Address & Contact

Our Address

تهران،دماوند

Telephone

فروش انواع سنگ ورقه ای،لاشه و مالون کاظم زاده

🔲 سنگ ورقه‌ای یا سنگ اسلَیت (Slate) به سنگ‌هایی با بافت طبیعی سنگ می‌گویند که به‌صورت ورقه‌ای در طبیعت یافت می‌شود. با اشکال و اندازه‌های مختلفت و نامنظم بیشتر در محوطه‌سازی و فضا‌های بیرونی و طراحی مبلمان شهری استفاده می‌شود.

رنگ‌بندی متنوعی دارد و در رنگ‌های مشکی و قرمز و قهوه‌ای و حتی سبزآبی هم یافت می‌شود. قطر این سنگ‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً از ده سانتی‌متر بیشتر نیست و سنگ‌های با قطر بیشتر در دسته‌ی سنگ ورقه‌ای قرار نمی‌گیرد.

🟩 ویژگی‌های سنگ ورقه‌ای و کاربرد‌های آن

🔲 سنگ ورقه‌ای به شکل طبیعی به‌صورت رسوبی و ورقه‌ای در طبیعت شکل می‌گیرد. مثل دیگر سنگ‌های لاشه مناسب برش خوردن برای ساخت سنگ‌های آنتیک نیست و برای همین به شکل طبیعی و کم‌ترین میزان دخل و تصرف خارجی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویژگی بارز این سنگ‌ها شکل‌ها و اندازه‌های نامنظم آن است. در طراحی و اجرای محوطه‌سازی می‌توان از این اشکال نامنظم نظم جدیدی به وجود آورد.

🟦 سنگ لاشه و سنگ مالون

🔲 سنگ لاشه و سنگ مالون دو نمونه از سنگ های ساختمانی با ویژگی های مشابه اند که در برخی مواقع به اشتباه به عنوان یک سنگ در نظر گرفته می شوند.

🟧 سنگ لاشه چیست؟

🔲 این سنگ ها ازجمله سنگ های پراستفاده به عنوان مصالح ساختمانی است و در دسته سنگ های دگرگونی قرار می گیرد. سنگ لاشه را با عنوان تخته سنگ نیز می شناسند. این مدل سنگ که در ساختمان ها مورداستفاده قرار می گیرد، بسیار سنگین بوده و چگالی بالایی دارد. درواقع می توان اذعان نمود که بر روی این سنگ ها هیچ گونه تراشی انجام نمی شود و ساختاری کاملاً دست نخورده و طبیعی دارد.

🟪 سنگ مالون چیست؟

🔲 از طرفی سنگ مالون به نوعی زیرمجموعه سنگ های لاشه بوده و می توان آن را نوعی سنگ لاشه تغییریافته در نظر گرفت. به طورکلی سنگ مالون دسته دیگری از سنگ های ساختمانی است که به صورت گسترده در ساخت وسازهای مهندسی مورداستفاده قرار می گیرد. همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که حتی در منابعی به آن سنگ لاشه قواره یا سنگ لاشه مالون نیز گفته می شود.

🔲 🔲 به طورکلی می توان گفت که سنگ لاشه همان سنگ مالون است با این تفاوت که سنگ لاشه، سنگی نتراشیده و مالون نمونه ای از سنگ های تراشیده و دارای قابلیت چکش خواری هست؛ اما به یاد داشته باشید که نباید این دو نوع سنگ را یکی دانست و چراکه به لحاظ ساختاری و پس از استخراج با یکدیگر متفاوت می باشند.

 مدیریت:کاظم زاده

 

 

سنگ ورقه ای  , قیمت هر تن سنگ ورقه ای نما , سنگ لاشه ورقه ای , سنگ لاشه دیوار ,