طراحی و فروش انواع تراریوم وابی کوزا پالیز 

🍀 همه چیز درباره تراریوم🍀

🌿 فضای سبز همیشه حس و حال خوبی را در انسان ایجاد می‌کند. اما اکنون که زندگی شهرنشینی باعث شده تا همان اندک فضای سبز موجود را هم از دست بدهیم راه حل چیست؟
یکی از راه حل‌های موجود استفاده از گل و گیاه درون خانه است، که نه تنها به سلامت فضای خانه کمک می‌کند، بلکه باعث جذابیت خانه نیز می‌شود.
یکی از راه‌های استفاده از گل و گیاه در فضای خانه استفاده از تراریوم است. تراریوم‌ها با محیطی بسته شرایطی ایده‌آل برای رشد گیاهان را فراهم می‌کند.

🌿 تراریوم وابی کوزا محفظه شفاف سربسته‌ای است (شیشه‌ای یا پلاستیکی) که می‌توان مجموعه‌ خاصی از گیاهان ریزنقش سازگار با هم را داخلش پرورش داد. درواقع تراریوم چیزی شبیه گلخانه ولی در مقیاس مینیاتوری است.

🌿  دو نوع تراریوم داریم: بسته و باز. تراریوم‌های بسته درپوش‌دارند، اما دهانه تراریوم‌های باز هیچ درپوشی ندارد.

🌿 وابی کوزا (wabikusa) اشاره به حس زیبا شناسی در ژاپن دارد که هرج و مرج در طبیعت را نشانه ی زیبایی آن می دانند . kusa به معنی علف های هرز گیاهان است. وابیکوزا ها ، معمولا توسط گونه های مختلف گیاهی پوشیده شده است. آن ها را می توانید در داخل اکواریومی پر از آب ، یا در شیشه ای که مقدار کمی آب داخلش است نگه داری کنید . به این طریق شکل زمینی آن حفظ می شود .

وابيكوزا لاله اي طرح رزين ارتفاع ٣٠ در ٢٢

 

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🍀 انواع تراریوم

تراریوم‌‌ها به دو دسته تراریوم‌های فضای بسته و فضای باز تقسیم می‌شوند که در ادامه راجع به هر دو آن‌ها توضیح می‌دهیم.

🍀 تراریوم با فضای بسته

تراریوم‌ها با فضای بسته کمترین تبادل را با محیط اطراف خود دارند. اینگونه تراریوم‌ها معمولا از جنس شیشه و پلاستیک شفاف هستند. تراریوم‌های فضا بسته برای گیاهان رطوبت دوست مناسب می‌باشند.

وابيكوزا چند وجهي ارتفاع ٣٠ سانت در ١٥

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

در اکوسیستم تراریوم‌های فضا بسته، رطوبت موجود در گیاه به جداره‌های شیشه یا پلاستیک می‌چسبد و باعث تولید شبنم می‌شود. این شبنم مجدد به داخل خاک گلدان بر می‌گردد و به تغذیه گیاهان کمک می‌کند. همانطور که در بالا ذکر شده تابیدن نور خورشید نیز باعث می‌شد تا گیاهان درون تراریوم بتوانند فتوسنتز کنند. فتوسنتز در برگ گیاهان باعث می‌شود آن‌ها بتوانند دی‌اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل کنند. البته شما می توانید در فواصل مختلف درب تراریوم خود را باز کرده و با هوای آزاد به طراوت گیاهان‌تان کمک نمایید. گاهی اوقات در تراریوم‌ها فضای بسته چوب بکار می‌رود این چوب‌ها به زیبایی بیشتر تراریوم‌های شما بیشتر کمک می‌کند.

گیاهان مناسب تراریوم‌‌های فضای بسته ورنیا، گل سنگ، مارانتا، پتوس، چمن عروس، پپرومیا، انواع سرخس و… می‌باشند.

