طراحی و اجرای تخصصی نمای کامپوزیت نماسازان گرجی

✅اجرای نمای خشک

✅نمای کامپوزیت

✅گروه فنی مهندسی نماسازان گرجی

✅کلینیک تخصصی طراحی و اجرای نما

✅یافتن راه حل های صحیح اقتصادی و زیباشناسی در پروژه های معماری، از چالش های بنیادینی است، که معماران، طراحان و برنامه ریزان دفتر معماری در تمام طول فعالیت حرفه ای شان، با آن مواجه بوده اند وبر حل آن همت گمارده اند.

✅ورق های کامپوزیت از سال ۱۹۶۹ در آلمان ابداع گردید و استقبال و استعمال بیش از حد این محصول در نما نشان دهنده کیفیت مناسب و عدم وجود هرگونه محدودیت در طراحی و اجرای این مصالح است.

✅ورق های کامپوزیت متشکل از دو لایه آلومینیوم به ضخامت ۵/۰ میلیمتر و یک هسته از جنس پلاستیک یا یک ماده معدنی پرکننده به ضخامت ۳ میلیمتر که در بین این دو لایه قرار می گیرد میباشد.

امروزه در سطح شهرها نماهای مختلفی از جمله نمای سیمانی، نمای سنگی و یا شیشه‌ای را نظاره می‌کنید اما در این بین نمای کامپوزیت امروزه در حال تبدیل شدن به انتخاب نخستین نما می‌باشد که از اصلی‌ترین عوامل آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. ورقهای آلومینیوم کامپوزیت در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا به آسانی در دسترس می‌باشد .

۲. هزینه نصب و اجرای آن نسبت به سایر نماها کمتر می‌باشد .

۳. با توجه به آماده بودن ورقه‌های کامپوزیت زمان اجرای آن کوتاهتر می‌باشد .

۴. پایداری ایستایی خوب در برابر شرایط آب وهوایی مختلف، این نما در برابر شرایط جوی مختلف هرگز رنگ و کیفیت خود را از دست نمی‌دهد .

۵. در حال حاضر جزو به روزترین و زیباترین نماها محسوب می‌شود

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت (ماده مرکب یا چندسازه) بصورت زیر تعریف می‌شود:ماده‌ای اطلاق می‌شود که از دو فاز ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده باشد و از فاز دوم حداکثر به اندازه ۵ درصد استفاده شده باشد. به ترکیب ماتریس با الیاف (یا ماده تقویت کننده) زیر ۵ درصد کامپوزیت گفته می‌شود.

✅در مهندسی مواد این اصطلاح معمولاً به موادی گفته می‌شود که از یک فاز زمینه (ماتریس) و یک تقویت کننده (پرکننده) تشکیل شده باشند.

✅تعریف انجمن متالورژی آمریکا: به ترکیب ماکروسکوپی دو یا چند مادهٔ مجزا که سطح مشترک مشخصی بین آنها وجود داشته باشد، کامپوزیت گفته می‌شود.

✅کامپوزیت از دو قسمت اصلی ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده‌است. ماتریس با احاطه کردن تقویت کننده آن را در محل نسبی خودش نگه می‌دارد. تقویت کننده موجب بهبود خواص مکانیکی ساختار می‌گردد. به طور کلی تقویت کننده می‌تواند به صورت فیبرهای کوتاه و یا بلند و پیوسته باشد.

✅ گردآوری اطلاعات در خصوص کاربرد قطعه (نیروهای استاتیک، دینامیک و شرایط محیطی) ۲. مشخصات اولیه قطعه (مواد، ابعاد و چیدمان لایه‌ها) ۳. زمان و هزینه ۴. بررسی روش‌های محاسباتی (تحلیل و عددی) ۵. شناسایی روش‌های ساخت ۶. نحوه مونتاژ (روش‌های اتصال قطعات) ۷. بهینه‌سازی (وزن کم، استحکام بالا و هزینه پایین)

مهم‌ترین مزیت مواد کامپوزیتی آن است که با توجه به نیازها، می‌توان خواص آنها را کنترل کرد. به طور کلی مواد کامپوزیتی دارای مزایای زیر هستند:

✔️مقاومت مکانیکی بالا نسبت به وزن

✔️مقاومت بالا در برابر خوردگی

✔️خصوصیات خستگی عالی نسبت به فلزات

✔️خواص عایق حرارتی خوب

✔️به دلیل صلبیت بیشتر، تحت یک بارگذاری معین، خیز کمتری (بعضا ده‌ها برابر کمتر) نسبت به فلزات دارند

✔️استحکام بالا

✔️نسبت حجم به وزن کم

✔️سبک بودن پاهی تا چندین برابر مستحکم تر از فولاد با وزنی با چندین برابر کمتر

✔️هزینه کمتر و صرفه‌جویی اقتصادی

به مدیریت: محمد یسلیانی

 

طراحی و اجرای تخصصی نمای کامپوزیت نماسازان گرجی در فارس ,  نمای کامپوزیت , نمای کامپوزیت  چیست , اجرای نمای خشک  , نماسازان گرجی ,