://sangaran-company.ir/

09135620484text-align: center;”>شماره های تماس:
۰۹۱۲۶۷۸۱۰۹۱
۰۹۳۶۱۴۵۱۸۸۶
۰۳۴۴۲۲۰۷۶۹۰

? خرید و فروش انواع سنگ های ساختمانی

?سنگ تراورتن

?سنگ چینی

?گرانیت

?مرمر

????????????

?ویژگی های سنگ ساختمانی:

? دوام و مقاومت بسیار بالا

? جلاپذیری مطلوب

? مقاومت سایشی و ضربه ای بالا

? قابلیت برش و صیقل خوردن

? قابلیت شستشو

? ثبات رنگ

? مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

? مقاومت کششی و خمشی مناسب

? غیر قابل نفوذ بودن

? مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی

? سختی و مقاومت فشاری بالا و پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی

????????????

? سنگ تراورتن:

سنگ تراورتن که برای فضای بیرونی استفاده می شود؛ معمولاً ضخامتی ۱ اینچی دارد ولی ممکن است تا ۲ اینچ نیز تغییر کند. ضخیم ترین نوع آن مختص محیط های سرد است تا از آسیب دیدن سنگ در چرخه انجماد و ذوب ممانعت شود. همه این ضخامت های گوناگون برای دیواره استخر مناسب هستند. بافت خاص و لیز نبودن آن ناشی از حفره های ریز آن است.سنگ تراورتن را همچنین می توان در بخش های داخلی ساختمان مانند راه پله ها نیز به کار برد. علت آن هم ساب پذیری زیاد سنگ تراورتن می باشد که به کار بردن آن در بخش های داخلی می تواند ساختمان شما را مانند پروژه های خارجی درآورد.

????????????

?مزایای سنگ تراورتن:

?سطح رویی تراورتن همواره خنک می ماند؛ بنابراین انتخابی مناسب برای استخر و حیاط در آب و هوای گرم است.

? هم ساب پذیری زیاد سنگ تراورتن

?رایج ترین رنگ های آن مقرون‌ به‌ صرفه هستند.

?بافت پر منفذ آن، مانعی برای لیز خوردن است.

?می توان به جای استفاده از ملات، سنگ را خشک کار کرد.

?بافت لوکس تراورتن، نمایی دیدنی به همراه می آورد.

?سنگ تراورتن دچار رنگ‌ رفتگی نمی شود.

????????????

?سنگ مرمر

سنگ مرمر (در متون طب سنتی رخام و حجر الرخام) از سنگ‌های دگرگونی است که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده‌است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است. از این سنگ به صورت گسترده‌ای برای مجسمه‌سازیی استفاده شده‌است. نمای بنای تاج محل از سنگ مرمر است، این سنگ در بناهای زیارتی و حرم‌های امامان نیز استفاده می‌شود. سنگ مرمر معمولی در بازارهای جهانی به نام اُنیکس مشهور است. از ویژگی‌های برجسته سنگ مرمر، عبور نور است.

این متریال نوعی سنگ آهک دگرگون شده با کانی های رنگارنگ است که کلسیت اصلی ترین کانی تشکیل دهنده آن بوده که در طی فرآیند دگرگونی متبلور و درشت تر می شود. وقتی سنگ آهک در معرض فشار و حرارت زیاد قرار می گیرد، دگرگون شده و مرمر به وجود می آید. این نوع سنگ هم به صورت یکدست و هم با رگه هایی به رنگ های متنوع یافت می شود.

رگه هایی که در آن دیده می شود به دلیل ناخالصی هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود داشته است. تنوع رنگی این متریال به دلیل وجود موادی مانند اکسید آهن، سیلیس، میکا، سرپانتین، گرافیت و مواد آهکی در ساختار آن می باشد. مرمر با رنگ هایی یافت می شود که در دیگر سنگ های طبیعی دیده نمی شود.

به دلیل مقاومت و زیبایی بی نظیر آن، معماران و طراحان داخلی برای لوکس تر جلوه دادن طرح های اجرایی خود از آن استفاده می کنند. این سنگ لوکس به دکوراسیون داخلی شکوه و جلال می بخشد و به دلیل استحکام بالا و جذابیت زیاد ارزش سرمایه گذاری در طراحی داخلی ساختمان را دارد.

????????????

?کاربرد سنگ مرمر در نمای بیرونی ساختمان

بسیاری از معماران ساختمان های لوکس به دلیل جذابیت و زیبایی چشمگیر سنگ مرمر، از آن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می کنند. نمای ساختمان به طور کلی به عنوان صورت ساختمان به حساب می آید. اگر قصد استفاده از سنگ مرمر در نمای بیرونی ساختمان را دارید، زیبایی، مدرنیته، استحکام، عایق حرارتی، از بین نرفتن انرژی داخل ساختمان، طراحی سنگ نما و هچنین قیمت این سنگ باید در نظر گرفته شود.