وابيكوزا فانوسي طرح رزين ارتفاع ٣٠ در ٢٢

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🍀 آب‌پاشی تراریوم فضای بسته

تراریوم‌های فضا بسته نیاز چندانی به آبیاری نیست. اما دقت داشته باشید که جداره تراریوم خشک و عاری از شبنم نشان می دهد که زمان آبیاریست. ماهی یک بار باید با آب جوشیده شده‌ی سرد خاک تراریوم خود را مه پاشی کنید. مقدار مه پاشی باید به مقداری باشد که خاک را کاملا مرطوب کند اما آب داخل محفظه جمع نشود تا پوسیدگی ریشه و خرابی گیاه را به بار نیاورد.

🍀 تراریوم با فضای باز:

تراریوم‌ها با فضای باز برای گیاهانی مناسب است که رطوبت کمتری نیاز دارند. برای گیاهان سازگار با آب و‌ هوای خشک، از تراریوم‌های فضای باز استفاده می‌شود. فضای باز این تراریوم‌ها به این دلیل است که بتوانند رطوبت بیش از حد را خارج کنند. تراریا های باز بیشتر برای گیاهانی است که به نور مستقیم نیاز بیشتری دارند.

گیاهان مناسب تراریوم‌های فضای باز انواع کاکتوس، ساکولنت ها، سانسوریا، برگ بیدی، گل ناز، مرجان، نئوژلیا و گیاهان از این قبیل می‌باشند.

وابيكوزا فلاكسي تخم مرغي ارتفاع ١٥ در ١٨

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🍀 آب‌پاشی تراریوم‌های فضای باز:

تراریوم‌های فضای باز، نیاز به آب بیشتری نسبت به دیگر تراریوم‌ها دارند. برای اینکه بدانیم گیاهان چه زمانی به آبیاری نیازمند هستند، باید میزان رطوبت خاک را بسنجید. از جهتی که گیاهان مناسب این نوع تراریوم‌ها معمولا از دسته کاکتوس‌ها و سالکونت‌‌ها هستنند، باید پس از آنکه خاک کاملا خشک شد آبیاری شود. و اگر رنگ خاک هرچه روشن تر باشد نشان‌دهنده خشکی بیشتر خاک است. پس از آن که رنگ خاک کاملا روشن شد دو روز صبر می‌کنیم و سپس آبیاری می‌کنیم. آبیاری هم باید به این گونه باشد که آب جوشیده سرد شده را به روی خاک به مقداری که آب در ته شیشه جمع نشود مه پاشی می کنیم.

وابيكوزا فلاكسي ٨ در ٢٠

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🌿 شرایط نگهداری وابی کوزا

💦 آبیاری :در صورت بسته بودن در وابیکوزا ،نیاز کمی به آبیاری دارد .ماهی یک بار به صورت غبار پاشی آبیاری شود .در صورت باز بودن در آن و نبود رطوبت کافی ، به صورت روزانه باید غبار پاشی شود .

وابيكوزا فلاكسي توپي كج ارتفاع ١٥ در ١٩

🔥 دما :بهترین دما برای زندگی و شاداب بودن این گیاهان ، دمایی بین 18 الی 25 درجه سانتی گراد است .

فلاكسي تخم مرغي ارتفاع ١٥ در ١٨

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🌞 نور :نیاز به مکانی روشن به دور از نور مستقیم خورشید دارند.برای شادابی و رشد گیاهان می توانید از چراغ های نوری مخصوص گیاهان استفاده کنید.

وابيكوزا فلاكسي تخم مرغي ارتفاع ١٥ در ١٨

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🌿 تراریوم چیست؟

بی‌ربط نیست اگر تراریوم را اکوسیستمی خودکفا تعریف کنیم. گیاه و خاکِ داخل تراریوم بخار آب تولید می‌کنند. این بخار روی جدار داخلی محفظه می‌نشیند و دوباره به‌درون خاک چکه می‌کند و جذب ریشه گیاه می‌شود. تکرار این چرخه باعث تغذیه خودبه‌خودی گیاه و خاک می‌شود. شاید بپرسید که در تراریوم‌های بسته اکسیژن گیاه چگونه تأمین می‌شود؟

وابيكوزا فلاكسي ٨ در ٣٠ خوابيده

گفتیم که محفظه تراریوم باید شفاف باشد. دلیلش هم این است که نور خورشید باید از جدار محفظه عبور کند تا فرایند فتوسنتز در گیاه تحریک شود. به‌موجب فتوسنتز دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل می‌شود و تراریوم‌ می‌تواند نفس بکشد. به‌همین دلیل است که تراریوم‌ها نیاز به رسیدگی چندانی ندارند و می‌توانند تا چند سال هم عمر کنند

