Address & Contact

Our Address

آستارا

Telephone

شرکت تعاونی تامین نیاز استاد کاران و کارگران در شهرستان آستارا

شرکت تعاونی فکری تامین نیاز استاد کاران و کارگران

✳️پیمانکاری ساختمان چیست و با چه هدفی اجرا می‌شود؟

پیمانکاری ساختمان در یک تعریف ساده و مختصر به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با حوزه ساخت و ساز یک ساختمان مسکونی، تجاری یا صنعتی در ارتباط است. در این فعالیت، یک شرکت یا یک شخص حقیقی فرایند تهیه مصالح اولیه، حمل و نقل در بخش‌های مختلف، مراحل ساخت و اجرای کامل پروژه را طبق یک قرارداد رسمی و معتبر بر عهده می‌گیرد.

آنچه در قراردادهای پیمانکاری ساختمان اهمیت دارد، حس مسئولیت‌پذیری و تعهد به تمام مفاد قرارداد است. در قرارداد پیمانکاری، کارفرما تمام آنچه در نظر دارد را به پیمانکار می‌سپارد و از او انتظار دارد با مدیریت بودجه مالی و برنامه‌ریزی دقیق برای انجام تمام کارها بتواند پروژه را در مدت زمان مشخص شده به پایان برساند.

شرکت‌هایی که در حوزه پیمانکاری ساختمان فعالیت می‌کنند دارای تیم تخصصی، مهندسان با تجربه و تجهیزات مرتبط هستند. یک پیمانکاردر صورتی می‌تواند پروژه را با حداکثر بهره‌وری ارائه دهد که هر یک از بخش‌‌های کار را به یک گروه بسپارد. به طور مثال تامین مصالح اولیه توسط یک گروه انجام می‌شود و وظیفه تامین ماشین آلات ساختمانی و تجهیزات برای اجرای پروژه نیز بر عهده گروه دیگر است. در این صورت است که یک پروژه پیمانکاری ساختمان با کیفیت بالا به پایان می‌رسد.

تمام گروه‌هایی که در یک شرکت پیمانکاری با یکدیگر همکاری می‌کنند، به وظایف خود پایبند هستند. همچنین از شرایط قرارداد و تعهداتی که بین دو طرف قرارداد وجود دارد آگاه می‌باشند.

🌀به طور کلی قرارداد پیمانکاری ساختمان در سه مرحله خلاصه می‌شود:

• عقد قرارداد پیمانکاری
• آغاز پروژه و مراحل انجام
• پایان پروژه و تحویل به کارفرما

در هر یک از سه مرحله فوق برای قرارداد پیمانکاری، جزئیات زیادی وجود دارد. در این قسمت به عنوان مهم‌ترین نکات قرارداد پیمانکاری پروژه‌های ساختمانی مطالبی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند پروژه ساختمانی خود را به بهترین پیمانکار ساختمان واگذار کنید.

• قرارداد پیمانکاری ساختمان را میان کارفرما و پیمانکار منعقد کنید. کارفرما همان کسی است که پروژه به او تعلق دارد.

• در متن قرارداد، توافق‌نامه‌هایی را بنویسید که دو طرف قرارداد آن را تایید کرده باشند.

• مدت زمان انجام پروژه پیمانکاری، مبلغ مورد نیاز برای انجام پروژه، تامین مصالح و هزینه‌های جانبی باید در قرارداد پیمانکاری درج شوند.

• پیمانکار ساختمان موظف است تمام پیشنهادات و گزینه‌‌های موجود را برای انجام هرچه بهتر پروژه در یک برنامه دقیق و جدول‌بندی شده به کارفرما معرفی کند.

• در قراردادهای پیمانکاری ساختمان باید یک ضمانتنامه میان دو طرف برای پایبندی به تعهدات تنظیم شود. ضمانتنامه‌ها می‌تواند هزینه یا چک ضمانت باشد.

• برای اینکه بتوانید یک پیمانکار ساختمانی خوب را پیدا کنید حتماً به پروژه‌هایی که او قبلاً انجام داده است نگاهی بیندازید.

• پیمانکار ساختمان فردی است که در کار خود تجربه و تخصص کافی دارد.

• از شرکت‌هایی برای خدمات پیمانکاری ساختمان استفاده کنید که تمام کارهای خود را با یک تیم تخصصی پیش می‌برد.

• اگر به موارد حقوقی قراردادهای پیمانکاری آگاهی ندارید حتماً یک فرد مشاور یا یک وکیل حقوقی را در کنار خود داشته باشید.

• قیمت پیمانکاری ساختمان برای پروژه‌های مختلف، متفاوت است. به طور مثال برای پیمانکاری یک ساختمان مسکونی، قیمت پیمانکاری به ازای هر متر مربع ساختمان محاسبه می‌شود – هزینه‌ها شامل تامین مصالح، دستمزد کارگران و وسایل حمل و نقل ابزارها و …. می‌باشد.

مدیریت : فرشاد فکری

شرکت تعاونی فکری تامین نیاز استاد کاران و کارگران , اجرای پروژه ساختمانی ,