Address & Contact

Our Address

استان البرز.شهرکرج.مهرشهر.فاز ۱ بلوارارم.نبش خیابان افشار.برج دارا.طبقه پنجم.واحد۳۳

Telephone

تولید و فروش روغن جامد و نیمه جامد شاهین ارکیده

💠 تولید و فروش روغن سرخ کردنی روغن سویا شاهین ارکیده در مهرشهر البرز💠

💠 برندهای چکاوک ، چکاوک طلایی ، کایزن ، جهان💠

💠 انواع روغن های مخصوص استفاده خانوار و اصناف و صنایع

💠 اگر بخواهیم روغن‌ها را دسته‌بندی کنیم باید بگوییم که دو دسته روغن داریم: گیاهی و حیوانی. گیاهی‌ها که از دانه‌های روغنی گرفته می‌شوند و روغن‌های حیوانی هم از چربی حیوانات یا چربی شیر به دست می‌آیند. روغن جامد اسیدهای چرب اشباع دارد و به همین خاطر است که در دمای اتاق به شکل جامد درمی‌آید. روغن‌های مایع مقاومت کمی در محیط دارند و ناپایدارند.

💠 روغن‌های نباتی یا همان گیاهی به شکل مایع هستند و آنها را به شکل جامد درمی‌آورند تا ماندگاری‌شان بیشتر شود و راحت‌تر بتوان آنها را نگهداری کرد. روغن‌های مایع ساختار و حالتی غیراشباع دارند. به این حالت، سیرنشده هم می‌گویند. اگر بنا باشد که روغن‌های مایع را به شکل جامد دربیاورند باید آنها را اشباع یا سیرشده کنند. اما چطور؟ راه حل، اضافه‌کردن هیدروژن به آنهاست.

💠 در واقع، روند جامدکردن روغن‌های مایع این است که به پیوندهای آنها هیدروژن اضافه می‌شود. به این عمل هیدروژانسیون گفته می‌شود.

💠 روغن نیمه‌ جامد چیست؟

روغن‌ نیمه ‌جامد مخلوطی از روغن آفتابگردان، کلزا و… بوده و هدف اصلی تولید آن تأمین نیاز بازار به جایگزینی مناسب برای روغن جامد و کاهش خطرات مصرف این روغن است. برای افزایش ماندگاری روغن‌های جامد، فرآیند هیدروژناسیون انجام می‌شود که باعث افزایش سطح اسیدهای ترانس و اسیدهای چرب اشباع خواهد شد. اسیدهای چرب اشباع روغن جامد (حدود 20%) با افزایش سطح کلسترول بد خون (LDL) و کاهش سطح کلسترول خوب خون (HDL) خطراتی چون اضافه وزن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و انسداد شریان‌ها را به دنبال دارند.

با توجه به علاقه خانواده‌های ایرانی به طعم و مزه غذاهایی که با روغن جامد آماده می‌شوند، روغن نیمه جامد با ترانس پایین به بازار عرضه شد. اسیدهای چرب ترانس روغن نیمه جامد کمتر از 2% بوده و دیگر خطرات روغن جامد را ندارد. جالب است بدانید که دمای بالا باعث ایجاد بخش مایع و دمای پایین نیز باعث ایجاد بخش جامد در این نوع روغن‌ها خواهد شد و به همین دلیل نیز تحت عنوان نیمه جامد شناخته می‌شوند.

خانوار

 

صنف و صنعت

مدیرعامل وجیه الله سلطان پور
رئیس هیئت مدیره خانم سکینه ورزدار
مدیر فروش و بازاریابی:محمد شفاعی
09120835912

 

 

روغن نباتی جامد , روغن نیمه جامد , بهترين روغن نباتي , قیمت روغن جامد ۵ کیلویی ,