Address & Contact

Our Address

مریوان ، شهرک هجرت ، نبش کوچه ریان 12

چوبکده کردستان

? چوبکده کوردستان مرکز فروش چوب گردو به صورت تند و الوار ?

✳️ ارائه انواع خدمات چوبی

✳️ چوب گردو در واقع الواری است که از درختان تیرۀ Juglans (گردو) بریده می شود. این چوب به دلیل استحکام، رنگ فوق العاده ای که دارد و نیز قابلیت ایجاد اشکال منحنی شکل استادانه با آن، گزینه انتخابی بسیار مطلوبی برای ساخت مبلمان است.

✳️ آنچه باعث محبوبیت زیاد چوب گردو در صنعت مبلمان و ساخت سلاح شد، قابلیت خلق یک جلای صیقلی عالی برروی چوب بود که پس از شکل دهی به آن در طرح های پیچیده و زاویه ای انجام می شد. گردو، چوب فوق العاده زیبایی است و می توانید از آن برای ساخت تخته های دیوارپوش یا تخته های تزیینی ستونها استفاده کنید.

✳️ ویژگی ها

چوب گردو، نسبتا سنگین، سخت و مقاوم است.

نسبت به اعوجاج مقاوم است و فقط کمی دچار همکشیدگی می شود. چوب گردو استحکام خوبی دارد ولی دوامش تا حدودی محدود است؛ چراکه در معرض هوازدگی مقاوم نیست.

? ابعاد

چوب گردو به صورت الوار برش خورده یا گرد و نیز به صورت روکش در دسترس است.

? کاربردها

به صورت چوب ماسیو یا روکش: مبلمان و ادوات موسیقی.
تزئینات داخلی: دربها و پلکان
کفپوش و پارکت
حکاکی و خراطی
قنداق و دسته تفنگ

✳️ کاربرد چوب گردو

چوب گردو به علت نقش و نگار زیبایی که در بافتش وجود دارد کاربردهای فراوانی دارد از جمله اینکه:

? استفاده از آن در کفپوش های چوبی (پارکت)
? روکش کردن و نمای ساختمان
? رویه میز
? انواع قفسه و کمد
? مبلمان که بسیار با ارزش است
? رویه چوب پرده ها
? روکش اتاق های اتومبیل و واگن راه آهن
? روکش پروفیل های مختلف چوبی
? رویه تخته لایی
? رویه تخته نئوپان و ….

✳️ در انتخاب الوار بهتر است قابلیت پرداخت سطحی بررسی شود، از سوی دیگر رنگ پذیری و شرایط برای کنده کاری و برش نیز باشد بررسی شود. یکی از موارد مهم در انتخاب الوار چوب عایق حرارتی و برودتی بودن است و این موضوع می بایست به درستی بررسی شود. همینطور نیاز است محصول مقاومت مکانیکی خوبی داشته باشید و در برابر ضربه نیز خاصیت ارتجاعی داشته باشد. مثلاً الواری که امکان تخصیص خواص دارد بهترین گزینه محسوب می شود به نوعی که شامل مواد ضد حریق و ضد رطوبت و ضد قارچ باشد. از سوی دیگر خاصیت گرمابخش بودن بالای چوب نیز موضوعی بسیار مهم است.

?رنگ چوب گردو

?با توجه به اینکه چوب گردو از کدام بخش از درخت استحصال می شود، رنگهای متفاوتی دارد. چوب برون، خارجی ترین قسمت درخت است. رنگ های برون چوب در یک درخت گردو، در گستره ای از رنگهای زرد کمرنگ و خاکستری تا تقریبا سفید، متفاوت هستند.

?بخش چوب درون درخت، داخلی ترین قسمت درخت محسوب می شود. در یک درخت گردو، چوب درون پررنگ است و طیف گسترده ای از تُناژهای رنگی قهوه ای تیره و قهوه ای روشن با رگه های ارغوانی، خاکستری، مایل به قرمز و رنگهای تیره را تشکیل می دهد.

?الگوی الیاف چوب گردو

?چوب گردو ریزبافت بوده و الیاف صاف و مستقیمی دارد. بافت آن تا حدودی زبر و خشن است و گره ها یا سایر بی نظمی های ساختاری به طور تصادفی در بافت چوب گردو پراکنده اند.

?گاهی بی نظمی هایی به شکل الیاف موجدار یا پیچ خورده مشاهده می شوند. گاهی نقوش دو شاخه ای، در بخشی از چوب گردو مشاهده می شوند که در آن، شاخه های درخت در حال تقسیم شدن هستند.

?در اینجا، چین خوردگی هایی در چوب گردو مشاهده می شود. هر ساله یک حلقه سالیانه جدید، در فضای موجود تشکیل شده و چین خوردگی ها در قسمتهای تحت فشار چوب گردو ایجاد می شوند.

?نقش های بروسن در اثر رشد روی درخت ایجاد می شود که اندکی برآمده بوده و شبیه زگیل هستند. نقش ها یا گره های بروسن در اثر تقسیم غیر طبیعی سلول های رشد ایجاد می شوند و اگر لازم باشد، بخش ها یا شاخه های جدیدی را در درخت تشکیل می دهند.

?نقش های بروسن در بافت چوب گردو، مانند یک الگوی مدور و سفت به نظر می رسند. چوب گردو دارای الگوی بافتی منحصر به فردی است. این الگو در حالت بینابینی الگوی بافتی متمایز بلوط و الگوی بافتی یکنواخت افرا قرار دارد.

?آیا چوب گردو برای ساخت مبلمان مناسب است؟

?از چوب گردو اغلب برای ساخت مبلمان رسمی و مبلمان اداری استفاده می شود. مبلمان اداری ساخته شده از چوب گردو، ?اصالت، ظرافت و زیبایی منحصر به فردی را به نمایش می گذارد.
?چوب گردو، اغلب با رنگ های تیره و طبیعی رنگ آمیزی می شود تا سایه روشن های تیره روی آن ایجاد شود.
?چوب گردو، چوب سختی است و از لحاظ استحکام، بافت و رنگ، فوق العاده ارزشمند است.
?پرداخت های روی چوب گردو، صاف و یکدست هستند.

مدیریت : آقای یعقوبی

 

 

 

 

 

 

 چوب درخت گردو , خرید چوب گردو , الوار چوب گردو , قیمت ورق چوب گردو , قیمت الوار چوب ,