Address & Contact

Our Address

آذربایجان غربی،منطقه آزادماکو.،شهربازرگان،برج پلادیوم، طبقه 6،بازرگانی روشن پرتو ایرانیان

Telephone

بازرگانی ترخیص کالا شرکت روشن پرتو ایرانیان درماکوآذربایجان غربی

✳️لوازم یدکی چیست؟

🚗لوازم یدکی خودرو به قطعاتی می‌گویند که با خراب شدن قطعه‌‌‌های اصلی خودرو جایگزین آن می‌شوند. بعد از تعویض قطعات خراب، خودرو مانند روز اول فعالیت می‌کند. معمولا باید لوازم یدکی خودرو متناسب با نوع خودرو باشد تا بعد از تعویض دچار مشکل نشود. همچنین بهتر است قطعاتی که اورجینال هستند جایگزین این قطعات شوند.

🚗امروزه در بازار جنس‌‌‌های تقلبی زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها نه تنها موجب بهبود عملکرد خودرو نمی‌شود بلکه باعث می‌شود تا قطعات دیگر خودرو نیز دچار آسیب شود. گاهی نیز ممکن است برخی از افراد قطعات اورجینال خریده باشند اما به دلیل اینکه به درستی نصب نشده باشد خودرو به خوبی کار نکند به همین علت توصیه می‌شود که نصب قطعات خودرو را به دست تعمیر کاران حرفه ای بسپارید تا بعد از تعویض قطعات خودرو، دچار دردسر نشوید و از رانندگی لذت ببرید.

🔰آشنایی با قطعات خودرو یا لوازم یدکی خودروها فقط مناسب تعمیرکاران یا فروشندگان لوازم یدکی نیست. داشتن اطلاعاتی حتی اندک در مورد قطعات و لوازم یدکی خودرو حتی برای یک صاحب خودرو هم میتواند در شرایطی کمک کننده و یا حتی ضروری باشد.

🔰هر قطعه در یک خودرو دارای یک شماره فنی یا پارت نامبر ( PA – Part Number ) منحصر به فرد میباشد که این روزها سفارش آن قطعه را بسیار آسان کرده.

🔰امروزه کافیست شماره فنی قطعه مورد نظر خود را بدانید تا براحتی بتوانید آنرا از فروشنده لوازم یدکی تهیه کنید.

🔰اما به هرحال هر قطعه دارای یک نام و مشخصات خاص خود نیز هست که علاقه مندان و فعالان در حوزه فروش لوازم یدکی و تعمیرات خودرو باید با آنها آشنایی داشته باشند.

🔰قطعات مصرفی خودرو شامل قطعاتی میشود که به طور پیوسته و در فاصله‌‌‌های زمانی تقریبا” مشخص میبایست توسط مالک اتومبیل و یا تعمیرکار اتومبیل مورد بازرسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعویض شود.

🔰در کل و در کلیه اتومبیل‌‌‌های سواری در حدود ١٠ و یا ١۵ قطعه وجود دارد که در دسته کالاهای مصرفی قرار میگیرند و رسیدگی به موقع و تعویض لوازم مصرفی در زمان مشخص شده که توسط کمپانی تولید کننده اتومبیل در دفترچه راهنمای اتومبیل شرح داده شده است، میتواند از بروز مشکلات جدی در اتومبیل جلوگیری و در نهایت از هزینه‌‌‌های بسیار بالای تعمیر و تعویض قطعاتی که در صورت تعویض به موقع قطعات مصرفی خودرو میتوان از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کرد.

🔰امروزه روش‌ها و دستگاه‌‌‌های زیادی ابداع شده اند که با استفاده از آنها عیب یابی و تعمیر خودروها راحت تر شده است.دستگاه دیاگ لانچ یکی از وسایلی است که در مراکز تعمیر خودرو برای عیب یابی سریع خودروها مورد استفاده قرار میگیرد.

✳️شمع خودرو چیست؟

🌀شمع خودرو قطعه ای متشکل ازالکترود، عایق چینی، واشرها و غیره می‌باشد که در بالای محفظه احتراق و سیلندر خودرو قرار گرفته و از یک طرف جریان ولتاژ بالای برق را گرفته و از طرف دیگر با ایجاد جرقه زنی در محظه احتراق باعث انفجار بخار فشرده شده بنزین و در نتیجه ایجاد نیروی لازم برای حرکت خودرو می‌گردد.

