طراحی و ساخت استخر فایبر گلاس و موتورخانه

✨ساخت انواع استخر بتنی و فایبرگلاس،سونا،جکوزی و موتورخانه
❇️خدمات استخر سازان ناین وان:👇
🔹ساخت استخر فایبرگلاس
🔹ساخت استخر بتنی
🔹راه اندازی موتورخونه استخر
🔴ابعاد استخر

🔸استخر های پیش ساخته ها در ابعاد
2 در 3
2.5 در 5.5
3 در 6
3 در 8
4 د ر8
4 در 10
قابل سفارش می باشد.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

❇️در بسیاری از موارد قبل از طراحی و اجرای استخر می‌بایست در ابتدا نقشه‌های معماری و موتورخانه استخر چک شود. چرا که می‌بایست موتورخانه استخر در سطح پایین تری از کف استخر کار شود تا عمر پمپ‌ها افزایش پیدا کرده و از روش‌های بهتری برای ساخت استخر و موتورخانه استفاده شود.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

❇️نگهداری از استخر‌‌‌های خصوصی و عمومی‌جزو مهم ترین کارهای مراقبتی بعد از احداث آن‌ها به شمار می‌آید.به دلیل این که عموما استخر‌ها با موادی چون سیمان ساخته شده اند، جنس نفوذ پذیری داشته و آب به راحتی می‌تواند از آن‌ها عبور کند. از آنجا که استخر‌ها مانند ذخایر آبی عمل می‌کنند و حجم شایانی از آب را در خود نگه می‌دارند.باید به صورت مطمئن ساخته شوند و این حجم آب را به میزان زیادی و به بهترین شکل و بدون ذره ای نشتی در خود نگه داند.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

🔺مراحل ساخت استخر:

⚡️طراحی و زیر ساخت، شامل بدنه استخر و لوله گذاری

⚡️عایق کاری استخر

⚡️تاسیسات استخر

⚡️روشنایی استخر

⚡️نازک کاری استخر

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

✳️انواع تجهیزات استخر 

💫پمپ 

🔸🔹در تجهیزات استخر، پمپ یکی از مهم ترین بخش‌ها به شمار می‌رود. وظیفه پمپ، تصفیه آب استخر است که طی فرآیندی آب را از درون استخر کشیده و با هدایت آن به سمت فیلتر، آن را تمیز کرده و مجدد به داخل استخر پمپاژ می‌کند.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫فیلتر شنی 

🔸🔹از کاربردی ترین تجهیزات استخر، می‌توان فیلترهای شنی استخر را نام برد. این دستگاه متداول ترین راه برای زلال و شفاف کردن آب استخر است.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫فیلتر کارتریج 

🔸🔹یکی دیگر از تجهیزات ضروری برای استخر، فیلتر کارتریج بوده که برای از بین بردن کلیه ذرات معلق در آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلتر متناسب با میزان آب ورودی از فیلترهای استوانه ای شکل با ابعاد و تعداد گوناگون تشکیل می‌شود.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫مبدل حرارتی 

🔸🔹این نوع از تجهیزات استخر به منظور گرمایش آب استخر به کار برده می‌شود. این دستگاه دارای دو نوع مدار گردش بوده که در هر یک از این مدارها، آب گرم بویلر و آب استخر در حال گردش هستند.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫سختی گیر آب استخر 

🔸🔹در برخی از مواقع، سختی آب به اندازه ای است که امکان استفاده برای مصارف عمومی‌را نخواهد داشت. از این رو با استفاده از دستگاه سختی گیر، اقدام به رفع این مشکل می‌نمایند. در تجهیزات استخر، سختی گیر آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می‌تواند موجب افزایش دوام و ماندگاری لوازم و بهبود بازدهی سایر تجهیزات استخر گردد.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫پمپ تزریق کلر 

🔸🔹یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی جهت ضد عفونی کردن آب، کلر است و دستگاهی که این ماده را به آب استخر تزریق می‌کند، پمپ تزریق کلر نام دارد. شاید بتوان عنوان اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات استخر را به پمپ تزریق کلر داد.

🔸🔹به دلیل اهمیت بهداشت و جلوگیری از رشد آلودگی‌‌‌های موجود در آب همچون میکروارگانیسم ها، جلبک‌‌‌های کف استخر، حشرات موجود در آب و کلا هر نوع عامل بیماری زا، ضروری است که از دستگاه پمپ تزریق کلر یا دوزینگ پمپ استفاده شود. از آنجایی که نظارت بر مقدار کلر وارد شده در آب بسیار با اهمیت است لذا از انواع مختلف پمپ تزریق کلر، متناسب با ابعاد استخر و حجم آب استفاده می‌شود.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫استخر فایبرگلاس 