????????????

?مزایای سنگ مرمر

مرمر در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است و در برابر سرما و گرما و باران آسیب نمی بیند.
این نوع سنگ قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد و می توان آن را جلا داد.
سنگ مرمر دارای سطحی درخشان است. دلیل این درخشندگی، نفوذ نور در سنگ و انعکاس آن توسط لایه های زیرین می باشد. در واقع نوعی انعکاس داخلی رخ می دهد. این سنگ نمونه مناسب برای سنگ آشپزخانه می باشد.
سنگ مرمر گرما را جذب نمی کند و به همین دلیل سطح آن همیشه خنک است. استفاده از آن برای کفپوش ساختمان باعث خنک شدن فضا می شود.
این متریال ضد آلرژی است و گرد و غبار را در خود نگه نمی دارد.
نگهداری و تمیز کردن آن به راحتی انجام می شود و با یک دستمال مرطوب می توان آن را تمیز کرد.
مرمر در دکوراسیون داخلی ساختمان، مجسمه سازی، ساخت کاشی مرمر و به عنوان دیوارپوش سرویس های لوکس به کار می رود.

یکی از بخش های اصلی در ساختمان، نمای بیرونی ساختمان است . نمای ساختمان جلوه کلی ساختمان است که بیانگر کلیت کیفیت و سبک بنا است.هر منطقه بر اساس شرایط محیطی و آب و هوایی و امکانات ساختمانی که در دسترس دارد از مصالح مختلف استفاده می کند. استفاده از سنگ های طبیعی به عنوان نما یک امری قدمت دار است که همچنان ادامه دارد. اما کاربرد درست انواع سنگ در نما اصل مهمی است که باید به آن توجه گردد.

????????????

?خرید آنلاین سنگ نما

نمای ساختمان های جدید و امروزی

با پیشرفت در صنعت و علم ساختمان سازی امروزه مصالحی در اختیار همه افراد قرار گرفته است که به راحتی می توانند نمای بیرونی خانه خود را انتخاب کنند و بسازند. عمده این مصالح سنگ نما هستند که انواع مختلفی دارند. در سالهای اخیر استفاده از مصالح و مواد مصنوعی نیز رواج پیدا کرده است که شامل انواع کامپوزیت ها، چوب های مصنوعی و ترموود، سنگهای اسلبکو و …. هستند. همچنین استفاده از مصالح ترکیبی در نما نیز به دلیل زیبایی و کاهش هزینه ها رایج گشته است.

?استاندارد و ویژگی های سنگ نما
۱/ زیبایی
نمای ساختمان معرف جلوه بیرونی ساختمان است. از این رو انتخاب سنگ زیبا تاثیر بسزایی در این امر دارد. همچنین پایداری رنگ و سطح سنگ طی مرور زمان در نمای ساختمان بسیاراهمیت دارد. چرا که نمای ساختمان در شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین رطوبت و باران های اسیدی قرار خواهد گرفت.

۲/مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی
قسمت بیرونی ساختمان در معرض شرایط متغیر آب و هوایی و اشعه آفتاب قرار می گیرد. سنگ هایی که برای نمای سنگ ساختمان به کار برده می شوند باید ویژگی هایی داشته باشند که در این شرایط فرسوده نشوند و در مدت زمان طولانی بتوانند مانند روز اول بمانند.

۳/ چسبندگی بالا
سنگ نما بایستی چسبندگی قابل قبولی به سیمان داشته باشد. در صورت عدم چسبندگی مناسب پس از گذشت زمان امکان سقوط سنگ بالا خواهد رفت. این اشکال را میتوان در نماهای گرانیتی که قبلا استفاده میشد، بسیار یافت. تا آنجایی که دستور العمل شهرداری مبنی بر استفاده از پیچ برای چسباندن سنگ های گرانیت صادر گردید.

۴/ تراکم پایین و وزن کمتر
وزن سنگ در نما اهمیت ویژه ای پیدا میکند. چرا که استفاده از سنگ های متراکم و بدون تخلخل باعث سنگین تر شدن ساختمان و عدم چسبندگی مناسب میشود. به عنوان مثال گرانیت کمترین تخلخل را در میان سنگها و بالاترین تراکم را دارد و به همین دلیل استفاده از آن در نما توصیه نمیشود. حال شاید این سوال برای شما پیش آید که تخلخل سنگ چیست؟

تخلخل سنگ
تخلخل به زبان ساده سوراخ ها و حفره های خالی در بافت سنگ ها هستند. سنگ تراورتن یکی از انواع سنگهایی است که کاملا متخلخل است.سطح سنگ بر روی نمای ساختمان نباید متخلخل باشد. زیرا در صورت وجود حفره در سنگ، آب و یا مواد دیگر راه نفوذ پیدا می کنند و سنگ طی مرور زمان فرسوده می شود. البته در قسمت پشتی سنگ که قرار است روی دیوار با استفاده از ملات چسبانده شود بهتر است که این حفره ها وجود داشته باشد. در سده اخیر با فراوری سنگهای تراورتن با رزین و پوشاندن سطح متخلخل این سنگ، تراورتن به بهترین گزینه برای سنگ نمای ساختمان بدل شده است.

