Address & Contact

Our Address

کاشان

Telephone

شرکت قطعه ریزان البرز

🌀انواع فرغون

🔹🔸فرغون لوله ای
🔹🔸فرغون پروفیلی
🔹🔸فرغون لوله ای/پروفیلی بالابر
🔹🔸فرغون کشاورزی
🔹🔸فرغون بنزینی
🔹🔸مدل فرغون
🔹🔸فرغون کشاورزی یا دامداری

🔹🔸فرغون های کشاورزی از انواع پرطرفدار فرغون می باشند که شباهت زیادی به فرغون های معمولی ساختمانی دارند. تنها تفاوت آن ها در ابعاد و اندازه لگنشان می باشد.

🔹🔸فرغون های کشاورزی معمولا با ظرفیت 100 لیتر و بالاتر تولید می شوند، در حالی که فرغون های معمولی حدود 60 لیتر حجم را می توانند جا به جا کنند.

🔹🔸مدل فرغون های کشاورزی به دلیل ابعاد و اندازه بزرگ تری که دارند برخی اوقات به صورت دو چرخ طراحی و ساخته می شوند.

🌀فرغون بنزینی

🔹🔸فرغون های بنزینی نسل جدیدی از فرغون ها می باشند که با نام مینی لودر بنزینی نیز شناخته می شوند. از این وسیله در پروژه های ساختمانی، دامداری و زمین های کشاورزی می توان استفاده نمود.

🔹🔸از معایب فرغون های سنتی و ساده این است که کاربر باید سنگینی زیادی را تحمل نماید تا بتواند فرغون را جا به جا کند. اما فرغون های بنزینی این گونه نیستند و کار با آن ها بسیار ساده است و سبب خستگی و صرف انرژی فرد نمی شوند.

🔹🔸فرمان گیری ساده، مجهز بودن به سیستم چهار چرخ متحرک، قدرت حمل بار بالا، صرفه جویی در نیروی کار و زمان و انرژی، قابلیت حرکت در راهروهای باریک، سطوح شیبدار و پله ها، از مزایای این فرغون ها محسوب می شود.

🌀انواع اتصالات فرغون

🔹🔸اتصالات جوشی
🔹🔸اتصالات پیچ و مهره ای
🔹🔸اتصالات جوشی و پیچ و مهره ای
🔹🔸اجزاء فرغون ها
🔹🔸جعبه یا اتاق فرغون
🔹🔸شاسی یا استخوان بندی فرغون
🔹🔸تسمه
🔹🔸نبشی
🔹🔸میلگرد
🔹🔸واشر
🔹🔸سر دسته
🔹🔸شفت یا میله محور
🔹🔸چرخ شامل رینگ، بلبرینگ، تیوپ و تایر

🌀نکات مهم انتخاب و خرید فرغون
🌀میل لوله فرغون

🔹🔸میل لوله فرغون که با نام شفت نیز شناخته می شود، از میان دو واشر با سایز استاندارد 20 میل رد شده و سبب نگهداری کامل چرخ می شود.

🔹🔸هر چه این میل دارای چفت و بست محکم تری در داخل چرخ باشد، کار برای کاربر نیز راحت تر می شود. به همین دلیل سایز طول و قطر آن در مهم ترین نکات هنگام خرید فرغون می باشد.

🌀سر دسته فرغون

🔹🔸در قسمت سر هر اسکلت بندی فرغون یک جفت سر دسته وجود دارد که سبب راحتی و تسلط کاربر در هنگام کار می شود. سر دسته ها انواع مختلفی دارند و به دسته های پلاستیکی، لاستیکی کهنه و لاستیکی نو تقسیم بندی می شوند. سر دسته لاستیکی از باکیفیت ترین مدل های حال حاضر می باشد.

🌀وزن فرغون

🔹🔸وزن فرغون از مهم ترین نکات در خرید می باشد، چرا که اگر فرغونی با وزن بالا انتخاب نمایید پس از مدتی انرژی شما را از بین می برد و به سرعت خسته می شوید.

🔹🔸نوع و ضخامت ورق و شاسی بکار رفته در فرغون مهم ترین عامل تعیین وزن آن می باشد. هر چه ورق ها ضخیم تر باشند، وزن فرغون نیز بالاتر است.

🔹🔸البته دقت کنید که وزن فرغون بیش از حد نیز سبک نباشد. زیرا سبک بودن آن نشان از نازک بودن شاسی دارد و ممکن است نتواند بارها را تحمل کند و پس از مدتی خراب شود. پس سبک بودن فرغون نیز گاهی اوقات نشان از کیفیت پایین محصول دارد.

🌀بالابر فرغون

🔹🔸بالابر فرغون به عنوان آپشن در برخی فرغون ها وجود دارد. این قابلیت سبب می شود تا بتوان از فرغون به عنوان بالابر استفاده نمود.

