شرکت حمل و نقل ابوذر بارتهران

شرکت حمل و نقل ابوذر بار در تهران کد ثبت:1100011

مشاور و مجری در امور حمل و نقل 

تحت پوشش بیمه ایران (قانون تجارت)

با در اختیار داشتن انواع ماشین های  نیسان ، خاور (معمولی ، بغل بازشو ، مسقف، یخچالی ) تک (10 تن) ده چرخ ، تریلی ، ترازیت ،کمر شکن ، بوژی و …

تا سقف 100 میلیون تومان بیمه رایگان با بارنامه دولتی


02155229440
02155229441
02155229442
02155226117
02155226118
09123894757
09123540423
09126801790

حمل و نقل داخلی:

?واژه حمل و نقل داخلی خدمات ارگان ها و شرکت های فراوانی را شامل می شود . این موضوع باعث به وجود آمدن مقررات متعدد خدمات حمل مسافر و کالا می باشد . در این وبسایت واژه ی حمل و نقل عموما در رابطه با باربری استفاده می شود . در این حوزه شاهد محدوده وسیعی از خدمات کالای تجاری ، پیک ، پست ، وانت بار و اتوبار هستیم . حمل و نقل به حمل کالای تجاری یا شخصی از نقطه ای در داخل کشور به نقاط دیگری در همان کشور می باشد . حمل و نقل زمینی (جاده ای) یکی از روش های لجستیک پرکاربرد و بهینه در کسب و کار ها و تجارت های داخلی به حساب می آید . یکی از خدمات شرکت حمل و نقل داخلی صدور بارنامه برای تریلرها در حمل و نقل زمینی است .

قوانین مرتبط با حمل و نقل داخلی:

?1) عملیات حمل و نقل داخلی فقط در صورتی انجام می‌شود که بر اساس قوانین مختص آن بارنامه‌ صادر شود. تمام نسخه‌های بارنامه‌هایی که توسط شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل صادر شده‌اند باید تکمیل شوند و همچنین مندرجات آن از جمله کرایه حمل باید به‌ طور دقیق با مفاد قراردادی که بین دو شرکت منعقد شده‌ است، مطابقت داشته ‌باشد.

?2) محل بارگیری می‌تواند مکان‌های مختلفی مثل بندر، گمرک، انبار صاحب کالا، ایستگاه راه‌آهن، مکان‌های متعلق به شرکت یا موسسه حمل و نقل یا مکان مورد نظر صاحب کالا باشد. بارگیری باید مطابق با تمام شرایط و ضوابط محدوده فعالیت جغرافیایی شرکت یا موسسه حمل و نقل از نظر بارنامه باشد.

?3) محل تخلیه بار می‌تواند بندر، گمرک، انبار صاحب کالا، ایستگاه راه‌آهن، مکان‌های متعلق به شرکت و موسسات یا محل مورد نظر صاحب کالا باشد.

?4) حمل بار به ‌صورت «زیرباری» و «روباری» با رعایت قوانین توزین و ظرفیت مجاز وسیله نقلیه و صدور مدارک لازم امکان‌پذیر است.

?5) گرفتن پروانه عبور برای حمل محموله‌های ترافیکی دلیلی برای نگرفتن بارنامه برای حمل محموله نیست.

?6) برای هر وسیله نقلیه باربری برون شهری حامل خرده‌بار، بدون توجه به بارنامه‌هایی که مخصوص حمل خرده‌بار صادر شده ‌است باید یک بارنامه داخلی مربوط به ماده دو قانون الزام شرکت‌ها و موسسات به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه صادر شود.

?7) شرکت‌ها و موسسات قانونی برای حمل و نقل داخلی کالا می‌توانند برای حمل محموله‌ها از نرخ توافقی استفاده کنند که بر اساس شرایط قرارداد منعقدشده با صاحبان کالا است.

?8) با توجه به بارهای سنگین و سبک اگر ظرفیت کامیون از نظر طول و عرض و ارتفاع کامل شود و بار دیگری همراه آن حمل نشود، بدون توجه به وزن بار، برای پرداخت کرایه حمل و صادرکردن بارنامه، ظرفیت کامل کامیون ملاک است.

?9) میزان کارمزد (کمیسیون) شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل در مراکز جلفا، آستارا، بازرگان و بنادر انزلی، نوشهر، بوشهر، عباس، چاه‌بهار، امام خمینی، کنارک و در پایانه‌های عمومی با مراکز اعلام بار و نیز برای محموله‌های کارخانه‌های سیمان، ذوب‌آهن، فولاد و قند و شکر و همچنین برای بارهای بخش دولتی ۳ درصد و برای بارهای بخش خصوص ۴ درصد نسبت به کل کرایه طبق قرارداد حمل است. برای سایر نقاط به ترتیب برای بارهای دولتی ۶ درصد و برای کالاهای بخش خصوصی ۷ درصد است. کارمزد خرده‌بار هم ۹ درصد محاسبه می‌شود.

?10) پرداخت کارمزد از طریق راننده یا صاحب کامیون به ‌منظور خدمات ارائه‌شده توسط شرکت حمل و نقل انجام می‌شود.

