Address & Contact

Our Address

اصفهان

Telephone

طراحی و اجرای باغ آبنما محوطه سازی قلوه سنگ باغ سازان

♻️ سنگکاری محوطه سازی ساخت شومینه سنگی آلاچیق سنگی بتنی باغ سازان اصفهان 

♻️ اصول طراحی آبنما جزء زیر شاخه‌های طراحی فضای سبز و محوطه سازی ویلا و باغ محسوب می‌شود. پس از خرید ویلا در شمال یا خرید خانه‌های ویلایی بزرگ که فضای سبز و باغ دارند، صاحبخانه‌ها معمولاً تصمیم می‌گیرند که سرمایه‌گذاری جدیدی را برای تزئین محوطه باغ و ویلا اختصاص دهند.

♻️ محوطه سازی و طراحی فضای سبز اغلب برای خانه‌های بزرگ با فضای سبز، چمن‌ها و محوطه اطراف ویلاها اجرا می‌شود. آبنماها، چشمه‌های کوچک مصنوعی و فواره‌ها در سبک‌ها و نمونه‌های مختلف برای طراحی آبنما در این مکان‌ها قابل اجرا هستند. فاکتورهای مهم هنگام طراحی انواع آبنما در باغ یا آبنما خانگی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

♻️ در اصول طراحی آبنما برای ویلا و باغ به سه عنصر اصلی از جمله سبک- مدل، نحوه عملکرد آب نما و اندازه آن توجه می‌شود. کارشناسان و طراحان فضای سبز و محوطه سازی، چند آبنمای مناسب را برای مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

♻️ آنچه اهمیت دارد این است که آبنمای طراحی شده باید از نظر جلوه ظاهری بسیار زیبا باشد و بتواند یک نمای جذاب را به محوطه و فضای سبز اضافه کند. انواع ویلاهای لاکچری در شمال که دارای محوطه بزرگ هستند معمولاً بهترین گزینه برای طراحی آبنما و اجرای پروژه‌های فواره‌های مصنوعی می‌باشند.

? اصول طراحی آبنما

? شما به عنوان صاحب یک ویلا زمانیکه تصمیم می‌گیرید از خدمات طراحی آبنما و محوطه سازی ویلا استفاده کنید، شاید ایده‌های جدیدی در ذهن داشته باشید. شاید هم جدیدترین مدل‌های آبنما باغ یا آبنما خانگی را بررسی کرده‌اید؛ در هر صورت، طراحی انواع آبنما امکان‌‌پذیر است، به شرطی که دقیقاً بدانید که چه چیزی لازم دارید و آبنما دقیقاً در کدام منطقه باید نصب شود.

? ابعاد و اندازه آبنما باید با اندازه ویلا یا فضای محوطه همسان باشد. برخی ترجیح می‌‌دهند یک حفره کوچک با یک فواره کوچک در کنار محوطه داشته باشند که نمای فانتزی محدودی را برای آن‌ها ایجاد کند؛ اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند یک استخر در میان محوطه بسازند و در میانه آن، فواره بزرگی را طراحی کنند. تمام این ابعاد و اندازه‌ها یا مدل‌ها دقیقاً مسائلی است که در اصول طراحی آبنما برای باغ و ویلا رعایت می‌شود.

? با توجه به اهمیت طراحی آبنما برای محوطه سازی ویلا و طراحی فضای سبز، در ادامه شما را با زیباترین مدل‌های آبنما برای باغ و آبنما خانگی آشنا می‌کنیم. در هر قسمت به طور مجزا یک ایده کامل را در اختیار دارید که می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید.

? یکی از انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی، دکوراسیون به سبک مدرن است. ویلاهای خود را می‌توانید به سبک مدرن طراحی کنید، به شرطی که عناصر طراحی مدرن را بشناسید و از نظر رنگ و ابعاد و اندازه، وسایل را به درستی انتخاب کنید. با هزینه‌های کمتر هم می‌توانید شخصاً طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن را اجرا نمایید. در یک مطلب تخصصی درباره این مسئله صحبت کرده‌ایم. مقاله “چگونه دکوراسیون ویلا را به سبک مدرن طراحی کنیم؟” به عناصر سبک مدرن در دکوراسیون پرداخته‌ایم و روش‌های مناسبی ارائه شده است تا شما بتوانید داخل ویلا را زیباتر بچینید. مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین ایده‌های طراحی آبنما برای محوطه سازی ویلا و فضای سبز
♻️ آبنما در میان یک حفره

? یکی از ساده‌ترین اما زیباترین مدل‌های طراحی آبنما در حقیقت یک حفره صخره‌ای است که اطراف آن را می‌توانید با گل‌ها و گیاهان مناسب بپوشانید. این حفره شبیه به یک چشمه است که از دل زمین بیرون آمده و نمای جذابی را در محوطه باغ یا ویلای شما ایجاد می‌کند.

