عرضه و فروش ورق و کاغذ و کارتن سام سلولز نگین آمل

🔹🔸 بازرگانی و فروش ورق و کارتن سه لایه و پنج لایه سام سلولز نگین🔹🔸

مواد مورد استفاده در تولید آسترهای داخلی و خارجی ورق کارتن: یکی از عوامل کلیدی که خواص کارتن‌ها را تعیین می‌کند، نوع کاغذهای مورد استفاده در آن هاست. با وجود استفاده گسترده از کارتن، 2 نوع کاغذ اصلی وجود دارد که معمولاً برای آستر استفاده می‌شود. این ها به عنوان آسترهای Kraft (کرافت) و Test(تست لاینر) شناخته می‌شوند. کاغذ کرافت از درختان چوب نرم تولید می‌شود. زیرا به دلیل الیاف «بکر» چوب این درختان، این نوع کاغذ، هم قوی‌ترین نوع کاغذ و هم مناسبترین نوع کاغذ برای چاپ است. در نتیجه، معمولاً در هنگام انتخاب مواد برای تولید جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های کارتنی از این نوع کاغذ استفاده می‌شود.

کاغذ تست (تست لاینر) در واقع یک کاغذ دو لایه (یا دوبلکس) است. این نوع کاغذ که معمولاً از بازیافت تولید می‌شود، به اندازه کاغذ کرافت قوی نیست و چاپ روی آن نیز آسان نیست، بنابراین معمولاً برای آستر داخلی ورق کارتن استفاده می‌شود. با این حال تولید آن، هزینه کمتری نسبت به کاغذ کرافت دارد. انواع ورق کارتن تولید انواع ورق کارتن 3، 5 و 7 لایه: علاوه بر وزن و نوع کاغذ متفاوت، نوع (و تعداد) فلوت بکار رفته در ورق کارتن نیز باید در نظر گرفته شود. به‌طور استاندارد، یک ورق کارتن از دو آستر، به علاوه یک فلوت منفرد تشکیل شده است که به عنوان یک تخته ” ورق کارتن سه لایه (3لا)” شناخته می‌شود.

در زیر می‌توانید نموداری را مشاهده کنید که این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد. با این حال، یک بخش فلوت اضافی بهمراه یک آستر اضافی می تواند اضافه شود تا ورق کارتنی به نام “دوجداره” یا “پنج لایه (5لا)” را ایجاد کند. ورق کارتن پنج لایه استحکام بیشتری دارد و از آن برای بسته‌بندی اقلام سنگین‌تر و یا از سویی دیگر ممکن است برای اقلام ظریف‌تر و گران‌تری که نیاز به سطح محافظت بیشتری در برابر شکستن و خرد شدن دارند، بکار رود. در نهایت، اگر اقلامی که حمل می‌کنید بسیار سنگین یا بزرگ هستند (مثلاً قطعات خودرو، تجهیزات صنعتی و غیره) می‌توان از ورق کارتن سه جداره (Tri-Wall) یا هفت لایه (7لا) برای بسته‌بندی آن‌ها استفاده کرد. همانطور که از نام این نوع ورق کارتن پیداست، از بخش اضافه‌تری از فلوتینگ و آستر اضافی تشکیل شده است. کاربردهای هر نوع فلوت

فلوت E: این نوع فلوت تقریباً 1 میلی‌متر تا 1.5 میلی‌متر ضخامت دارد. این فاصله در موج‌ها نه تنها به آن استحکام و مقاومتی عالی در برابر خرد شدن  را می‌دهد، بلکه به این معنی است که سطح با کیفیت بالایی را نیز برای چاپ فراهم می‌کند. در نتیجه، معمولاً از آن برای تولید کارتن‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود، کارتن‌هایی که چاپ با کیفیت خب و قالب های برش دقیقی را می‌طلبد. فلوت E دارای 90 فلوت در هر پا و ضخامت 1/16 است.

فلوت B: فلوت B یکی از رایجترین انواع مقوا است که برای بسته‌بندی استفاده می‌شود. این فلوت، با ضخامت 3 میلی‌متر، فوق‌العاده همه‌کاره است و می‌توان از آن هم در قالب‌گیری و هم در فرآیندهای قاب‌سازی معمولی استفاده کرد. عملکرد همه‌جانبه خوبی را در انواع بسته بندی ارائه می‌دهد و معمولاً دارای 47 فلوت در هر پا با ضخامت 1/8 است.

فلوت C: ضخامت آن بین 3.5 تا 4 میلی‌متر، فلوت C مقاومت فشاری بیشتری نسبت به فلوت B دارد. بعبارت دیگر در هنگام استفاده برای محصولات سبک وزن، استحکام بهتری در انباشتگی دارد. با این حال، اگر در کاربرد اشتباه استفاده شود، می‌تواند مستعد خرد شدن هم باشد. فلوتC، دارای 39 فلوت در هر پا و ضخامت 3/16 است.