۵/ نظافت و نگهداری آسان
سنگ نما در فضای خارجی متاثر از آلودگی ها خواهد بود. به همین دلیل نظافت و تمیز کاری نما به عنوان جلوه ساختمان اهمیت ویژه ای پیدا میکند. استفاده از سنگ هایی که ساب و سطح ساب خورده و براق ندارند باعث جذب آلودگی و کثیف شدن سنگ میگردد. سنگ های تراورتن در قدیم به این صورت استفاده میشد. در سالهای اخیر به مدد فراوری های انجام شده بر روی سنگ های تراورتن، سطح آن براق و خالی از خلل و فرج شده که مقاومت آن را نیز افزایش داده است.

????????????

?انواع سنگ های نما

در نمای ساختمان غالبا از تراورتن استفاده میشود. چرا که ویژگیهای این سنگ بهترین گزینه برای استفاده در نمای ساختمان است. اما از سنگ های دیگر نیز استفاده میشود که در اینجا با انواع آنها به طور مختصر آشنا می شویم.

?سنگ تراورتن

مناسب ترین گزینه برای نمای خارجی و حتی نمای سنگ داخلی محسوب می شود. از جمله سنگ های سبک محسوب می شود و به دلیل دارا بودن خلل و فرج مناسب به راحتی به دیوار و محل مورد نظر با ملات می چسبد.

????????????

?سنگ گرانیت

این سنگ قبلا بسیار در نماهای ساختمان کاربرد داشت. اما به دلیل وزن بالا، عدم چسبندگی و اکسیده شدن آهن موجود در آن در برخی سورت ها، دیگر به استفاده در نما توصیه نمیشود.

???????????

?سنگ های مصنوعی

یکی دیگر از سنگ های قابل استفاده در نمای ساختمان ها، سنگ مصنوعی است که به واسطه تنوع طرح و رنگ قابل توجه است.

????????????

?سنگ چینی یا سنگ کریستال

سنگ چینی از جمله سنگ های کاربردی در ساخت و ساز است که هم برای نمای ساختمان و هم دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر افراد گمان می کنند سنگ چینی محصول کشور چین است در صورتی که این سنگ از معادن کشور استخراج و بهره برداری می شود. از جمله معروف ترین معادنی که می توان این سنگ را از آنها استخراج نمود معادن سنگ چینی الیگودرز، یزد، نی ریز، سیرجان و ازنا می باشند. سنگ چینی در دسته سنگ های آهکی دگرگون قرار می گیرد و از بلورهای درشت و قابل رویت تشکیل شده است. وقتی توده ای از سنگ های آهکی تحت فشار و حرارت قرار می گیرند، متبلور شده و دگرگون می شوند. نوع ترکیب شیمیایی و مقدار دگرگونی این سنگ با توجه به معدنی که از آن استخراج می شود متفاوت است. سنگ چینی از کانی هایی نظیر هماتیت، کوارتز، سیمونیت، گرافیت و … تشکیل شده و اصلی ترین کانی تشکیل دهنده آن کلسیت و ولاستونیت است. اگر مقدار کانی کوارتز در این سنگ زیاد باشد، سنگ از سختی بالایی برخوردار خواهد بود.

????????????

⭐️برای خرید آنلاین سنگ نما از محصولات ما دیدن کنید:
شرکت سنگ اران عرضه کننده انواع سنگ نمای ساختمان و سنگهای چینی به صورت کوپ و اسلب با بهترین کیفیت و قیمت، با شرایط استثنایی فروش در خدمت شماست.⭐️

 

 

 

به مدیریت:آقای مهدی اسماعیل زاده

شماره های تماس:
۰۹۱۲۶۷۸۱۰۹۱
۰۹۳۶۱۴۵۱۸۸۶
۰۳۴۴۲۲۰۷۶۹۰

 

آیدی اینستا?
https://www.instagram.com/sanagaran_company/

 

 

 

 

سنگ , انواع سنگ , سنگ ساختمانی , سنگ تراورتن , خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی , گرانتیت , سنگ چینی , سنگ مرمریت , شرکت سنگ آران در کرمان , مزایای سنگ تراورتن , ویژگی های سنگ ساختمانی , تولید و فروش سنگ ساختمانی و سنگ تزئینی سنگ آران در کرمان ,