سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مهر استون فسا

🔴فروش و تراش انواع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی

✨شهرستان فسا در استان فارس و در ۱۴۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

💎سنگهای قیمتی

 

🌟 این گروه سنگهایی می‌باشند که به علت سختی و کمیاب بودنشان ارزش خیلی بالایی دارند و در مقایسه با گروه سنگهای نیمه قیمتی بسیار گران تر می‌باشند.

 

 

🌟به طور کلی نوع با کیفیت سنگهای الماس، زمرد سبز، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و یا هرگونه کانی کمیابی به عنوان سنگهای قیمتی در صنعت جواهرات معروف می‌باشند.

 

 

💎سنگ‌‌‌های نیمه قیمتی

 

🌟مجموعه ای از سنگهای نیمه قیمتی آنهایی هستند که به دلیل زیبایی خود ارزش گذاری می‌شوند و در رنج قیمت از ارزان تا گران بسته به خلوص و کیفیت خود در دسترس هستند.

 

 

🌟انوع مختلف سنگهای نیمه قیمتی شامل سنگ هایی چون گارنت، اوپال، آمیتیست، آکوامرین، سیترین، مروارید، تورمالین، توپاز و تانزانیت می‌باشند. البته همین سنگها نیز بر اساس خلوص، اندازه و کیفیت خود می‌توانند ارزش و قیمت بالایی نیز داشته باشند.

 

 

💎سنگ عقیق

 

🌟سنگ های عقیق از ته نشین شدن سیلیس موجود در آب‌‌‌های زیرزمینی در حفرات موجود در سنگهای آتشفشانی آذرین تشکیل می‌شوند.این محلول‌ها بر اثر تبلور فازهای سیلیکاته در ماگمای در حال سرد شدن و انباشت سیلیس در حفره توده سنگ های لاوا بوجود می‌آیند. هرچه حفره‌‌‌های میزبان بزرگتر باشند شانس تولید این گوهر در اندازه‌‌‌های بزرگتر بیشتر است.

 

 

🌟این مواد ته نشین شده گاهی در اطراف دیواره‌‌‌های حفره، توالی نازکی از لایه‌‌‌های متراکم و مدور سیلیسی به وجود می‌آورند و در برخی مواقع این لایه‌ها از کف حفره به سمت بالا به صورت لایه‌‌‌های مسطح تشکیل می‌شود. این ساختمان های لایه ای یکی از ویژگی‌‌‌های این گوهر سنگ می‌باشد که با حضور ناخالصی‌‌‌های موجود در محلول مذکور، به رنگ‌‌‌های متفاوتی دیده می‌شود.

 

 

💎تنوع رنگها در عقیق

 

🌟این گوهر رنگارنگ در بیش از ۳۰ رنگ مختلف در طبیعت دیده می‌شود. این کانی با توجه به کیفیت رنگ و پدیده هایی که نشان می‌دهد، در زمره سنگهای نیمه قیمتی قرار می‌گیرد.دامنه وسیعی از رنگ مانند سفید، خاکستری، قهوه ای، قرمز، صورتی و حتی سیاه در آنها دیده می‌شوند.

 

 

🌟از جمله عوامل اصلی تأثیرگذار در رنگ آن می‌توان به ساختار میکروسکوپی آنها، وجود ادخال‌‌‌های مایع، جامد گاز، و به ویژه حضور عناصر فلزی رنگ زا مثل آهن، کروم، مس، تیتان، منگنز، کبالت و نیکل اشاره کرد.

 

به مدیریت:یزدان پناه

 

 

 

 

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

 

سنگ قیمتی در فارس , سنگ نیمه قیمتی در فارس , سنگ عقیق , تنوع سنگ عقیق , سنگ فیروزه , سنگ یاقوت , سنگ زمرد , قیمت انواع سنگ قیمتی در فارس , سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مهر استون فسا در فارس , فروش و تراش انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مهر استون فسا در فارس ,