فلوت BC: این نوع فلوت دو جداره و با ضخامت 6 تا 7 میلی‌متر، متشکل از فلوت‌های B و C است. این ترکیب عملکرد همه‌جانبه خوبی را فراهم می‌آورد و آن را برای تولید جعبه‌های حمل و نقل که مستلزم سطح بالاتری از حفاظت هستند، مناسب می‌سازد. به همین دلیل، فقط چاپ اولیه (مانند فلکسوگرافی) بر روی آن قابل انجام است.

فلوت EB: فلوت EB نیز دو جداره، با ضخامت حدود 4 تا 4.5 میلی‌متر، از فلوت های E و B تشکیل شده است. به دلیل استفاده از فلوت بسیار ظریف (E) و فلوت نسبتاً بزرگ (B)، تعادلی عالی بین ویژگی‌های حفاظت از محموله،استحکام و پوشش چاپی مناسب در این نوع از فلوت وجود دارد.

بارگیری ورق در محل تولید

 

 

🔹🔸یکی از اساسی‌ترین وسیله‌هایی که در بسته‌بندی محصولات و کالاها در صنایع و حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، کارتن‌ها هستند. به عنوان مثال امروز شاهد ورود کارتن اسباب‌کشی برای بسته‌بندی اصولی کالاها حین جابجایی هستیم. بنابراین افراد می‌توانند با خرید کارتن از هزینه‌های ناشی از خسارت‌های احتمالی حین جابجایی اجتناب کنند.

ارسال رایگان به تمام نقاط کشور

🔹🔸علاوه بر آن میوه‌ها، مواد خوراکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و بسیاری موارد دیگر برای انبارکردن و رسیدن به دست مشتری نیاز به یک بسته بندی خوب و باکیفیت دارند. تمامی این موارد زمانی امکان‌پذیر خواهند بود که کارتنی باکیفیت و متناسب با نیاز خود در اختیار داشته باشید. اگر شما نیز به بحث کارتن و کارتن‌سازی علاقه دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب به بررسی نحوه تولید ورق کارتن که اصلی‌ترین مرحله کارتن سازی است، پرداخته‌ایم.

✔️مراحل تولید ورق کارتن 

🔹🔸برای اینکه بتوان کارتنی باکیفیت و متناسب با نیاز کاربران تولید و وارد بازار کرد باید تمامی مراحل لازم برای این منظور با نهایت دقت دنبال شوند. البته کارتن‌ها عموما از ضایعات کاغذی به صورت بازیافتی تولید می‌شوند. بنابراین اولین کار برای آغاز تولید ورق کارتن جمع‌آوری کارتن‌ها و زباله‌های کاغذی است. سپس محصولات جمع‌آوری شده وارد کارخانه کارتن‌سازی شده و مراحل اصلی برای تولید ورق کارتن آغاز می‌شود. در ادامه به معرفی تک تک این مراحل به ترتیب پرداخته‌ایم:

✔️تولید کاغذ
✔️مرحله اول، مرطوب‌سازی و پرس ضایعات کارتن

🔹🔸اولین مرحله برای تولید ورق کارتن با پرس کردن ضایعات جمع‌آوری شده آغاز می‌گردد. برای این منظور زباله‌های کاغذ به کمک آب مرطوب شده و سپس به کمک دستگاه‌های پرس فشرده می‌گردند. در انتهای این مرحله بسته‌های فشرده‌ای به شکل مکعب مستطيل ایجاد می‌شود. معمولا این مرحله در کارخانه پرس ضایعات کاغذی انجام می‌شود و سپس بسته‌های فشرده تولید شده به کارخانه ورق‌سازی متنقل می‌گردد. هدف از انجام این مرحله کاهش حجم ضایعات کارتن و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به حمل و نقل خواهد بود.

✔️مرحله دوم، ایجاد خمیر کاغذ

🔹🔸در مرحله دوم ضایعات پرس شده‌ای که به کارخانه ورق‌سازی منتقل گشته‌اند تبدیل به خمیر کاغذ می‌شوند. برای این منظور مواد مخصوصی را به ضایعات پرس شده اضافه کرده و درون دستگاه‌ها قرار می‌دهند. در انتهای این مرحله خمیر کاغذ تولید می‌شود. جزئیات کار به این صورت است که ضايعات کارتن توسط نوار نقاله درون مخزن هيدروپالپر منتقل می‌شوند.

🔹🔸در این مسیر برخی از ناخالصی‌ها جداسازی شده و به مواد اصلی آب اضافه می‌گردد. سپس مخلوط آب و آخال‌ها به خط تولید بعدی، یعنی توربوسپراتور وارد می‌شوند. در این مرحله تمامی الیاف‌های ضایعات کارتنی به طور کامل از یکدیگر جدا می‌شوند و ناخالصی‌ها به کمک نيروي گريز از مرکز با دقت بالایی جدا می‌‌شوند.

