کیان اسپرت

? دوربین 360 درجه خودرو

? نصب مانیتور انواع خودروها

? انواع سیستم صوتی و پخش کننده خودرو شامل:?

❇️گیرنده‌ها

گیرنده‌ها در واقع واحد سر و اتصال سیستم به خودرو گفته می‌شود. این‌ها مغز ارتباطی سیستم با خودرو شما هستند که در داشبورد ماشین قرار دارند. گیرنده‌های جدیدتر به عنوان سیستم‌های اطلاعاتی (infotainment system) شناخته می‌‌شوند زیرا علاوه بر سرگرمی، اطلاعات مفیدی مانند جزئیات حمل و نقل، اتصال به گوگل مپ و مسیر یابی و به روز رسانی وضعیت خودرو را به عهده دارند.

❇️بلندگوها

بلندگوهای خودرو بر اساس فرکانس موج‌های صوتی که تولید می‌کنند، دسته بندی می‌شوند. بر این اساس بلند گوها به دسته بالاترین و کمتری فرکانس، میان رده و ساب ووفر تقسیم خواهند شد و انواع مختلفی دارند. صداهای جیر جیر مانندی که از بلند گوی خود می‌شوند مربوط به فرکانس جهت دار نویزها است. بهتر است بدانید که بلند گوهای ساب ووفر که صدای عمیق تری ایجاد می‌کنند در قسمت صندلی پشتی قرار گرفته و بلندگوهای مید رنج یا میان رده در درها نصب می‌شوند.

❇️باند بیضی

به طور کلی باند یا همان بلندگوهای خودرو به دو دسته گرد و بیضی تقسیم می‌شوند، اغلب باندهای گرد توان کمتری نسبت به باندهای بیضی دارند. شاید بیش از این نام ماند بیضی را به عنوان «باند خربزه‌ای» شناخته باشید. این باندها روی طاقچه عقب خودرو نصب می‌شوند. باندهای بیضی عموما از سه بخش تیوتر، میدرنج و ووفر تشکیل شده‌اند و به راحتی در ابعاد ۶*۹ یا ۷*۱۰ می‌توانید آن‌ها را در بازار پیدا کنید. برخی از باندهای بیضی از آمپلی فایر پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل ممکن است اگر آمپلی فایر نصب نکرده باشید صدای موزیک دچار نویز شود. اگر به دنبال صدای قوی و با کیفیت هستید که هزینه بالایی نداشته باشد می‌توانید از باندهای بیضی یا همان خربزه‌ای استفاده کنید. اگر باند شما قابلیت اتصال به آمپلی فایر داشته باشید، کیفیت صدای بهتری خواهد داشت. علاوه بر این بهتر است بدانید که طول عمر باندهای خربزه‌ای یا همان بیضی بیشتر از نمونه‌های مشابه است.

❇️باندهای گرد

باندهای گرد در چند دسته بر حسب اندازه‌اشن قرار می‌گیرند. این باندها معمولا در اندازه‌های ۱۰،۱۳، ۱۶ و ۲۵ سانتی متری وجود دارند. باندهای گرد معمولا در قسمت جلوی خودرو و کنار درب راننده و کمک راننده هستند. باند ۱۰ سانتی متری برای خودرویی مانند پراید، ۱۳ سانتی متری برا پژو و باندهای ۱۶ سانتی متری برای درهای جلوی انواع پژو، سمند و تندر ۹۰ مناسب هستند. باندهای ۲۵ سانتی متری را نیز می‌توانید روی طاقچه عقب خودرو نصب کنید.

❇️کامپوننت

معمولا باندها گرد قابلیت اتصال به آمپلی فایر برای تقویت صدا را ندارند اما باندهای گردی که این توانایی را داشته باشند، کامپوننت نامیده می‌شوند. تفاوت این باندها با مدل خربزه‌ای یا بیضی در این است که، کامپوننت‌ها توانایی بیشتری در تفکیک صدا دارند. این نوع باندها زمانی استفاده می‌شوند که تفکیک صدا اهمیت داشته باشد و میزان باس یا بم بودن صدا در آن کمتر شنیده شود. به همین دلیل است که در کنار کامپوننت از ساب ووفر استفاده می‌شود.

❇️ساب‌ووفر

اگر از طرفداران اتومبیل بوده و علاقه زیادی به سیستم صوتی با کیفیت دارید، باید به دنبال باندهای ساب ووفر باشید. ساب ووفرها در مواردی استفاده می‌شوند که نیاز به حجم زیادی از صدای بم یا به اصلاح باس زیاد باشد. وجود چنین صدای بمی برای عاشقان موزیک بسیار اهمیت دارد. برای این که ساب ووفر را به سیستم خود اضافه کنید نیاز به آمپلی فایر دارید. شما به دو صورت می‌توانید ساب ووفر را یا روی طاقچه اتومبیل یا داخل باکس مخصوص به آن نصب کنید.

❇️تیوتر

تیوترها اسپیکرهایی با سایز کوچک هستند که از آن‌ها برای افزایش کیفیت صدا و پخش صداهای نازک که با بلندگوهای عادی شنیده نمی‌شود استفاده می‌شود.

❇️میدرنج

اگر دوست دارید که سیستم صوتی اتومبیل شما کامل باشید می‌توانید میدرنج را نیز به سیستم‌های خود اضافه کنید. یک اسپیکر به تنهایی می‌توانید کلیه صدای زیر و بم را پخش کند اما میدرنج به تنهایی وظیفه تولید صداهای متوسط دارد. بنابراین اگر از میدرنج در کنار ساب ووفر و تیوتر استفاده کنید می‌توانید به بهترین صدای ممکن در اتومبیل خود برسید.

❇️اکولایزر

تقریبا مهم‌ترین قطعه برای تجهیزات صوتی شما که نقش مهمی در بهینه سازی کیفیت صدا دارد، اکولایزر است. بسته به نوع تنظیماتی که روی سیستم خود اعمال کرده‌اید، می‌توانید از یک اکولایزر خارجی یا نمونه‌هایی که درون گیرنده ساخته شده است، استفاده کنید. با استفاده از فیلترهای مختلف اکولایزر می‌توانید روی موزیک‌هایی که دوست دارید فیلتر اضافه کنید و با آن جادوی صدا را در اتومبیل خود انجام دهید.

❇️تقویت کننده یا آمپلی فایر

یکی از مولفه‌های موثر بر کیفیت صدای سیستم پخش کننده خودرو، وجود آمپلی فایر یا همان تقویت کننده است. آمپلی فایر به نوبه خود باعث می‌شود که صدای موسیقی از کیفیت بیشتر و بهتری برخوردار شود و باعث افزایش خروجی صدای با کیفیت خواهد شد.

 

به مدیریت:سعید سلیمانی

 

 

 

برای اطلاع از قیمت ها استعلام بگیرید☝️☝️
شعبه ۱: امیدیه
شعبه ۲: بندر گناوه
مدیریت اقای عمادی
وارد کننده از دبی
09169510089
09037314009

 

 

 

 

 

لوازم جانبی خودرو , انواع لوازم جانبی خودرو , فروش سیستم های صوتی تصویری خودرو در خوزستان , مجموعه کیان اسپرت در خوزستان , مانیتور خودرو , دوربین 360 درجه , نصب مانیتور انواع خودروها در خوزستان , لوازم صوتی ماشین , باند , بلندگو , گیرنده های خودرو , قیمت انواع لوازم صوتی تصویری خودرو در خوزستان ,