🔹🔸به این صورت که میله ای لوله ای شکل به مرکز ثقل فرغون در لگن آن متصل می شود. در انتهای لگن فرغون یک حلقه وجود دارد که امکان اتصال قلاب به منظور بالا و پایین آوردن فرغون را فراهم می کند.

🌀ضخامت ورق فرغون

🔹🔸همانطور که در قسمت وزن فرغون گفتیم ضخامت ورق مورد استفاده در فرغون تاثیر زیادی در کیفیت نهایی فرغون خواهد گذاشت. فرغون هایی با ورق های ضخیم عمر بالایی دارند، دوام و مقاومت آن ها در برابر تحمل بار بالاست و به راحتی نمی شکنند، اما سنگین هستند و به نیرو و انرژی زیادی برای جا به جایی نیاز دارند.

🔹🔸شما باید در هنگام خرید دو فاکتور وزن و دوام فرغون را مدنظر قرار دهید و براساس نوع کاری که می خواهید با فرغون انجام دهید، نمونه مناسب را انتخاب نمایید.

🔹🔸فرغون هایی با ضخامت ورق 1.5 میلی متر یا کمتر را فرغون های سبک می نامند. ضخامت سبک ترین ورق فرغون در حدود 0.5 میلی متر می باشد.

🔹🔸فرغون های سنگین با ورق هایی در ضخامت 1.75 تا 2.5 میلی متر ساخته می شود. اگر به فرغونی نیاز دارید که با استفاده از آن بتوانید متریال و مصالح سنگین را جا به جا کنید، بهتر است از فرغونی با ورق های ضخیم استفاده نمایید.

دسته فرغون

🔹🔸دسته فرغون عامل دیگری در انتخاب یک فرغون مرغوب به حساب می آید. بسته به این که اسکلت بندی فرغون لوله ای باشد یا پروفیلی، دسته فرغون نیز تغییر می کند. با اتصال لوله به انتهای شاسی پروفیلی، می توان در فرغون های پروفیلی از دسته لوله ای استفاده نمود.

🔹🔸در فرغون هایی با قابلیت بالابر، دسته به شکلی طراحی می شود که قابلیت جا به جایی در موازات فرغون را به صورت کشویی داشته باشد. این فرغون ها با نام دسته کشویی در بازار معروف اند.

🔹🔸دسته های کشویی را می توان هنگامی که از فرغون به صورت بالابر استفاده می شود، جمع کرد تا از برخورد فرغون با دیوارها در زمان بالا رفتن، جلوگیری شود.

🌀لاستیک و چرخ فرغون

🔹🔸لاستیک بخش مهم دیگر فرغون است. اگر لاستیک بی کیفیت خریداری نمایید به دلیل اصطکاک و وزن بالای مصالحی که جا به جا می کنید ممکن است پس از مدتی پنچر شود. پس در انتخاب فرغونی با لاستیک باکیفیت دقت نمایید.

🔹🔸فرغون ها دو نوع لاستیک دارند، لاستیک توپر و لاستیک همراه با تیوپ. معمولا در فرغون های سنگین از لاستیک های توپر استفاده می شود. فرغون های سبک و معمولی لاستیک تیوپی دارند.

🔹🔸در ایران، فرغون ها با لاستیک های چینی و ایرانی ساخته می شوند. لاستیک های ایرانی کیفیت بالاتری نسبت به مدل های چینی دارند. برندهایی مانند ایران یاسا و لاستیک یزد از برندهای مرغوب در این زمینه محسوب می شوند.

🌀چرخ و اتصالات آن

🔹🔸چرخ و اتصالات چرخ توسط کارخانه تولید کننده ساخته می شوند. این چرخ ها باید کیفیت بالایی داشته باشند تا بتوانند فشار وارده به کاربر را به کم ترین میزان ممکن برسانند و در دراز مدت ساییده و خراب نشوند.

اتصالات چرخ نیز از فاکتور بسیار مهمی است که هنگام خرید فرغون باید به آن ها توجه نمایید. معمولا اتصالات چرخ فرغون های باکیفیت توسط تسمه و یا میلگرد تقویت می شوند.

🌀رنگ فرغون

🔹🔸رنگ فرغون شاید در وهله اول موضوعی ساده و بی اهمیت باشد، اما باید بدانید که فرغون های باکیفیت از رنگ های صنعتی و کوره ای استفاده می شود. این رنگ ها سبب می شوند تا فرغون در هنگام جا به جایی مصالح و مواد مختلف، خورده یا زنگ زده نشود.

مدیریت:آقای مهدی یاوری مقدم

لیست قیمت فرغون , تلفظ فرغون , قیمت فرغون . ۱۴۰۱ , فرغون قیمت , فرغون به انگلیسی ,