Address & Contact

Our Address

اصفهان

Telephone

ریگ دو طرفه طالبی

⚡️ از دستگاه ریگ برای جمع آوری یونجه چیده شده، ساقه های گندم، جو و برنج برجای مانده از برداشت با کمباین استفاده می شود. بدون استفاده از دستگاه ردیف کن جمع آوری یونجه های ریخته شده روی زمین کاری سخت و طاقت فرسا است.

🔻 ریگ فنری خورشیدی از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

🔸 شاسی ریگ خورشیدی
🔸 خورشیدی های ریگ که فنر ها یا پره ها بر روی آن بسته می شود.

🔰 از ویژگی های ریگ دوار خوب جمع آوری سریع بدون برجای گذاشتن محصول و همچنین عدم شکستن فنر ها در فشار زیاد می باشد. پره های ریک از جنس میلگرد سخت است که ساقه ها و علف های چیده شده را به راحتی به شکل ردیفی در می آورد.

💠 ریگ کشاورزی در مدل های زیر ارائه می شود:

🔸 ریگ کشاورزی 40 پره تک فنر
🔸ریگ خورشیدی 40 پره جفت فنر
🔸 دستگاه ریک یونجه 50 پره
🔸 ریگ دوار یا ریک فنری 56 پره
🔸 ریگ کوپتری 330 (یعنی عرض سطح کار330 سانتی متر)
🔸 ریگ کوپتری 700 (یعنی عرض کار 700 سانتی متر)

⚜️ کاربرد اصلی ریگ خورشیدی

موور و بیلر 3 دستگاه مکمل هم هستند تا علوفه های درو شده پرس و بسته بندی گردیده و برای خوراک علوفه دام داریها آماده گردد .

🔻 مزایای استفاده از دستگاه ریگ خورشیدی

1- سهولت جمع آوری علوفه
2- سرعت بیشتر
3- نیاز کمتر به نیروی کار

🌀 ریگ خورشیدی ماشینی است که برای جمع آوری علوفه و علف های هرزاز روی زمین مورد استفاده قرار می گیرد. ریگ خورشیدی علاوه بر ردیف کردن و مرتب کردن علوفه، کار جمع­ آوری آن را هم انجام می ی­دهند. علت نامگذاری این ابزار به این دلیل است که دایره­ای شکل و شبیه به خورشید بوده و با حرکت در بخش های مختلف زمین مزرعه، همزمان با درآوردن علف های هرز از ریشه، آنها را جمع آوری می کند.

🔴 ریگ زدن یونجه چه زمانی اتفاق می افتد؟

معمولا یک یا دو روز پس از درو یونجه ( بسته به میزان رطوبت منطقه) با استفاده از ریگ یونجه را ردیف می کنند تا برای بسته بندی با بیلر آماده شود، بهترین زمان ردیف کردن یونجه موقعی است که ساقه و برگ بخشی از رطوبت خود را ازدست داده و برگ یونجه هنوز کاملا خشک نشده باشد

🔰 نحوه کار ریگ دوار یا ریک خورشیدی

ریگ یونجه با توجه به نحوه اتصال آن به تراکتور بصورت مورب قرار گرفته است که با کشش تراکتور، خورشیدی های ریگ چرخیده و موجب هدایت علوفه ها و ساقه ها به یک سمت بصورت ردیف می شوند. بعد از دروی علوفه ها و گذشت یک یا دو روز که اندکی از رطوبت یونجه ها کم می شود، علوفه ها آماده ریک زدن هستند. ریگ خورشیدی یا ریک دوار منجر به گردش هوا بین علوفه ها شده، در نتیجه باعث جلوگیری از گندیدگی و پوسیدگی علف ها، خشک شدن علوفه ها و تسهیل بسته بندی در آن ها می شود. همچنین این ریگ ها را می توان در یک طرف تراکتور نصب کرد.

🔰 ریگ فنری خورشیدی

ریگ خورشیدی از چند چرخ که روی آن میله هایی خمیده قرار دارد تشکیل شده است و علوفه و یونجه ها را در یک ردیف جمع می کند. حرکت هر چرخ مستقل از چرخ دیگر است. همچنین در جهت مورد نظر می توان چرخ ها را حرکت داد. بنابراین از ریگ خورشیدی می توان در زمین های ناهموار به راحتی استفاده کرد. دقت کنید که از ریگ خورشیدی باید در زمین تمیز و فاقد آشغال استفاده کرد.

🔰ریگ خورشیدی تک فنر

حرکت هر چرخ در این ریک مستقل از چرخ دیگر است. ریگ تک فنر حتی در نقاط با دسترسی سخت نظیر جوی ها نیز کار می کند.

🔰 ریگ کوپتری

ریگ کوپتری مجهز به گیربکس مرکزی می باشد که توان خود را از PTO تراکتور دریافت کرده و برای زمین های بزرگ مناسب می باشد. این محصول با دو عرض 330 سانتی متر و 700 سانتی متر تولید می گردد.ریگ کوپتری مانند یک جاروی کنار ریز عمل می کند، یعنی یونجه های چیده شده را به دو طرف خود جمع می کند. جمع شدن علف ها به دو طرف، کار را برای تریلی های بسته بندی راحت تر می کند.

🔰 ریگ کوپتری 330

در این ریگ فاصله دو ردیف یونجه جمع آوری شده 330 سانتی متر است.

🔰 ریگ کوپتری 700

در این ریک فاصله دو ردیف یونجه جمع آوری شده (عرض کار) 700 سانتی متر است. ریگ کوپتری 700 با هر نوع تراکتوری می تواند کار کند.

به مدیریت : طالبی

 

 

 

 

ریگ دو طرفه طالبی در اصفهان  , ریگ دو طرفه طالبی , ریگ کشاورزی , ریگ خورشیدی , ریگ خورشیدی دو طرفه , دستگاه ردیف کن کشاورزی ,