Address & Contact

Our Address

ساری ، میدان تره بار ، حجره 71

Telephone

بابا فروت 1980

?فروش و پخش انواع مرکبات، هلو و شلیل

?ارسال به سراسر کشور

?خواص تغذیه‌ای هلو و شلیل
✳️کنترل فشارخون

?هلو و شلیل یکی از منابع غنی از پتاسیم محسوب می‌شوند. تحقیقات انجام گرفته در سال‌های اخیر تاثیر پتاسیم را در کاهش فشارخون نشان داده‌اند. با توجه به اینکه هلو و شلیل حاوی سدیم کمی‌می‌باشند مصرف متعادل آنها در کنترل فشارخون موثر است.

✳️کمک به دفع راحت‌تر و سریع‌تر

?یکی دیگر از ترکیبات قابل توجه در این میوه‌ها فیبر است. فیبر‌ها سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی خصوصا قندها شده و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهند، بنابراین مصرف هلو و شلیل می‌تواند در کنترل قند خون موثر باشد. یکی از شناخته شده ترین خواص فیبرها نقش آنها در پیشگیری از یبوست است.

?فیبر سبب حجیم شدن مدفوع و دفع راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود. همچنین فیبرها می‌توانند سبب افزایش رشد و تکثیر باکتری‌های مفید روده شوند که این امر مانع از رشد باکتری‌های مضر در داخل روده می‌گردد، در عین حال بر اثر تخمیر فیبر در داخل روده اسید بوتیریک تولید می‌شود که منشا انرژی برای سلول‌های روده است و به این ترتیب به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌نماید.

✳️منابع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها

?هلو و شلیل از منابع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این میوه‌ها حاوی مقادیر مناسبی ویتامین C و بتا- کاروتن می‌باشند که با اثر آنتی‌اکسیدانی خود رادیکال‌های آزاد اکسیژن را خنثی می‌نمایند و مانع اکسیداسیون چربی‌ها در بدن می‌شوند. چنانچه چربی‌ها در بدن اکسیده شوند، وارد دیواره رگ شده و سبب گرفتگی عروق می‌گردند که این فرآیند عامل اصلی بیماری‌های قلبی- عروقی است.

?در عین حال رادیکال‌های آزاد سبب تخریب DNA می‌شوند که می‌تواند عامل ایجاد سلول‌های سرطانی باشد. یکی دیگر از مضرات رادیکال‌های آزاد اکسیژن افزایش احتمال بروز التهاب می‌باشد. نظر به اینکه هلو و شلیل منشا خوبی از ویتامین C و بتا- کاروتن هستند، مصرف آنها می‌تواند در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان و بیماری‌های التهابی نظیر استئو آرتریت، آسم و آرتریت روماتوئید نقش موثری داشته باشد.

به مدیریت : محمد اسماعیلی

 

 

 

فروش و پخش انواع میوه در ساری مازندران , فروش و پخش انواع مرکبات در ساری , هلو ,  شلیل ,  بازرگانی اسماعیلی , خواص تغذیه‌ای هلو و شلیل , پرتغال  نارنگی , بازرگانی میوه و تره بار در ساری , قیمت میوه , میوه و مرکبات در مازندران ,