سازه های فلزی آرت صنعت

 مجری انواع سازه های فلزی

 سبک و سنگین

 پروژه های معماری و مهندسی

با سلام خدمت هم وطنان محترم

در صورت نیاز تماس حاصل فرمایید

نمونه های بیشتر در صفحه اینستاگرام موجود میباشد

 

سازه فلزی چیست؟ به سازه اي كه اصولا رفتار سه بعدي داشته باشد، به طوريكه به هيچ ترتيبي نتوان رفتار كلي آن را با استفاده از يك يا چند مجموعه مستقل دوبعدي تقريب زد، سازه فضاكار ناميده مي شود . با اين تعريف طيف وسيعي از سازه ها يعني حتي برخي از قوس ها و گنبدهاي آجري گذشته نيز جزو سازه هاي فضاكار محسوب مي شوند، اما در اينجا منظور سازه هاي سه بعدي خاص هستند كه معمولا داراي اعضاي مستقيم با اتصالات صلب يا مفصلي مي باشند.

سازه فلزی Steel Structure به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح در دنیای ساختمان‌ سازی امروزین، عنوانی کلی برای انواع سازه‌ های ساخته شده از فولاد است. امروزه فولاد که همان آلیاژ ساخته شده از آهن و کربن است، با قابلیت‌ های متعدد خود به یکی از کارآمد‌ترین مصالح ساختمانی بدل شده است. سازه‌ های فولادی چنان جایگاه ویژه‌ ای در ساخت‌ و‌ ساز دارند که در برخی پروژه‌ های ساخت‌ و‌ ساز با هیچ یک از سایر مصالح قابل جایگزینی نیستند. سازه فولادی قابی، سازه فولادی پوسته‌ ای، سازه فولادی معلق و سازه فولادی خرپا از اصلی‌ ترین انواع سازه‌ های فلزی به‌ حساب می‌ آیند. در این نوشتار با کاربردها، مزیت‌ ها و انواع سازه‌ های فلزی به تفصیل آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید تا با نقش بی‌ بدیل سازه‌ های فلزی آشنا شوید.

کاربرد سازه‌ های فلزی

فولاد یکی از اصلی‌ ترین فلزها در صنعت ساخت‌ و‌ ساز به‌ حساب می‌ آید. اجزای فولادی آنگاه‌ که با شکل و قاعده خاصی کنار یکدیگر قرار می‌ گیرند، برحسب قابلیت‌ های خود کاربردهای مختلفی پیدا می‌ کنند. به‌ طور‌ کلی می‌ توان گفت که انواع سازه‌ های فلزی در ساخت انواع پل‌ ها، اسکلت ساختمان خصوصاً ساختمان‌ های بلند، مخزن نگه‌ داری سیالات و سایر سازه‌ های ثابت و… به کار می‌ روند.

مزایای انواع سازه‌ های فلزی

علت محبوبیت روزافزون انواع سازه‌ های فلزی به ویژگی‌ ها و برتری‌ های آن‌ ها نسبت به بتن و مثل آن مربوط می‌ شود. ویژگی‌ های فولاد مانند استحکام و در عین‌ حال قابلیت شکل‌ دهی آسان، چکش‌ خواری، پذیرش جوش، خاصیت فنری و الاستیکی آن به همراه ویژگی‌ های جذاب هر یک از انواع سازه‌ های فولادی، رمز گرایش زیاد به این نوع سازه‌ ها است.

از ویژگی‌ های انواع سازه‌ های فولادی می‌ توان به استحکام بسیار زیاد در برابر کشش و فشار، عمر طولانی، قابلیت مقاوم‌ سازی بیشتر و تعویض راحت‌ تر، انتقال فشار لرزه‌ ای کمتر به ساختمان هنگام زلزله، نصب آسان، قابلیت از پیش‌ ساخته شدن، خاصیت ارتجاعی و کیفیت یکنواخت انواع سازه‌ های فولادی اشاره کرد.

 

انواع سازه‌ های فلزی

سازه‌ های فولادی دارای انواع متنوعی بوده و از انواع سازه‌ های فلزی می‌ توان به سازه قابی که با استفاده از تیرها و ستون‌ ها ایجاد می‌ شود، سازه شبکه‌ ای که شامل سازه فولادی مشبک و گنبدی است، سازه از پیش تقویت‌ شده، سازه خرپا که با استفاده از میلگرد و اجزاء مثلثی شکل ایجاد می‌ شود، سازه طاقی شکل، پل کمانی شکل، پل تیری، پل کابلی، پل معلق و پل خرپایی اشاره کرد.

????????

