Address & Contact

Our Address

تهران ،اسلام شهر ،شهرک صنعتی چهار دانگه خیابان ۲۳ ،بلوار صنایع شمالی

Telephone

فرآورده‌های چوبی وحید مجرد

🪵 تهیه و توزیع انواع MDF و نئوپان خام و رنگی نو🪵

🪵 MDF سفید صابونی فابریک🪵

🪵 خرید و فروش انواع زیر پالتی در ابعاد مختلف🪵

شماره تماس

0910-179-2926
0901-512-6432

💠 انواع ام دی اف MDF

💠 MDF نازک

تعدادی از کارخانجات تولید MDF در حال حاضر قادر به عرضه ی تخته های باریکی از ضخامت ابتدایی ۸/۱ میلی متر به بالا هستند. این تخته ها به خوبی می توانند جایگزین تخته فیبر سخت و یا تخته لایه نازک شده و با افزودن دیگر مزایای آنها، مانند داشتن سطوحی صاف در هر دو روی تخته و ظاهری یک دست که حتی می توان از آن بر روی تخته لایه به عنوان لایه ای نازک برای روکش کردن استفاده کرد، خصوصیات منحصر به فرد این نوع از MDFهای نازک آشکار می شود.

در حال حاضر مشخصات این تخته های باریک به روشنی در گروه های ضخامتی ۸/۱ تا ۵/۲ میلی متر، بزرگتر از ۵/۲ تا ۴ میلی متر و از ۴ تا ۶ میلی متر در استاندارد اروپایی EN622-5 تعيين شده و طراحان و سازندگان، کلیه ی اطلاعات لازم برای استفاده ی بهینه از این مواد را در صنایع مبلمان و طراحی داخلی و نیز صنایع ساختمانی در اختیار دارند.

استفاده های معمول این مواد در صنایع مبلمان شامل کفی کشوهای دراور، لایه ی پشتی کمدها و لایه ی مغذی در درهای قاب دار است. تمام اقدامات مربوط به پرداخت نهایی و یا هر گونه تیمار سطحی که بر روی سطوح MDFهای ضخیم اجرا می شود در این نوع از MDFهای نازک نیز قابل اجرا است در داخل ساختمان، از MDFهای نازک برای ساخت دیوار و سطوح مورد استفاده در سقف، به عنوان پوسته ای در درب های با سطوح صاف و تراز، پارتیشن بندی، پوشش دفاتر کار، دربهای سبک و تخته های دکوری می توان استفاده کرد.

تجربه نشان داده است که MDFهای نازک به راحتی با خط کش های استیل و یا حتی قیچی بریده می شوند. سوراخ های پانچ شده در سطح این تخته ها نیز می تواند انواع دیگری از قابلیت های این تخته ها را به نمایش بگذارد، که می توان انواع تخته های دکوری با قابلیت جذب صدا یا آکوستیک را نام برد.

دیگر قابلیت این تخته ها که ارزش این محصول را بیشتر نشان می دهد ساخت محصولاتی با سطوح خمیده از این مواد است، میزهای کار، طاقچه ها، پیشخوان های مغازه ها و … را می توان با روی هم قرار دادن چندین لایه از MDFهای نازک و به اشکال و ضخامت های مورد نظر و گوناگون تولید کرد.

💠 MDF ضخیم

در حال حاضر تعدادی از کارخانجات MDF قادر به تولید تخته هایی تا ضخامت ۶۰ میلی متر هستند، در حالی که تا چند سال گذشته امکان تولید تخته هایی با ضخامت بیش از ۳۰ میلی متر وجود نداشت، سابق بر این مصرف کنندگانی که نیاز به MDFهای ضخیم داشتند، برای رسیدن به ضخامت مورد نظرشان مجبور بودند تا تعدادی از تخته های باریک تر را بر روی هم قرار دهند مشخصات این قبیل تخته های ضخیم توسط استاندارد ۵-۶۲۲ EN در گروه های بزرگ تر از ۳۰ تا ۴۵ میلی متر و بزرگ تر از ۴۵ میلی متر، تعیین و بهینه سازی شده اند.

مهم ترین کاربردهای متصور برای این قبیل تخته های ضخیم در ساختمان سازی و طرح های مهندسی است، به عنوان مثال در ستون ها، پایه ها و آرک ها با طرح های گنبدی شکل، یعنی جایی که کیفیت خوب سطوح و لبه ها که از عمده ترین مزایای تخته های MDF است، می تواند نتایج خوبی را به بار بیاورد.

دیگر توانایی های این تخته ها، تحمل بار سنگین در کف سازی و قفسه سازی، پیشخوان ها، راه پله ها، نیمکت ها و دربهای داخلی با نماهای قالبگیری شده ی ضخیم می باشد.

فوائد دیگری مانند قابلیت ماشین کاری خوب MDF، این امکان را داده تا چهار تراش هایی برای استفاده در پایه های صندلی، قاب زیری و یا رویی در میز ها، از آنها تهیه شود. تخته های MDF ضخیم همچنان به عنوان ماده ی خام مناسبی برای روکش شدن توسط روکش های چوبی با لایه های تزیینی در اشکال قالبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

💠 MDF با فرمالدیید کم (درجه E)

مقدار فرمالدیید در MDFهای استاندارد می تواند در دامنه ی مخصوص بسته به ویژگی های طبیعی اوره فرمالدئید یا دیگر رزین های مصرفی به عنوان ماده ای اتصال دهنده تغییر کند. مقدار فرمالدیید محاسبه شده در MDF بدون فرمالدیید و بر اساس روش ۱۲۰ EN( روش ایجاد منافذ )، از ۳۰ گرم در هر ۱۰۰ گرم تجاوز نمی کند. ( E2,EN622-1).