🔹🔸در نهایت افزودنی‌های شیمیایی و رزين به مواد درون دستگاه اضافه می‌شود. علت این کار ایجاد استحکام و قدرت بالا در کاغذ و بهبود چسبيدن دوباره الياف کاغذ به یکدیگر است. محصولی که در نتیجه این کارها به وجود می‌آید را به مخزن‌هاي بتني به نام چست منتقل می‌کنند. هدف از منتقل کردن خمیر به این مرحله، یکنواخت‌سازی خمیر به کمک همزن‌هاي قوی به نام اجيکتيتور است.

🔹🔸توجه داشته باشید که پشت سر گذاشتن این مرحله با دقت بالا تاثیر بسیار زیادی در کیفیت ورق کارتن تولید شده دارد. هر چه خمیر ایجاد شده خالص‌تر و صاف‌تر باشد ورق کارتن تولید شده نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

✔️مرحله سوم، ایجاد ورق کاغذ

🔹🔸مرحله سوم که اساسی‌ترین مرحله در تولید ورق کارتن محسوب می‌شود، ایجاد ورق کاغذ است. ورق کاغذ توسط دستگاه‌های مخصوصی با گراماژهای مختلف تولید می‌شود. برای این منظور خمیر کاغذ تولید شده در مرحله قبل به کمک پمپ‌ها و لوله‌هاي انتقال به درون سالن توليد کاغذ پمپ می‌گردند.

🔹🔸برای این که خمیر کاغذ با ضخامت‌ یکسانی از دستگاه خارج شود اعمال فشار یکسان در مراحل انجام کار از اهمیت بالایی برخوردار است. البته اپراتور دستگاه می‌تواند با ایجاد تغییر در تنظیمات دستگاه ضخامت یا همان گراماژ ورق‌های کاغذ را بیشتر و یا کمتر کند. هر چه سرعت دستگاه برای انتقال خمیر و فاصله دريچه‌ها و تيغه‌هاي خروجي خمير از هدباکس بیشتر باشد، ضخامت کاغذ نیز بیشتر خواهد بود و بلعکس.

✔️مرحله چهارم، آب‌گیری خمیر کاغذ

🔹🔸بعد از اینکه خمیر کاغذ آماده شده و به شکل ورق‌های خمیری در آمده نوبت به آب‌گیری آن می‌رسد. برای تسهیل کار خمیرهای کاغذی بر روی ميز فوردينير که حالتی توری شکل دارد قرار می‌گیرد. برای تسریع مرحله خشک‌کردن خمیرها در حین حرکت رو به جلو بر روی میز فوردينير از ساکشن‌ باکس‌ها و فن‌ها تعبیه شده در طول مسیر کمک می‌گیرند.

🔹🔸البته برای جلوگیری از تغییر ابعاد و خراب شدن حالت خمیرها قدرت ساکشن‌ها و فن‌ها باید یکسان باشند. بعد از اتمام این کار خمیرهای آبگیری‌شده وارد ماشین‌های پرس آبگیری کاغذ می‌شوند و در این مرحله تمامی آب خمیر به طور کامل به کمک نیروی فشاری غلطک‌هاي پرس گرفته می‌شود.

✔️مرحله پنجم، مرحله کاغذ‌سازی

🔹🔸مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش در تولید ورق کارتن، مربوط به مرحله کاغذسازی است. چرا که کوچکترین بی‌دقتی و تنظیم غیر اصولی دستگاه می‌تواند سبب عدم یکنواختی در محصول نهایی شود. در این مرحله از غلطک‌های مخصوصی کمک گرفته و آخرین اقدامات لازم بر روی خمیر کاغذ انجام می‌شود. بعد از اتمام کار شما کاغذ‌های اولیه برای کارتن‌سازی را در اختیار خواهید داشت.

✔️مرحله ششم، تولید ورق کارتن

🔹🔸آخرین مرحله که با نام تولید ورق کارتن شناخته می‌شود با چسباندن کاغذ‌های ایجاد شده به یکدیگر همراه خواهد بود. در این بخش از کار ورق‌های ایجاد شده بسته به نیاز مشتری بر روی هم قرار گرفته و ورق‌های کارتن ۳ لایه، 5 لایه و غیره ایجاد می‌گردد.

مدیریت مهندس بازیار

09019921767 خانم عزیزی
09021252994 آقای بازیار

 

قیمت خط تولید ورق کارتن , مراحل تولید ورق کارتن , تولید ورق خام کارتن , خط تولید بازیافت کاغذ , کارخانه خمیر کارتن سازی , خط تولید کاغذ کارتن , لیست تولید کنندگان ورق کارتن , خط دست دوم تولید مقوا از ضایعات کاغذ ,