?11) حق تمبر بارنامه ویژه خرده‌بار و عمده‌بار باید توسط شرکت حمل و نقل پرداخت شود.

?12) حق بیمه تامین اجتماعی به‌ عهده راننده یا مالک کامیون است که زمانی‌ پرداخت می‌شود که بارنامه توسط شرکت حمل و نقل با توجه به قوانین و دستور‌العمل‌های مربوط به مراجع ذیربط صادر شود.

?13) هزینه پایانه‌های عمومی از جمله پارکینگ، برگ نوبت‌دهی و حواله بارگیری، تمدید و تجدید آن را باید راننده یا مالک کامیون پرداخت کند و پرداخت هزینه‌های مربوط به عوارض شهرداری، هلال احمر و غیره و همچنین هزینه‌های مربوط به دیماند، باسکول، جرثقیل، لیفتراک، تخلیه و بارگیری بر عهده صاحب کالا است. در هر شرایطی شرکت حمل و نقل باید آن را تامین کرده، در بارنامه ذکر کند و حتما آن را پرداخت کند.

?14) هیچ‌گونه وجهی نباید با عنوان‌های پشت بارنامه، بارچینی، انعام دالان‌داری، گاراژداری، انبارداری از طرف موسسات و شرکتهای حمل و نقل داخلی و همچنین رانندگان دریافت شود.

?15) شرایط پرداحت حق توقف در ابتدا با توجه به توافق طرفین است و در غیر این صورت باید به مفاد این شرایط عمل کرد

?16) هر گاه کامیون پس از صدور حواله بارگیری توسط شرکت حمل و نقل، به‌ دلیل نبود امکانات لازم صاحب کالا یا به هر دلیل دیگری که راننده در آن بی‌تقصیر باشد، بیش از ۱۲ ساعت برای بارگیری معطل بماند، شرکت یا موسسه حمل و نقلی که کامیون را فرستاده‌اند، از طرف صاحب کالا موظف است به ازا هر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه حق توقف بارگیری را به راننده یا مالک کامیون پرداخت کند.

?17) هرگاه کامیون مجبور شد پس از رسیدن به محل تخلیه بار به ‌دلیل نبود امکانات صاحب کالا یا نماینده او یا به هر دلیل دیگری که راننده در آن بی‌تقصیر باشد، بیش از ۱۲ ساعت برای تخلیه بار معطل بماند شرکت یا موسسه حمل و نقلی که بار را فرستاده ‌است وظیفه دارد به ازا هر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه به راننده یا مالک کامیون در محل تخلیه بار حق توقف پرداخت کند.

?18) مرجع تفسیر مفاد این شرایط، شورای عالی هماهنگی ترابری کشور است و در صورت بروز هر اختلالی در اجرای آن، طرفین می‌توانند نظر سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور را به عنوان برطرف‌کننده اختلاف بپذیرند.

اطلاعات مندرج در بارنامه حمل و نقل داخلی

اطلاعات عمومی

شماره بارنامه، سریال بارنامه

اطلاعات فرستنده و گیرنده

 نام و نام خانوادگی و آدرس فرستنده، نام و نام خانوادگی و آدرس گیرنده، کد پستی، کد/شناسه ملی

اطلاعات راننده

نام و نام خانوادگی راننده، شماره شناسنامه و کد ملی راننده، محل سکونت، شماره گواهینامه، محل صدور و شماره کارت هوشمند، دفترچه کار راننده اول و راننده دوم

اطلاعات خودرو 

شماره پلاک وسیله نقلیه، سری پلاک، محل شماره‌گذاری، نوع بارگیر، کارخانه ساخت، شماره کارت هوشمند ناوگان

اطلاعات بار

نام محموله، وزن، نوع بسته‌بندی، تعداد بسته، مبدأ بارگیری، مقصد تخلیه

عوامل موثر بر انتخاب نوع حمل و نقل:

امروزه، حمل و نقل از اهمیت بسیار زیادی، به خصوص در تجارت و بازرگانی، برخوردار است. با این وجود، روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارند: روش حمل دریایی، روش حمل ریلی، روش حمل هوایی و روش حمل جاده‌ای. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. با این وجود، عوامل مختلفی در تعیین نوع حمل و نقل موثر هستند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظرفیت بارگیری کالا
دسترسی به انواع راه‌های حمل و نقل بین‌المللی
هزینه یا کرایه حمل کالا
سرعت انتقال کالا به مقصد
ریسک حمل و نقل
اقتصادی بودن روش حمل و نقل (برآیندی از موارد مذکور در انتخاب روش اقتصادی تاثیرگذار هستند).

به مدیریت:آقای خیر ابادی

 

 

 

 

 

حمل و نقل داخلی تهران , موسسه حمل و نقل کالا , حمل و نقل چیست , شرکت حمل و نقل ترانزیت داخلی , قوانین حمل و نقل داخلی کالا , لیست شرکت های حمل و نقل داخلی ایران , انواع حمل و نقل , لیست شرکت های حمل و نقل جاده ای تهران