🌀در حقیقت شمع خودرو وظیفه انفجار در محفظه احتراق و حرکت دادن سیلندرها به سمت پایین را دارند. با پاشش سوخت توسط انژکتور به درون سیلندر و سپس فشرده شدن آن توسط سوپاپ، شمع جرقه ایجاد نموده و باعث انفجار در محظه احتراق می‌گردد.

✳️واشر سرسیلندر

🔶واشر سرسیلندر از جنس پنبه نسوز، فولاد و مس می‌باشد تا بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند. سوختن واشر سرسیلندر به دفورمه شدن واشر گفته می‌شود که در حقیقت از فرم خارج شدن این قطعه موجب از بین رفتن آب بندی بین سیستم‌‌‌های مختلف موتور خواهد شد.

🔶واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می‌دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

✳️تسمه خودرو

۱. تسمه مدل V

⚡️این شامل نمونه‌هایی است که در خودروهای قدیمی‌متداول است. اتومبیل‌هایی که شامل این نوع تسمه هستند، دارای قطعات دیگری نیز می‌باشند که هر کدام لوازم جانبی دیگری را کنترل می‌کنند.

۲. تسمه مارپیچ

⚡️اکثر اتومبیل‌های مدرن برای لوازم یدکی خود از یک تسمه مارپیچ منفرد استفاده می‌کنند که ممکن است ساییدگی و پارگی نیز به همراه داشته باشد. این مدل از یک طرف صاف و هموار است و از طرف دیگر شامل چندین شیار کوچک می‌باشد.

۳. تسمه تایم

⚡️تسمه تایمینگ قطعه‌ای است که میل لنگ موتور را میل سوپاپ متصل می‌کند و بسیار متفاوت از انواع دیگر می‌باشد. از آنجایی که نیاز به همگام سازی میان این قطعات دارد، به آن تسمه تایم گفته می‌شود. این قطعات گسترده و نازک هستند و قسمت زیرین آن‌ها شامل دندانه‌هایی است که برای جلوگیری از لغزش تعبیه شده‌اند.

⚡️گاهی ممکن است از این قطعات برای پمپ روغن یا شفت‌های تعادل استفاده شود. اتومبیل‌هایی نیز وجود دارد که به هیچ عنوان در آن‌ها تسمه تایم به کار گرفته نمی‌شود و در عوض چرخ دنده یا زنجیره استفاده می‌شود.

✳️ماشین آلات راهسازی 

🔺ماشین آلات راهسازی از جمله ماشین آلات با ابعاد بزرگ هستند که بدون استفاده از آنها عملیات راهسازی غیر ممکن خواهد بود. ماشین آلات زیادی در راهسازی کاربرد دارند. بولدوزر، گریدر و جرثقیل برخی از ماشین آلات راهسازی هستند. تمامی این ماشین آلات از قطعات مختلفی تشکیل شده اند.

🔺ماشین آلات راهسازی به دلیل انجام عملیات راهسازی سنگین و در نتیجه اصکاک بالا به مرور و در کوتاه مدت دچار فرسایش شده و قطعات آنها بعد از مدتی نیاز به تعویض خواهد داشت. از این رو لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا براثر فشار سنگین وارد شده و در کوتاه مدت دچار فرسودگی نشوند.

🔺لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی انواع مختلفی دارند که نسبت به نوع ماشین متفاوت است. از جمله قطعات ماشین آلات راهسازی میتوان به لوازم یدکی مینی لودر اشاره کرد که قطعات بسیاری را شامل میشود. قطعات یدکی موتوری، هیدرولیک، لوازم جک، وسایل چرخ، وسایل زیر بندی و دینام تنها بخشی از قطعات مینی لودر هستند.

به مدیریت:صادق روشنی

 

فروش عمده قطعات لوازم یدکی خودرو شرکت روشن پرتو ایرانیان در ماکو , فروش عمده قطعات لوازم یدکی ماشین آلات راه سازی شرکت روشن پرتو ایرانیان در ماکو , شرکت روشن پرتو ایرانیان , بازرگانی ترخیص کالا شرکت روشن پرتو ایرانیان , بازرگانی ترخیص کالا در ماکو ,