? یک حفره به طرز حرفه‌ای در زمین ایجاد می‌شود تا جریان آب را به سمت بالا هدایت کند. این حفره توسط سنگ‌هایی احاطه می‌شود که می‌تواند با خزه‌ها پوشش داده شود. طراحی این قسمت برای باغ، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد.

♻️ طراحی آبنما به صورت فواره کوچک در گلدان

? یکی دیگر از زیباترین ایده‌های طراحی آبنما به این صورت است که شما گلدان‌هایی را به صورت یک ردیف منظم در باغ یا محوطه قرار می‌دهید، در حالی که یک فواره آبنمای کوچک از میانه گلدان به سمت بیرون هدایت می‌شود. نمایی که این سری از گلدان‌های آبنما در باغ و محوطه ایجاد می‌کند شبیه به چشمه هایی است که از داخل یک ظرف بیرون آمده است.

? گلدان‌ها را می‌توانید از جنس گلدان‌های سنگی به رنگ قهوه‌ای یا خاکستری انتخاب کنید. در هر صورت، این نما یکی از زیباترین ایده‌های طراحی آبنما است که طرفداران زیادی دارد. این نوع چیدمان برای ویلاهای لاکچری که حیاط بزرگتری دارند به کار می‌رود.

♻️ طراحی آبنما با چوب بامبو

? یکی از زیباترین ایده‌های طراحی آبنما در باغ، استفاده از گیاه بامبو است. این گیاه از درختان بامبو به دست می‌آید که می‌تواند به عنوان عناصر طراحی دکوراسیون فضای سبز استفاده شود. برای این کار کافی است یک حصار یا ردیف از چوب‌های بامبو را در یک قسمت قرار داده و جریان آب را از داخل چوب‌ها توسط یک پمپ آب به درون یک مخزن هدایت کنید. برای اجرای این طرح از آبنمای خانگی برای ویلا یا باغ شخصی خودتان، با کارشناس طراحی فضای سبز صحبت کنید تا مطمئن شوید که این ایده مناسب مکان شما هست!

♻️ طراحی آبنما با مجموعه‌‌ای از ظروف

? این نوع طراحی شبیه به طراحی آبنما در مدل‌های قبلی است که از ردیف گلدان‌ها و فواره‌ها استفاده می‌شد. برای این مدل آبنما می‌توانید گلدان های کوچک و بزرگ یا خمره‌های مختلف با طرح‌های متنوع را به صورت سه گوش کنار هم قرار دهید و جریان آب در آبنما را به گونه‌ای طراحی کنید که به طور پیوسته در هر ظرف جریان پیدا کند. به طور مثال، آبنما از ظرف بزرگتر شروع شود و جریان آب آن به ظرف متوسط و سپس به ظرف کوچک سرریز گردد. این نوع طراحی می‌تواند حتی خلاقانه باشد و به صورت پلکانی طراحی شود.

♻️ طراحی آبنما به صورت حوضچه و صخره

? یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین ایده‌ها برای طراحی آبنما در باغ و محوطه ویلاهای بزرگ، طراحی یک حوضچه است که در میانه آن صخره‌های سنگی غول پیکر قرار گرفته و آبنمای اصلی از میان صخره سرچشمه می‌گیرد. آنچه می‌تواند نمای این قسمت را زیباتر کند، طراحی حوضچه و استخر است؛ به صورتیکه از زیباترین سنگ‌های دکوراتیو برای محوطه سازی استفاده شود. این طراحی می‌تواند جذابیت‌های فوق‌العاده را به محوطه ویلا ببخشد. ویلاهایی که از طراحی خاص آبنما برخوردار هستند هنگام فروش، نظر مشتری را به خود جلب می‌کنند.

