رنگ کاری و پتینه کاری چوب نبی

✨رنگ کاری جوب

✨پتینه کاری چوب

✨رنگ های پولیش و پلی استر،تمام پلی استر و گیاهی

❇️پتینه کاری روی چوب به ترکیب چند رنگ و ایجاد لایه های رنگی متفاوت بر روی چوب گفته می شود. با استفاده از هنر پتینه کاری می توان اجسام چوبی را به حالت کهنه در آورد. با کمک بافت های کهنه کاری شده و اکسید شدن می توان روی اجسام شیار هایی ایجاد کرد تا کهنه به نظر برسند.

❇️پتینه کاری به عنوان رنگ در ساختار چوبی یا پوشش طبیعی درنظر گرفته شده که با توجه به تیرگی چوب و هر گونه تغییری که در بافت، سطح و رنگ چوب بدست می آید سنجیده می شود. در واقع پتینه کاری روی چوب یکی از روش های زیباسازی لوازم چوبی می باشد.

?انواع پتینه کاری روی چوب

?پتینه با جوهر رنگ

جوهر رنگ نوعی مواد رقیق است که به عنوان آسترهای رنگی در پتینه های جوهری استفاده می شود. چنانچه جوهر رنگ کمی غلظت داشته باشد می توان با تینر فوری و یا الکل صنعتی آن را رقیق کرد. جوهر رنگ را می توان به وسیله پارچه بدون پرز، پیستوله و یا قلمو روی سطح کار کشید. لازم است تا بعد از یک لایه رنگ آمیزی سطح کار کاملا خشک شود. سپس می توان رنگ آمیزی دوم را انجام داد و سپس رنگ آمیزی سوم انجام شود که موجب ناپدید شدن آثار قلمو و پارچه شده و رنگ یکنواختی بر روی چوب به وجود خواهد آورد.

?پتینه به وسیله رنگ های حلال در آب

این نوع کار نمی تواند پوشش کلی ایجاد کند و فقط قسمت های روشن چوب را رنگ آمیزی می کند تا گره های چوب بهتر دیده شوند. رنگ های محلول در آب را با روغن بزرک مخلوط و توسط قلمو بر روی کار بکشید. در همان حالت با دست دیگر و یک پارچه بدون پرز، سطح کار را پاک کنید. این کار باید قبل از خشک شدن رنگ انجام شده و کمی سرعت عمل نیاز دارد.

?پتینه روی چوب با لاک الکل

یک قوطی ۱۰۰ گرمی لاک الکل را با یک شیشه الکل اتیلن(ethylene) ترکیب کرده و پتینه کاری را شروع کنید. این تکنیک همانند جوهر رنگ با پنبه و یا دستمال قابل اجراست و بیشتر به منظور حفظ رنگ طبیعی چوب مورد استفاده قرار می گیرد. لاک الکل از خوردگی و نفوذ رطوبت در چوب پیشگیری می کند.

?پتینه روی چوب با شاپان

شاپان نوعی پوشاننده چوب است که در اصل قیر آب شده می باشد. شاپان را کمی رقیق کرده و توسط پارچه روی سطح چوب بکشید. حلال شاپان نیز تینر روغنی، نفت و بنزین می باشد. بر اثر تمرین می توانید حرکات زیبایی بر روی سطح کار ایجاد کنید.

?پتینه چوب با رنگ روغنی

رنگ های روغنی که اغلب در رنگ آمیزی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند برای پتینه های روغنی روی چوب مناسب می باشند. روش کار نیز به سه صورت زیر متداول تر است:

با استفاده از رنگ روغنی غلیظ همه سطح چوب را بپوشانید.در انتها با استفاده از رنگ های روشن تر می توانید طرح های دلخواه را بر روی سطح ایجاد کنید.
ابتدا همانند روش قبلی کل سطح کار را رنگ امیزی کرده و بگذارید کار به طور کامل خشک شود. سپس رنگ طلایی بسیار رقیق را با استفاده از مسواک و یا پارچه بر روی نقاطی از چوب به طور دلخواه استفاده کنید.
کل کار را با رنگ روغن بپوشانید و در حالتی که رنگ هنوز به طور کامل خشک نشده، مقداری از رنگ را از نقاط مورد نظر پاک کنید. برای این کار از پارچه بدون پرز و کمی تینر روغنی استفاده کنید.

به مدیریت:محمود نبی زاده

https://www.instagram.com/hoseinmalekan.vila

 

کابینت انزو پولیشی
کابینت ممبران
کابینتmdf
انواع کابنت چوبی رنگهای ضد اب پلی اورتان و پلی استر
 
 انواع دربهای تمام چوب و روکش چوب باشبکه تمام چوب
دربهای ملامینه طرح دار وساده
ساخت انواع اسباب بازی چوبی
ساخت انواع تخت نرد
ساخت انواع ظروف چوبی

 

صنایع چوب , رنگ کاری چوب , پتینه کاری چوب , انواع پتینه کاری روی چوب , رنگ کاری جوب با رنگ پلی استر , رنگ کاری و پتینه کاری چوب در مرکزی , هزینه پتینه کاری لوازم چوبی در استان مرکزی , رنگ کاری و پتینه کاری چوب نبی در مرکزی , پتینه به وسیله رنگ های حلال در آب , پتینه چوب با رنگ روغنی ,