🌿 نحوه نگهداری از تراریوم وابی کوزا

عموما تراریوم ها نیاز های یکسانی دارند برخی نیاز ها در بعضی مدل ها بیشتر و در بعضی کمتر است. بهترین روش نگهداری تراریوم ، رسیدگی به نیازهای تراریوم است. نیازهای تراریوم به ۳ بخش تقسیم می شود : نور ، رطوبت و تهویه. اگر این سه مورد رعایت شود تراریوم شما سالها زنده و شاداب خواهد ماند.

وابيكوزا فلاكسي ٨ در ٣٠ كج

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🌞 نور :

گیاهان برای عمل فتوسنتز به نور نیاز دارند.به همین خاطر در تراریوم از گیاهانی استفاده می شود که به کمترین میزان نور برای فتوسنتز نیاز دارند اما باز هم بدون نور امکان رشد نیست. به همین خاطر می توان از نور های مصنوعی که کار نور خورشید را برای گیاهان انجام می دهند استفاده می کنیم.

وابيكوزا طرح كتري ارتفاع ١٥ در ١٥

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

با این کار شما می توانید تراریوم را در محیطی مانند انباری ، زیرزمین یا حتی ایستگاه مترو که کمترین میزان نور را هم ندارند نگاهداری کنید مقدار زمان کافی برای نوردهی تراریوم ۱۲ ساعت در روز است. روشنایی بیشتر مشکلی در گیاهان ایجاد نمی کند اما بهتر است زمان استاندارد را رعایت کرد.

وابيكوزا نيلوفر جديد ارتفاع ٣٠ در ٢٥
💦 رطوبت :

رطوبت نیز مانند نور بسیار در رشد و شادابی گیاهان تاثیر دارد. تراریوم همانند یک گلخانه که همه چیز در آن کنترل شده می باشد عمل می کند مخصوصا در مورد رطوبت معمولا رطوبت در یک تراریوم باید بین ۷۵ تا ۸۵ درصد باشد میزان بیشتر رطوبت باعث بیماری و قارچ می شود و کمتر آن باعث از بین رفتن شادابی و رشد کمتر گیاهان علاوه بر بسته بودن محیط تراریوم که رطوبت را خارج نمی کند استفاده از خاک مخصوص که رطوبت را زمان بسیار طولانی در خود نگاه می دارد نیز تاثیر بسیار دارد.

شما از هر خاکی برای تراریوم نمی توانید استفاده کنید خاک تراریوم باید دارای مواد مغزی استریل و دارای قدرت نگاهداری بالای رطوبت باشد.

وابيكوزا گيلاسي ارتفاع ١٠ در ٧
💦 آبیاری :

آبیاری تراریوم معمولا ماهی یکبار در فصول سرد و ماهی دو بار در فصول گرم است. اما این در مورد همه مکان ها یکسان نیست ممکن است خانه ای در زمستان دمای متعادلی داشته باشد و خانه ای دمای بسیار گرمتری به همین خاطر زمان و مقدار دقیق آبیاری توسط خودتان در محیط مربوطه تشخیص داده می شود.

آب باید به مقداری پای ریشه ها داده شود که رطوبت در خاک تراریوم دیده شود. برای همین معمولا تراریوم ها را با اسپری آبیاری می کنند.

وابيكوزا شقايق ١٥

 

♻️ تهویه :

همانطور که ما نیازمند هوای تازه و اکسیژن برای زنده ماندن هستیم. گیاهان نیز این نیاز را دارند. حال شما می توانید تهویه را به صورت دستی روزانه با باز کردن درب تراریوم به مدت ٢ دقیقه انجام دهید.

