Address & Contact

Our Address

رشت

Telephone

فروش اسکناس تمبر و سکه آنتیک 

? فروش انواع سکه های قدیمی ، اسکناس ایرانی و خارجی و تمبر

? برخی از وسایل و رویدادها یادآور گذشته هستند و حس نوستالژیک را برمی‌انگیزند. نامه یکی از وسایل ارتباطی انسان‌ها است که امروزه استفاده از آن به‌مانند گذشته متداول و رایج نیست. نامه در سده‌ی گذشته یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی انسان‌ها بوده و در میان مردم بسیار رواج داشته است. نامه‌های عاشقانه در میان افراد بزرگ و ادیب از مهم‌ترین نامه‌ها هستند و بخشی از آن‌ها به یادگار مانده‌اند و به‌صورت کتاب چاپ شده‌اند. 

? در گذشته نامه از طریق سازمان‌ها و دکه‌های مربوط به پست جابه‌جا می‌شد. در آن زمان که نامه بسیار رواج داشت، مردم می‎توانستند نامه‌های خود را برای هر کجای کشور و دنیا با پرداخت مبلغی اندک ارسال کنند. نشانه‌ی پرداخت مبلغ، تمبر پستی بود.

? تمبر پستی کاغذی کوچک با طرحی خاص است که بر پشت پاکت نامه چسبانده می‌شود. تمبر معمولاً از جنس کاغذ است و طرح آن روایت موضوع یا رویدادی خاص است. در گذشته انواع تمبرهای مختلف تولید می‌شده است. تمبر هوایی، یادگاری، جاری، دولتی و موقتی از انواع تمبرهای تولید شده در گذشته هستند. هر یک از این مدل‌ها نشان موضوع و هدفی خاص بوده است برای مثال تمبر دولتی برای ارسال نامه‌های ادارات دولتی استفاده می‌شده است.

? تمبر یادگاری نیز از انواع تمبرهای طراحی و تولید شده است که استفاده از آن‌ها بسیار رایج بوده است. این مدل از تمبرها به‌افتخار اشخاص طراحی می‌شدند. تصویر پادشاهان، افراد تأثیرگذار، نقاشان، هنرمندان و شهیدان از مهم‌ترین تمبرهای یادگاری است. از تمبرهای یادگاری می‌توان به تمبرهای امام خمینی، شهید مطهری و شهید آوینی اشاره کرد.

? استفاده از تمبر در حال حاضر متداول و رایج نیست چون استفاده از نامه بسیار کم است. امروزه تمبر بیشتر حال و هوای یادگاری و یادبودی از گذشته را دارد. بسیاری از افراد به جمع‌آوری تمبرهای گوناگون مشغول هستند و کلکسیون آن‌ها را تهیه می‌کنند. تمبر بخشی از هویت و اصالت هر کشور و به‌خصوص ایران است زیرا طرح‌های چاپی بر روی آن ارتباط مستیم با وقایع تاریخی، سیاسی و فرهنگی هر کشور دارد. طراح تمبرها اصولاً نقاشان و طراحان به نام روزگار بوده‌اند از این رو تمبرها آثاری هنری و ارزشمند به‌حساب می‌آیند و نگهداری و جمع‌آوری آن‌ها مهم و پراهمیت است. در گذشته هر تمبر قیمت و طرحی متفاوت داشته و در برخی از مدل‌ها، چند تمبر یک طرح و نقاشی را ایجاد می‌کردند.

? آلبوم‌های تمبر مجموعه‌ای از تمبرها را شامل می‌شوند. در این آلبوم‌ها تاریخچه‌ی هر یک از تمبرها نوشته شده است. آلبوم‌های تمبر یک هدیه مناسب و خاطره‌انگیز برای دوستان و آشنایان هستند. تولید تمبر در حال حاضر بسیار کم است و نمونه‌های قدیمی آن‌ها بسیار ارزشمند هستند.

مدیریت : آقای علیرضا ریاضی

 

 

فروشگاه اسکناس , فروش سکه و اسکناس خارجی , خرید کلکسیون سکه , خرید فروش سکه , پول قدیمی ایران ,