (VOCs) هستند برای محیط زیست مضر هستند. همچنین برای رنگ کردن با رنگ‌های روغنی به حلال‌‌‌های شیمیایی مثل تینر نیاز دارید.

شاید روی قوطی‌‌‌های رنگ عباراتی مثل “جهت مصارف داخلی” یا “برای مصارف خارجی” را دیده باشید. می‌توانید از رنگ‌‌‌های پایه آب برای مصارف داخلی و رنگ کردن اتاق‌ها استفاده کنید و برای محیط‌‌‌های باز بهتر است از رنگ‌‌‌های پایه روغن استفاده کنید.

رنگ ساختمانی و رنگ فوری پارس ماهان البرز 

? رنگ‌‌‌های آستری

در واقع آستری‌ها را جزو دسته بندی رنگ‌ها جا نمی‌دهند، اما برای انجام بسیاری از پروژه‌های نقاشی ساختمان واجب هستند. رنگ‌‌‌های آستر تنوع زیادی دارند و می‌توانند هم پایه آب و هم پایه روغن باشد. اجرای آستری باعث چسبندگی بهتر رنگ می‌شود و کیفیت نهایی را بالا می‌برد. آستری‌ها درجه رزین بیشتر و حلال کمتری دارند. به همین دلیل زود خشک می‌شوند و قدرت چسبندگی رنگ اصلی را بالا می‌برند. برای رنگ‌‌‌های روغنی از آستری پایه روغن و برای رنگ‌‌‌های لاتکس از آستری پایه آب استفاده می‌شود.

? رنگ‌‌‌های پلاستیک

رنگ پلاستیک یا امولسیون جزو رنگ‌های پایه آب محسوب می‌شود و به دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تقسیم می‌شود. بر خلاف گفته بسیاری از افراد، رنگ تمام پلاستیک قابلیت شستشوی ۱۰۰ درصد ندارد و در صورت نیاز به شستشو بهتر است از رنگ روغنی یا اکریلیک استفاده کنید. رنگ پلاستیک بوی بسیار کمی‌دارد و سریع خشک می‌شود. قابلیت جالب توجه آن این است که می‌توان آن را با حلال‌‌‌های نفتی مخلوط کرد. از آنجایی که حرارت و رطوبت را از خود عبور می‌دهد بیشتر برای سقف آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود و درست به همین دلیل برای سطوح فلزی و چهارچوب‌ها اصلا مناسب نیست. اجرای آن با غلطک ساده و سریع است و با قلم مو ممکن است رد قلم مو را نشان دهد.

? رنگ‌‌‌های اکریلیک

رنگ اکریلیک یا آکریلیک نیز نام دیگری برای رنگ‌‌‌های پایه آب است و رزین این رنگ‌ها از مواد اکریلیک تهیه می‌شود. این نوع رنگ‌ها نسل جدیدی هستند که به دلیل سازگاری با محیط زیست، تنوع بالای رنگ و اجرای آسان جایگاه مناسبی بین مصرف کنندگان پیدا کرده‌اند. در ابتدا برای رنگ کردن اتومبیل‌ها استفاده می‌شدند و رفته رفته برای مصارف مختلف به کار گرفته شدند.

مدیریت : منصور هزارخانی

رنگ ساختمانی و رنگ فوری پارس ماهان البرز 

 

رنگ ساختمانی , رنگ ساختمانی جدید , انواع رنگ ساختمانی و صنعتی , فروشگاه رنگ ساختمانی , پخش رنگ ساختمانی , انواع رنگ دیوار , بهترین رنگ ساختمان ,