اجرای اسکلت بتنی آریا در کوه چنار

?تیرچه بلوک 

?در ایران متداول ترین تیرچه نوع بتنی آن است که :

?با قالب فلزی (قالب موقت) و یا قالب سفالی (قالب دائمی) ساخته و عرضه می شود و بیشتر در سقف های تیرچه بلوک کورد استفاده است.

?تیرچه های معمولی با سه نوع میلگرد مسلح می شوند:

?میلگرد خرپا (خرپا چیست) نمره ۶ یا ۸، میلگردهای کف خرپا (میلگرد کششی) با قطرنمره ۶ تا۱۶، میلگردهای فوقانی خرپا (میلگرد فشاری) با نمره ۶ یا 8.

?میلگرد خرپا: این میلگرد آرماتورهای زیرین و بالائی را مهار می کند(متصل می کند) و در نتیجه مقاومت کششی و فشاری آرماتور را زیاد می کند.معمولا ارتفای خرپای تیرچه ۱۶ سانتی متر است.

?میلگرد کف خرپا: حداقل تعداد میلگرد کششی ۲ عدد بوده و توصیه می شود.قطر آنها از ۸ میلی متر کمتر و از ۱۶ میلی متر بیشتر نباشد.در مورد تیرچه هایی که ضخامت بتن پاشنه آنها ۵.۵ سانتی متر یا بیشتر باشد.می توان حداکثر قطر میلگرد کششی را به ۲۰ سانتی متر افزایش داد.برای صرفه جویی در مصرف فولاد و پیوستگی بهتر با بتن، معمولا از میلگرد آج دار، به عنوان عضو کششی استفاده می شود.

?میلگرد بالایی: از میلگرد بالایی به منظور تحمل نیروی فشاری خرپا در مرحله اول باربری تیرچه استفاده می شود.و قطر آن با توجه به نوع میلگرد و طول دهانه، فاصله تیرچه ها، ارتفاع خرپای تیرچه و ضخامت بتن پوششی، همچنین فاصله جوش های میلگرد عرضی، از ۶ میلی متر تا ۱۲ میلی متر متفاوت است.

?نکات مربوط به (تیرچه بلوک)

?اندازه عرض تیرچه ها ۸ تا ۱۲ سانتی متر است.

?ضخامت تیرچه ها معمولا ۴ سانتی متر است.

?بتن داخل قالب فلزی یا سفالی، جهت ساخت تیرچه با عیار ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم سیمان در یک متر مکعب بتن ریز با مصالح سنگی ریزدانه تهیه می شود.

?نکات مهم در بتن ریزی (تیرچه بلوک)

?پس از بتن ریزی آن را با میزان لرزان ویبره می کنیم.چنانچه قالب فلزی باشد پس از سخت شدن آن را از قالب جدا کرده.و چند روز داخل حوضچه های آب قرار داده و پس از آن به بازار عرضه می شود.ولی اگر قالب سفالی باشد این قالب همیشه همراه تیرچه خواهد بود.

?به هر هال چه قالب فلزی باشد.و چه سفالی ، قبل از عرضه به بازار باید چند روز در حوضچه های آب قرار می گیرد.بعضی از تیرچه های بتنی پیش تنیده هستند.که معمولا مقطعی سپری شکل دارند و فاقد میلگرد فوقانی و میلگرد خرپا می باشند.

?و میلگردهای تحتانی این نوع تیرچه ها را قبل از بتن ریزی با روش خاص و وسایل مخصوص کشیده.پس از آن بتن ریزی می کنند.و تا سخت شدن کامل بتن ، آن را در حال کشش نگه می دارند.این نوع تیرچه ها را پیش تنیده می گویند.

?حلقه ی چاه 

?حلقه چاه، که با نام کول چاه نیز شناخته میشود، قطعه ی پوشیده شده از بتن یا سیمان است که در حفاظت از چاه نقش دارد. حلقه چاه انواع مختلفی دارد؛ که از پرکاربردترین آنها حلقه چاه میله و حلقه چاه انباری میباشند.حلقه های میله در قسمت استوانه ای چاه کاربرد دارند به طوری که دورتادور آن را به طور کامل میپوشانند.

?حلقه میله بنا به اندازه ی قطر چاه و سفارش مشتریان در سایز های ۶۰ تا ۱۶۰ سانتی متر تولید و عرضه میشود.حلقه انباری هندسه ای بیضی گونه دارد که اندازه دوقطر آن متفاوت است و در انباره ی چاه جهت زهکشی و جلوگیری از ریزش خاک چاه به کار برده میشود.

?حلقه انباری نیز سایز متفاوتی دارد که در این بین حلقه انباری۹۰*۵۰ دارای بیشترین کاربرد است.یکی از شرکت های تولید کننده این محصولات در شهریار استان تهران واقع شده است که آمادگی دارد کلیه خدمات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه کند.

به مدیریت:آقای تیموری 

 

 

فنداسیون , اسکلت بتنی , ساختمان , قالب بندی , بتنی , اسکلت بتنی آریا , فروش مصالح ساختمانی در کوه چنار , فروش تیرچه در کوه چنار , فروش بلوک در کوه چنار , فروش حلقه چاه در کوه چنار , حلقه چاه آریا , تیرچه بلوک آریا , مصالح ساختمانی آریا , قیمت مصالح ساختمانی , قیمت تیرچه بلوک در کوه چنار , مصالح ساختمانی تیموری ,