🔸🔹استخر پیش ساخته فایبرگلاس یکی از محبوب ترین انواع استخرهای آماده است. استخر های پیش ساخته از جنس فایبرگلاس یکی از اصلی ترین رقبای استخر های بتنی در عصر امروز هستند. استخر های پیش ساخته فایبرگلاس معمولا برای امور تفریحی و درمانی استفاده می شوند. یکی از دلایل محبوبیت بسیار ویژه این استخر ها آب بندی و مقاومت است.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫مقایسه استخرهای بتنی و استخرهای فایبرگلاس 

⭐️استخر بتنی حداقل در زمان ۴۵ الی ۶۰ روز قابل ساخت هستند در حالی که استخرهای قایبرگلاس حتی در زمان ۲ روز قابل اجرا هستند.
⭐️سازه استخر بتنی همیشه تحت تهاجم جلبک ها قرار خواهند گرفت درحالی که برای استخر فایبرگلاس آنتی باکتریال این اتفاق نخواهد افتاد.
⭐️ریسک آب بند نشدن استخر بتنی همیشه وجود دارد درحالی که استخرهای فایبرگلاس کاملا آببند هستند.
⭐️استخر بتنی بعد از هر ۳ الی ۶ ماه نیاز به تخلیه و احیای آب دارند در حالی که در استخرهای آنتی باکتریال فایبرگلاس تا ۵ سال نیازی به تعویض آب در صورت استفاده از سیستم تصفیه نیست.
⭐️استخرهای فایبرگلاس قابل جابجایی بوده و در صورت نیاز می توان در جای دیگری نصب شوند.
⭐️یکی از مزیت های استخر بتنی نسبت به استخر آماده ، این است که استخر بتنی را میتوان در شکل ها و اندازه های مختلف ساخت ولی استخر آماده در سایز ها و شکل های آماده وجود دارد و نصب کرد.

استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران

💫طرز کار سیستم موتورخانه 

🔺سیستم موتورخانه برای گرمایش مرکزی ساختمان به کار می‌رود و ساختمان را از نصب پکیج و آب گرم در هر واحد ساختمان به صورت جداگانه بی نیاز می‌کند.در سیستم موتورخانه ساختمان، دیگ بزرگی مستقر شده که بر روی آن آمپر نشان دهنده درجه حرارت و دکمه تنظیم کننده درجه حرارت نصب شده است. به وسیله این دیگ در سیستم موتورخانه ساختمان، گرمایی ایجاد می‌شود که در هنگام ورود آب تانکر به آن، باعث گرم شدن آب شده و آن را به درجه حرارت مشخصی می‌رساند.

🔺این گرمای ایجاد شده، ناشی از فعالیت مشعل است که شمعک آن همیشه در حالت روشن باقی می‌ماند. سپس، آب های گرم شده به وسیله موتور پمپ بالا آمده و وارد هر طبقه می‌شود. بر روی این موتور پمپ‌ها دکمه مشخصی وجود دارد که با استفاده از آن، می‌توان تعیین کرد که آب با چه سرعتی و تا کجا بالا برده شود.

🔺در هر طبقه، لوله های مشخصی برای رفت و برگشت آب تعبیه شده است و بر سر هر لوله، شیرفلکه ای برای باز و بسته کردن نصب می‌شود که با استفاده از آن، می‌توان این لوله ها را بست و راه ورود آب به شوفاژ را مسدود کرد. هنگامی‌که داخل تانکر از آب خالی شود، توسط لوله های آب، این آب دوباره بازگردانده می‌شود. همچنین یک کنتور برای تأمین برق موتور هم وجود دارد.

🔺در سیستم موتورخانه که از آب گرم استفاده می‌شود، دمای آب خارج شده از دیگ در حدود ۸۲ درجه سانتی گراد و دمای آب ورودی به داخل دیگ که گرمایش را به اتاق منتقل کرده است، در حدود ۷۱ درجه سانتی گراد است؛ به عبارت دیگر، اختلاف دمای آب گرم خروجی از دیگ و آب برگشتی به دیگ، در حدود ۱۱ درجه سانتی گراد است.

به مدیریت:نورنژاد

 

 

 

 

🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺

 

 

 

 

استخر , استخر بتنی , استخر فایبرگلاس , تجهیزات استخر , ساخت استخر در مازندران , ساخت سونا در مازندران , ساخت جکوزی در مازندران , طراحی و ساخت استخر بتنی سونا و جکوزی ناین وان در مازندران , طراحی و ساخت استخر فایبر گلاس و موتورخانه در مازندران , مراحل ساخت استخر , ساخت استخر در نوشهر , طراحی استخر در چالوس , ساخت استخر در آمل , طراحی استخر و سونا در بابل , ساخت استخر در نور , ساخت استخر و جکوزی در رامسر , طراحی استخر در ساری , ساخت استخر و جکوزی در رویان , ساخت استخر و سونا در قائمشهر , ساخت استخر در نکا , طراحی استخر در محمودآباد , ساخت استخر در تنکابن , طراحی استخر و سونا در بهشهر , ساخت استخر در متل قو , طراحی استخر ناین وان در سراسر مازندران ,