♻️ طراحی آبنما در میانه فضای سبز

? ایده دیگری که برای آبنما در فضای سبز وجود دارد یک طرح ساده و متداول است که همانند آن را در پارک‌های شهری هم دیده‌ایم. آبنماهای کوچک شبیه فواره‌ها در محوطه چمن و فضای سبز قرار می‌گیرند و زمانیکه آبنما کار می‌کند، قطرات آب و گیاهان و گل‌های اطراف پخش می‌شود. این نوع آبنما هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

♻️ طراحی آبنما بتنی

? یکی از ایده‌های رایج و متداول برای اجرای آبنما خانگی، طرح‌هایی است که از بتن ساخته شده است. این آبنماها می‌تواند در شکل‌های مختلف طراحی شود. به طور مثال یک کاسه یا فواره در میان آن که از جنس بتن ساخته شده است، آبنمای زیبایی را ایجاد می‌کند. آب به صورت چرخشی از میانه کاسه به بالا حرکت می‌کند و پس از خروج از فواره، مجدداً به داخل کاسه سقوط می‌کند. این نوع آبنما در ابعاد و اندازه‌های متوسط یا کوچک برای ویلاهایی که حیاط یا باغ کوچکتری دارند، مناسب است. حتی آبنما را می‌توانید در نزدیکی درب ورودی ویلا در کنار پله‌ها قرار دهید.

ایده دیگری که در آبنمای بتنی قابل اجرا است شبیه به یک حوض طراحی می‌شود و می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد. این آبنما را می‌توان شبیه آبشار هم طراحی کرد.

♻️ یک بهشت کامل در ویلا یا باغ

? یکی از زیباترین ایده‌های طراحی آبنما برای محوطه سازی چیزی است که ما آن را با نام بهشت کامل معرفی می‌کنیم. در این ایده، یک آبنمای سنگی چند طبقه با شکوه و عظمت تمام در میانه باغ نصب می‌شود. فواره از قسمت بالای آب نما به سمت پایین سرازیر می‌شود و صدای گوش‌نواز جریان آب، روح را صیقل می‌دهد. در اطراف این آبنمای چند طبقه می‌توانید گل‌ها و گیاهان متعدد را پرورش دهید؛ چیزی که شبیه به آن را شاید در افسانه‌ها و داستان‌های خیالی دیده باشید!!

♻️ آبشارهای دیواری

? یکی دیگر از زیباترین ایده‌های طراحی آبنما مجموعه‌‌ای از آبشارها است که از دیوارهای سنگی باغ یا حیاط ویلا آب بیرون جریان دارند. تمام ویلاها و باغ‌ها دارای دیوارهای سنگی هستند و این مسئله می‌تواند به شما کمک کند که آبشارهای دیواری را طراحی کنید. برای خروجی هر آبنما از داخل دیوان یک قسمت مشخص در نظر بگیرید تا جریان آب را به سمت زمین یا یک حوضچه هدایت کند.

♻️ سایر ایده‌های طراحی آبنما برای ویلا و باغ

? آبنماهای چند طبقه را می‌توانید در میانه باغ در هر قسمت نصب کنید. اگر بتوانید اطراف آبنما را با درختچه‌های کوچک یا سنگفرش‌ها تزئین کنید مسیر رفت و آمد را هم هموارتر کرده‌اید. این باعث می‌شود فضای سبز و جریان آب در کنار هم زیباتر به نظر برسد.

? حتی می‌توانید آبنما را به گونه‌ای طراحی کنید که از زیبایی مجسمه‌های سنگی بهره ببرید. نورپردازی مناسب در اطراف آبنما در ویلا و باغ نمای این قسمت را جذاب‌تر می‌کند.

? ایده دیگری برای طراحی آبنما در نظر گرفتن استخر بزرگ در میانه باغ است که فواره چند طبقه در میانه استخر نصب شده است. به طور قطع این استخر برای شنا کردن طراحی نشده و فقط جنبه محوطه سازی و زیباسازی استخر را دارد.

مدیریت:آقای زبطی

 

آبنما استخر باغ , اجرای آبنما , آبنما سنگی کوچک , آبنما سنگی ویلایی , آبنما مدرن , طرح آبنما دیواری , آبنما سیمانی ,