وابيكوزا توپي سايز ٢

 

✨ مراقبت های ویژه :

🌿  تراریوم را مرتب کنترل نمایید. اگر مقدار قطرات آب روی دیواره تراریوم بیش از حد زیاد شده است درب تراریوم را باز کنید تا علاوه بر کاهش میزان رطوبت ، هوای داخل آن نیز تهویه شود

🌿  یک تراریوم در بسته هفته یا ماهی یکبار به آبیاری نیاز دارد ، آن هم زمانی که هیچ آبی روی دیواره تراریوم مشاهده نشود – توجه داشته باشید که تراریوم هیچ محلی برای زهکش آب اضافی ندارد لذا از آبیاری بیش از حد پرهیز کنید. آب اضافی باعث رشد کپک ها و قارچ ها می شود

وابيكوزا لاله اي رزين دار

 

🌿 تراریوم چگونه باعث ایجاد یک اکوسیستم درون خودش می‌شود؟

هر وقت که تراریوم را باز یا بسته می‌کنیم، گرمایی از بیرون وارد تراریوم می‌شود، این گرما باعث می‌شود یک چرخه‌ی آب در مقیاس کوچک شکل بگیرد. چرا که رطوبت حاصل از خاک و گیاه درون تراریوم یا باغ شیشه‌ای تبخیر می‌شود. سپس این بخار‌ها روی دیواره ظرف متراکم شده و در نهایت آب تقطیر شده دوباره به خاک و گیاه می‌ریزد. این امر به دلیل تامین مداوم آب باعث ایجاد یک شرایط ایده‌آل برای رشد گیاهان می‌شود و از این طریق از خشک شدن بیس از حد گیاهان جلوگیری می‌کند. علاوه بر همه‌ی این‌ها نوری که از شیشه تراریوم عبور می‌کند باعث فتوسنتز گیاهان می‌شود.

وابيكوزا تنگ پرنيا
🍀 تراریوم چیست؟

تراریوم یا خاکزی‌دان که باغ شیشه‌ای هم گفته می‌شود، یک محیط بسته‌ شیشه‌ای است که شرایط لازم برای رشد و نمو گیاه در آن یافت می‌شود. تراریوم‌ها معمولا قابل باز شدن جهت رسیدگی نیز هستند.

وابيكوزا چند وجهي زيبا
🌱 تاریخچه ی تراریوم

در سال ١٨٢٧ زمانی که دکتر ناتالی وارد،در باغچه ی خود سرخس کاشته بود ودر آزمایشگاه بر روی پیله پروانه ها و حشرات داخل یک تنگ کار میکرد متوجه شد که برخی علف ها و اسپور سرخس ها داخل ظرف جوانه زدند! در صورتی که آلودگی هوای لندن و خشکی هوا سرخس های باغچه را ازبین برده بودند!پس از گذشت مدتی از رشد سرخس و علف داخل ظرف.دکتر کلا تحقیقات روی حشرات را رها کردو روی رشد گیاهان داخل تنگ تحقیق کرد او متوجه شد که سرخس های داخل شیسشه از آب و هوای آلوده و خشک در امان هستند و میتوانند به راحتی آن داخل رشد کنند.برای آزمایش در سفری که به استرالیا داشت که ٨ ماه به طول انجامید آن تنگ را با خود برد.هنگام رسیدن به استرالیا همچنان گیاهان سالم بودند!در هنگام برگشت هم همینطور سالم مانده بودند. از آن پس دکتر کتابی نوشت به نام ” رشد گیاهان در محیطهای شیشه ای“پس از آن ماجرا بود که آن تنگ به شیشه ی واردین نام گذاری شد.

بدین ترتیب بود که در آن زمان ها شیشه ی واردین یا تراریوم بسیار محبوب شد.

 

به مدیریت: رضا قلی وند

وابيكوزا خمراي خوابيده ٢٠

 

وابيكوزا خمراي ٢٠ كج

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فروشگاه گل و گیاه پالیز در کرج , فروشگاه گل و گیاه پالیز , فروشگاه گل و گیاه در کرج , بهترین فروشگاه گل و گیاه در کرج , فروشگاه گل و گیاه قلی وند , انواع گل و گیاه در کرج , قیمت انواع گل و گیاه در کرج , گل فروشی در کرج , گلدان سرامیکی در کرج , بهترین گل فروشی در کرج , گل های آپارتمانی در کرج , انواع گل در کرج ,