Address & Contact

Our Address

مرکزی

Telephone

سنگ ورقه ای مالون ومحوطه سازی ماهور

✔️ سنگ ورقه ای مالون و محوطه سازی ماهور

✔️ معدن سنگ ورقه ای و مالون

✔️ تولید کننده سنگهای ورقه ای و مالون

✔️ بزرگترین معدن و تولید کننده سنگهای ورقه ای نامنظم در سطح کشور

✔️ دارای ۳ معدن فعال با بزرگترین ظرفیت تولید اماده همکاری کارها و پروژهای بزرگ

شماره تماس

۰۹۱۸۳۶۹۳۱۰۱

✳️آشنایی مختصر با سنگ مالون:

🔰سنگ مالون نوعی سنگ لاشه می باشد. در واقع زیر مجموعه ای از سنگ لاشه می باشد. سنگ مالون یک سنگ لاشه دستکاری شده، چکش خواری شده و به طور کلی تغییر یافته می باشد که در صنعت ساختمان سازی و ساخت و ساز های مهندسی به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.

🔰سنگ مالون تراش خورده می باشد و دارای شکل منظم و متقارن می باشد. سنگ بادبر نام دیگر سنگ مالون می باشد، این نوع سنگ طبیعی می باشد و از معادن مربوطه استخراج می شود و بعد از طی مراحل مختلفی چون چکش خواری به ابعاد مختلف و اشکال گوناگون تبدیل می شوند سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

✳️ ویژگی ها و مزایای سنگ مالون چیست؟

🔰سنگ مالون ویژگی های زیادی دارد که می توان به رنگ آن، شکل ظاهری آن، مقاومت آن، آب گریز بودن سنگ مالون و … اشاره کرد. بنابران از ویژگی ها و مزایای کلی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔰سنگ مالون خاصیت چکش خواری داشته، بنابراین به راحتی می توان آن را به شکل مورد نظر تبدیل کرد. علاوه بر این که می توان به آن را به شکل مورد نظر تبدیل کرد می توان سنگ مورد نظر را به اندازه مورد نیاز تبدیل کرد.

🔰طیف رنگی سنگ مالون بسیار وسیع و گسترده می باشد، بنابراین هماهنگ کردن آن با سایر متریال های به کار رفته در محیط، کار دشواری نخواهد بود. از رنگ سنگ مالون می توان به سنگ مالون قهوه ای، سنگ شیری، سنگ سبز، سنگ طوسی و … اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

🔰سنگ مالون انواع مختلف و متنوعی دارد که می توان به سنگ مالون جوشقان، سنگ مالون راسته، سنگ مالون نبشی و … اشاره کرد. هر کدام از آن ها علاوه بر ظاهر متفاوت، کاربرد های متنوعی نیز دارند. به عنوان مثال نگ مالون جوشقان دارای رگه های متنوع و گوناگون در سطح خود می باشد و دارای رنگ های متنوع مانند سنگ مالون جوشقان رگ قرمز، مالون جوشقان قرمز و زرد، مالون جوشقان با رگه های لیمویی و …. می باشد.

🔰سنگهای مالون سبز یکی از سنگ های بسیار مرغوب می باشند. این متریال یکی از سنگ های پر مصرف می باشد که علاوه بر جنبه مقاومت و ساخت و ساز، جنبه درمان و روانشناختی نیز دارد.

🔰از دیگر ویژگی های سنگ مالون، مقاومت بالای آن ها و جذب بسیار پایین آب توسط آن ها می باشد. به دلیل ظاهر جذاب و مقاومت بسیار بالای آن، استفاده از این نوع سنگ در محوطه سازی، کف سازی ساختمان ها و … زیبایی خاصی به محیط می بخشد و زیبایی محیط را دو چندان می کند.

✳️ سنگ مالون چه کاربرد هایی دارد؟

🔰سنگ مالون با توجه به نوع استخراج، معادن مربوطه، نوع فرآوری آن و … دارای ویژگی های مختلف و میزان مقاومت های متنوع می باشد. بنابراین دارای کاربرد های متنوع می باشد. در حقیقت سنگ هایی که دارای مقاومت فشاری بالا، استحکام زیاد و مقاومت فوق العاده ای در برابر عوامل محیطی مانند باد، باران، گرم و سرد شدن هوا، باران های اسیدی، فرسایش و … داشته باشند عموما در فعالیت های ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربرد سنگ مالون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

💠 استفاده از آن در ساخت جدول ها، کانال های انتقال آن و ….

💠 استفاده از آن به عنوان سنگ فرش ساختمان و سنگ فرش راه پله ها

✳️ سنگ مالون نما

🔰سنگ مالون نما نوعی سنگ مالون می باشد که بیشتر در نماسازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سنگ طیف رنگی بسیار گسترده و متنوعی دارد، بنابراین انتخاب آن به راحتی صورت می گیرد. سنگ های مالون نما به صورت های مختلف تراش داده می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ مالون تمام تراش عموما در سفت کاری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

✳️ انواع سنگ مالون نما و نحوه آماده سازی آن ها

🔰 همانطور که قبلا گفته شد، سنگ مالون نوعی سنگ لاشه ای می باشد که از استخراج و یا خرد کردن سنگ های بزرگتر تولید می شود و سپس به روش های مختلف، تغییراتی در آن ایجاد می شود که این تغییرات سبب تمایز آنها از یکدیگر می شود. به طور کلی این تغییرات و یا تراش ها، سنگ مالون را به سه دسته تمام تراش، نیمه تراش و اندازه تقسیم می کند.

🔰 سنگ مالون تمام تراش به سنگ هایی گفته می شود که تمام قسمت های آن تراش خورده و به شکل مخروط تبدیل می شوند. قسمت پشت سنگ نامبرده، همان قسمت مخروطی و یا تیز سنگ می باشد. این نوع تراش در سنگ های برای بهتر چسبیدن ملات و مواد چسبنده ایجاد می شود، بنابراین از این نوع سنگ عموما در سفت کاری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

🔰 سنگ مالون نیمه تراش، تمام قسمت های آن تحت تغییر و یا تراش قرار می گیرند و تنها پشت سنگ بدون تغییر باقی می ماند.سنگ مالون اندازه نوعی دیگر از سنگ های مالون می باشد که تمام تراش است. در حقیقت تراش آن متناسب با انداه معین و مورد نظر صورت می گیرد. از این نوع سنگ مالون نما در ایجاد طاق ها، سر در ورودی و خروجی ساختمان ها استفاده می شود.

مدیریت : امید رضایی

 

 

معدن.سنگ ورقه ای ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ مالون ماهور در دلیجان مرکزی  , سنگ وحشی ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ طبیعی ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ نامنظم ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ میگون ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ کاشان ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ ورقه ای قهوه ای , سنگ مشکی میگون ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ مالون ماهور در دلیجان مرکزی  , سنگ لاشه ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ پی سنگ دماوند ماهور در دلیجان مرکزی , محطه سازی , پیمانکاری ,پیمانکاری پارکها , پیمانکاری محوطه سازی , سنگفرش.سنگ کف , سنگ نما , سنگ اسلیت , قیمت سنگ لاشه ورقه ای مالون , تولید سنگ مالون ماهور در دلیجان مرکزی , قیمت سنگ دماوند ماهور در دلیجان مرکزی , قیمت سنگ میگون ماهور در دلیجان مرکزی , پیمانکاری و اجرا ماهور در دلیجان مرکزی , سنگ ورقه ای مالون و محوطه سازی ماهور ,