تخته های MDF که این نیاز را برآورده می کنند مورد توجه صنایع مبلمان، طراحی داخلی یا ساختمان سازی می باشند، یعنی در محل هایی که تهویه کافی هوا وجود داشته و همین مقدار ناچیز گاز فرمالدیید متساعد شده نیز از محیط خارج می شود.

MDF با مقدار کم فرمالدئید (درجه ۱-۶۲۲ E1، EN) که در آن از و گرم در هر ۱۰۰ گرم تجاوز نمی کند به عنوان تخته ی استاندارد در بعضی از کارخانجات تولید می شود و تعداد دیگری از کارخانجات می توانند تخته هایی با مقدار کم فرمالدیید و بسته به نیاز مشتری تولید کننده در تمام نقاطی که محدودیت تساعد گاز فرمالدیید مد نظر قرار دارد، استفاده از MDFهای با فرمالدیید کم پیشنهاد می شود، به عنوان مثال در مناطق مرطوب و با دمای بالا و بسته، ساختمان های مسکونی با نیازهای خاص، پناهگاه ها، مدارس و بیمارستان ها استفاده می شود.

از MDFهای محتوی مقدار کمی فرمالدیید می توان در داخل ویترین ها یا محفظه های داخل موزه ها نیز استفاده کرد، چرا که در آنها گاز فرمالدیید می تواند باعث خوردگی فلزات یا دیگر مواد حساس شود.

در هنگام استفاده از این تخته ها در صنایع مبلمان و اجزای ساختمانی، توجه به شرایط آب و هوایی هر ناحیه، باید مد نظر قرار گیرد. استفاده کنندگان همچنین باید به تاثیر انواع لایه های روکشی بر روی این تخته ها توجه کنند. لایه هایی مانند لاک الکل و فویل های کاغذی، می توانند موجب افزایش مقدار تساعد گاز فرمالدیید شده و پاره ای دیگر از روکش ها مثل لایه های پلاستیکی، فویل های PVC لاک الکل های پلی اورتانی و کاغذهای ملامینه می توانند منجر به کاهش مقدار گاز فرمالدیید متساعد شده از سطح تخته های MDF شوند.

💠 MDF مقاوم در برابر رطوبت

تخته های MDF که مقاومت شان در برابر رطوبت در شرایط خارجی و رطوبت نسبی ۸۰٪ و تا حد کمی در رطوبت های بالاتر، افزایش پیدا کرده است با افزایش استفاده از رزین اوره فرمالدیید یا دیگر رزین های جایگزین و ضد آب ساخته شده اند. تمامی ویژگی های مطلوب در این قبیل تخته ها حفظ شده، در حالی که واکشیدگی کمتر و دوام بالاتر نیز به مزیت های آن افزوده شده و آنها را برای استفاده در محیط های خارجی و بدون پناه مناسب می سازد.

عملکرد ضد رطوبتی مورد نظر این تخته ها در شرایط خارجی با آزمون قرار دادن نمونه ها در سیکل های رطوبتی دوره ای و با سه تکرار صورت می گیرد، هر سیکل شامل یک مرحله غوطه وری در آب سرد، انجماد در هوا و خشک کردن در اجاق و در دمای ۷۰ درجه ی سانتیگراد است. واکشیدگی ضخامت و مقاومت کششی عمود بر سطح (چسبندگی داخلی)، بعد از اتمام تیمارهای فوق محاسبه می شوند.

۶۲۲-۵EN اشاره به دو سری از MDFهای ضد آب دارد، که یکی برای استفاده ی معمول در شرایط مرطوب و HLS است. MDF برای تخته های تحت فشار بار در شرایط مرطوب است.

💠 کارکردهایی که می توان برای این قبیل MDFهای ضد آب در نظر گرفت، می تواند شامل موارد زیر باشد :

کابینت های حمام
کابینت های آشپزخانه
کف پوش ها
تخته های پنجره
پروفیل های دو جداره درب و پنجره
تخته های قرنیز
تخته های راه پله
پروفیل ها و دیگر قطعه های دکوری
تابلوهایی که در نقاط نسبتا مرطوب قرار می گیرند.
در محل هایی که به صورت متناوب تماس با آب وجود دارد مثل آشپز خانه یا حمام، باید در روکش کردن این تخته ها بخصوص لبه های آن دقت زیادی اعمال شود.

💠 MDF بیرونی (MDF.E )

در ادامه توسعه محصولات MDF نوع بیرونی یا خارج از ساختمان آن نیز هم اکنون موجود است، کلیه ی خصوصیات خوب مثل ماشین کاری و پرداخت های نهایی آن کاملا مناسب و به طور کلی مقاومت های بیشتری از انواع معمولی خود دارد، ضمنا باید به این ویژگی ها مزیت های دیگری مثل مقاومت بالا در برابر شرایط خارج از ساختمان را اضافه کرد که در آن کلیه ی سطوح و لبه ها به طور مناسبی آب بندی شده و دوام روکش های به کار رفته در آنها بالا است، همچنین کلیه ی این موارد مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه نیز رضایت بخش بوده است.

مدیریت : حاج وحید مجرد

 

🪵 فروش انواع چوب های راش و توسکا 🪵 
واردات مستقیم از کشورهای ترکیه و گرجستان

 

 

انواع mdf کابینت , قیمت انواع mdf , قیمت ورق ام دی اف سفید , قیمت ورق ام دی اف ,