درب یکی از مهم ترین عناصر یک ساختمان می باشد. از درب ها برای جلوگیری از دسترسی به یک بخش توسط انسان و حیوان استفاده می کنند. این بخش می تواند خانه، اتاق، ساختمان، اداره و … باشد

درباره درب های فلزی

درب های انواع مختلفی دارند و به شکل های ثابت و متحرک وجود دارند. هدف از طراحی یک درب ایجاد امنیت و جلوگیری از ورود برخی از آتش سوزی ها و آلودگی ها می باشد.بسیاری از درب ها امکان قفل شدن دارند. درب های فلزی ساختمان ویژگی های خاصی دارند که یکی از مهم ترین آن ها کنترل دمای هوای داخل می باشد و همچنین این مدل درب ها چهارچوب بسیار قوی دارند. امروزه درب های فلزی نیز کاربردهای زیادی دارند و بیشتر برای ساختمان های لوکس استفاده می شوند و همچنین تولید برخی از درب های فلزی با رنگ های خاص هزینه بسیار بالایی دارند و هرکسی توان پرداخت آن را ندارد.

درب پارکینگ: درب های پارکینگ معمولا با عرض سه الی چهار متر ساخته می شوند. که ارتفاع آن ها بنا به درخواست مشتری می تواند اندازه آن ها تغییر کند

درب ورودی ساختمان: درب های فلزی ورودی ساختمان نیز بنا به درخواست مشتری ساخته می شوند. اما به طور معمول عرض آن ها 1.2 متر و ارتفاع آن 2 متر می باشد.

چهارچوب: چهارچوب بیشتر به عنوان زیبایی درب ساخته می شود و همانند در قابل جدا شدن نیست. که رایج ترین سایز چهارچوب درها 40*80 میلی متر می باشد. برای اینکه زیباتر به نظر برسد می توانید 40*100 انتخاب کنید. چهار چوب ها نیز دو نوع می باشند. که به شکل ساده و کنگره دار می سازند. مدل های آن مکزیکی، فرانسوی و قاشقی است.

شیشه خور پشت کار: در این مدل درب ها قسمت های خالی وجود دارد که به آن قسمت ها شیشه نصب می کنند. امروزه می توان به جای شیشه از ورق فلزی، پلی کربنات، ورق پانچ نیز استفاده کرد. اما استفاده از ورق فلزی مناسب نیست زیرا که به هنگام بارش باران امکان زنگ زدگی دارد و همچنین امکان رنگ کردن برخی از قطعات وجود ندارد.

درب های انباری: درب های فلزی انباری از پروفیل درست می شوند. که نوع پروفیل آن کلاف، لنگه، سپری و زه وار می باشد.

درب ریلی: درب های ریلی از قرقره های بلبرینگی ساخته شده اند که به وسیله دست و یا به طور اتوماتیک عقب و جلو می روند.

درب آکاردئون: این نوع درب ها نوعی حفاظ ضد سرقت می باشند که برای درب های ورودی ساختمان استفاده می شوند. که دو مدل قفل آویز حلقه ای و قفل های سوییچی داخلی می توان به آن وصل کرد.

درب استیل: این نوع درب ها بسیار شیک می باشند و دوام آن ها بسیار زیاد است. امکان پوسیده شدن ندارند. این نوع درب ها کاربردهای زیادی دارند که از جمله کاربردهای آن ها درب استیل لابی، ورودی آپارتمان، پارکینگ، ضد حریق، ورودی باغ و ویلا می باشد.

????????

اجرای پله

امروزه در دنیای مدرن طراحی داخلی، راه پله ها فقط به عنوان ابزار جا به جایی میان طبقات محسوب نمی شود. طراحان داخلی از این اِلمان بعنوان یکی از اجزا مهم در دکوراسیون خانه ها و ویلا ها یاد می کنند بطوریکه توجه و حساسیت ویژه ای بر روی زیبایی و کاربرد آن دارند. پله های فلزی و فرفورژه را می توان یکی از مستحکم ترین و ارزان ترین نوع پله محسوب کرد که به لحاظ اجرا و تنوع بالا در طرح و مدل نسبت به بقیه پله ها دارای مزیت نسبی است. سایت مبل و دکور در ادامه این پیج برای طراحان داخلی و علاقه مندان به این پله ها، بیش از 50 مدل از جدیدترین و زیباترین مدلهای پله و راه پله گرد و ساده فلزی برای داخل و خارج ساختمان آماده کرده است که با مشاهده آنها می توانید ایده های بسیار خوبی برای اجرا و سفارش بگیرید.

مدلهای پله فلزی ساده : در مورد راه پله های ساده، جنس فلز می تواند بهترین گزینه باشد. پله و راه پله های ساده چون از حالت دکوراتیو و فانتزی بودن خارج می شوند بهتر است که از فلز که قیمت پایین تر و طول عمر بالاتری دارند استفاده شود. البته در فضاهایی که رفت و آمد زیاد است پله های ساده یکطرفه و دوطرفه بهتر از مدلهای گرد است. در این پله ها از لحاظ رفت و آمد آسان و جابجایی وسایل در آنها، جزو مزیت محسوب می شود.

سازه های فلزی , انواع سازه های فلزی سبک , اطلاعات درباره سازه های فلزی , شرکت سازه های فلزی ,