Address & Contact

Our Address

اهواز

Telephone

کارخانه شیشه سکوریت صادقی 

کارخانه شیشه سکوریت صادقی

💎 شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت در مقیاس ضخامت، در ضخامت های یکسان با شیشه های ساده در برابر شکستگی مقاومت بیشتری دارد، به طوری که به راحتی می توان گفت که مقاومت مکانیکی آن 5 برابر بیشتر است. در صورتی هم که شیشه بشکند، برخلاف شیشه های ساده شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که قدرت برش ندارند.

ساخت شیشه سکوریت یک فرآیند کاملا عملیاتی حرارتی است که بر روی شیشه هایی که مصارف ساختمانی دارند اعمال می شود. البته این فرآیند را می توان بر روی انواع شیشه ها اعم از شیشه های رنگی، رفلکتیو، چاپ شده و لعاب خورده انجام داد. در اصل، شیشه سکوریت محصولی از شیشه های رفلکس دار، شیشه های رنگی، شیشه پنجره، لاکی و یا چاپ شده می باشد.

💎 فرآیند ساخت شیشه سکوریت به چه صورت است؟

عملیات حرارتی: این مرحله از ساخت شیشه سکوریت، همان گرم کردن یکنواخت جام شیشه تا دمای نرم شدن شیشه یعنی بالای 700 درجه سانتی گراد می باشد. سپس شیشه ای که به صورت یکنواخت، گرم شده است به وسیله دمیدن هوای سرد به اطراف و سطح آن به سرعت سرد می شود. در طول این فرآیند شیشه تا نرم شدن یعنی دمای 700 درجه سانتی گراد حرارت داده می شود و سپس سریع آن را در معرض هوای بسیار خنک قرار می دهند. در مرحله دمیدن به وسیله باد سرد و سرد کردن شیشه سکوریت، لایه های بیرونی شیشه سکورت زودتر از لایه های داخلی آن سرد می شوند. به همین دلیل این کار باعث استحکام شیشه می شود. سطح های شیشه سکوریت که زود تر از داخل آن سرد و سفت شده اند، باعث مقاومت بالای شیشه می شوند.

💎 ویژگی های شیشه سکوریت استاندارد

  • داشتن آرم استاندارد
  • عدم وجود موج و پستی بلندی بر روی شیشه
  • تحمل دمای غیر مستقیم ۲۵۰ درجه
  • تحمل فشار ۴۰ کیلوگرم در ابعاد ۱۰ سانتی متر مربع
  • عدم تفییر رنگ در طول دوره
  • بیشتر نشدن ابعاد شیشه نسبت به ابعاد درخواستی
💎 فواید شیشه سکوریت

۱ – دارای ذرات ایمن بعد از شکستن می باشد .
۲ – هفت برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی می باشد .
۳ – مقاومت در برابر گرما
۴ – قابل استفاده در محیط های مختلف

💎 روش های تشخیص شیشه سکوریت

1. مقاومت بالا در برابر ضربه اولین روش تشخیص شیشه سکوریت است.

2. عدم برش و خراشکاری با الماس شیشه های سکوریت را از تمامی شیشه های خام متمایز می کند.

3. زاویه دادن به شیشه و نگاه کردن در آن در صورتیکه با زاویه های اندک ( تا 5 درجه ) به شیشه نگاه کنیم حالتی مواج دارد در صورتیکه شیشه خام به این صورت نیست.

4. دیدن شیشه با عینک پلارید که تشخیص سکوریت بودن شیشه در این حالت با مشاهده دایره های کوچک و بزرگ انجام می شود.

5. استفاده از یک شیشه برنز قهوه ای، یک تکه برنز قهوه ای را طوری نگه دارید که مانند آینه عمل کرده و انعکاس شیشه سکوریت را داخل آن مشاهده کنید. اگر بر روی شیشه برنز اثرات رنگی به صورت نقاط با قطر حدود 2 تا 5 سانتی متر و با تعداد زیاد مشاهده کردید، نشان دهنده شیشه سکوریت است و در غیر این صورت شیشه ساده است.

 

مدیریت : صادقی

09163075734

 

 

 

 

شیشه سکوریت , فروش شیشه سکوریت , کارخانه شیشه سکوریت , انواع شیشه سکوریت , مقاومت شیشه سکوریت , شیشه سکوریت نشکن ,