Address & Contact

Our Address

مشهد،بلوار پنج تن

Telephone

بازیافت فلزات پایه از ضایعات الکترونیک و کاتالیزور خودرو صنعتی

🔰فرآیند بازیافت فلزات

✔️جمع آوری و جداسازی فلزات

ا✨ولین فرآیند بازیافت فلزات، جمع آوری و جداسازی آن‌هاست. این مرحله شامل جمع آوری تمامی موادی است که از فلزات ساخته شده‌اند. طی این فرآیند به وسیله ظروف‌‎ مخصوص انجام می‌شود.

✔️ مرتب سازی

✨بعد از جمع آوری فلزات، مرحله دوم، مرتب‌سازی است. این فرآیند شامل جدا کردن فلزات بازیافتی از دیگر فلزاتی است که قابلیت بازیافت ندارند.

✔️پردازش

✨بعد از مرتب سازی، مرحله بعدی فشرده سازی یا پردازش فلز انجام می‌شود.

✔️خرد کردن

✨در مرحله چهارم، فرآیند خرد کردن فلز انجام می‌شود. در این مرحله، فلزات به قطعات یا ورق‌های ریز تقسیم می‌شوند تا امکان پردازش بیشتر فراهم شود.

✔️ذوب شدن

✨در این مرحله، قراضه در کوره بزرگ ذوب می‌شود و هر فلز را در کوره خاصی ذوب می‌کنند که برای ذوب آن فلز خاص طراحی شده است. در این فرآیند مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌شود.

✔️تصفیه

✨برای اطمینان از کیفیت بالای محصولات بازیافتی و اطمینان از عدم وجود هرگونه آلودگی، فرآیند تصفیه انجام می‌شود. یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای تصفیه، الکترولیز است.

✔️خنک‌شدن فلزات

✨پس از تصفیه، فلزهای ذوب شده توسط نوار نقاله حمل می‌شوند تا خنک و جامد شوند. در این مرحله، قراضه ها به اشکال خاصی مانند میله تبدیل می‌شوند که می توانند به راحتی برای تولید محصولات مختلف فلزی، مورد استفاده قرار گیرند.

✳️ضایعات الکترونیکی

✨ضایعات الکترونیکی توسط دستگاه پرس خرد و آسیاب می شوند و سپس در کوره قالکاری با مقداری اکسید سرب ذوب می شوند تا یک شمش یا قرص سربی تولید شود. سپس شمش یا قرص سرب را کوپلاسیون می کنند تا سرب از طلا، نقره و فلزات گروه پلاتین جدا شود.

✳️کاتالیزور خودرو

✨ضایعات کاتالیزور در واقع به شکل خرد شده و آسیاب شده کاتالیزورهای خودرو است. که این آسیاب شدن علاوه بر جمع آوری راحت، فرایند بازیافت را نیز آسانتر می کند. ارزش بالای این ضایعات کاتالیزور و وجود فلزات گرانبها باعث شده این شغل یکی از مشاغل پرسود باشد که قیمت آن با قیمت جهانی دلار متغیر است.

✨کاتالیزور یا مبدل کاتالیست (catalytic converter) بخشی از سیستم اگزوز و خروجی گازهای خودرو است. مبدل کاتالیستی مورد استفاده در اگزوز خودروها، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است. کربن منوکسید و هیدروکربن‌های حاصل از سوخت‌های نسوخته موجود در دود خودرو، از آلاینده‌های خطرناک هوا هستند.

مدیریت: محمود حمیدی
خاک خالص طلا استخراج شده از ضایعات الکترونیک

 

 

 

بازیافت فلزات الکترونیک و کاتالیزور حمیدی , بازیافت فلزات , بازیافت فلزات الکترونیک , بازیافت کاتالیزور , بازیافت کاتالیست  , بازیافت کاتالیست های اگزوز خودرو , بازیافت خودرو صنعتی ,