Address & Contact

Our Address

تبریز ،خیابان فردوسی ، پاساژ تجارت، همکف،سمت چپ ،مغازه اول

Telephone

فروش و پخش سیم و کابل های لوازم صنعتی و روشنایی سیم آی کابل صائب

انواع سیم و کابل شامل قسمت های زیر میشود :

⚡️ هادی : به طور کلی به موادی که دارای رسانایی بالایی هستند و می توانند برق را با تلفات کم منتقل کنند هادی گفته می شود که در بین مواد مختلف طلا ,مس,نقره جزوه بهترین هادی ها هستند.

⚡️ عایق : موادی که دارای رسانایی صفر هستند و یا به عبارتی دیگر برق را از خود عبور نمی دهند عایق گفته می شود.همانند انواع پلاستیک ,شیشه,چوب…

⚡️ سیم: سیم ها وسایلی هستند که در آن از یک هادی به منظور انتقال برق و از یک عایق به منظور جلوگیری نشت برق به اطراف و محافظت استفاده می شود.

🔴 تقسیم بندی انواع سیم

۱-سیم مفتولی یا سیم تک لا:این نوع سیم که به سیم خشک نیز معروف است دارای یک رشته هادی می باشد و به دلیل این که قابلیت فرم دهی دارد عموما در تابلو برق ها استفاده می شود.ولتاژ نامی این نوع سیم ۷۵۰/۴۵۰ ولت است و برای جریان های مختلف ، با سطح مقطع عای ۱٫۵ تا ۲۴۰ میلی متر مربع ساخته میشود.

۲-سیم افشان: سیم های افشان به دلیل این که از تعداد زیادی سیم مسی نازک به هم تابیده تشکیل شده اند نرم بوده و دارای قابلیت انعطاف بالا می باشند به همین دلیل از آن ها در سیم کشی ساختمان استفاده می شود.ولتاژ نامی این سیم های افشان ۵۰۰/۳۰۰ ولت است.و با توجه به جریان عبوری در سطح مقطع های مختلف موجود می باشند.

۳-سیم نیمه افشان:این سیم های چیزی بین سیم های مفتولی و افشان می باشند یعنی تعداد رشته های این نوع سیم به مراتب از سیم های افشان کم تر بود و در نتیجه انعطاف آن نیز از سیم های افشان کمتر می باشد.ولتاژ نامی این سیم ۷۵۰/۴۵۰ولت است و زمینه های کاربرد روی آن مشابه سیم های مفتولی است.

💠 کابل

✳️ کابل از یک یا چند رشته هادی تشکیل شده است که به هم تابیده شده اند و هر کدام از آن ها به عایق مجهز شده اند. در نهایت تمامی آن ها در زیر یک روکش قرار گرفته اند.

✳️ کابل های برق کاربرد گسترده تری دارند و در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند. کابل های برق براساس جنس هادی به دو نوع کابل برق مسی و کابل برق آلومینیومی تقسیم بندی می شوند.

✳️ همچنین کابل ها می توانند سطح مقطع گرد یا تخت داشته باشند. کابل تخت کابلی است که رشته های آن به شکل موازی کنار هم قرار گرفته اند.

🔴 انواع کابل براساس نوع هادی

🔹 کابل برق افشان: این کابل ها دارای یک یا چند رشته هادی افشان و انعطاف پذیر هستند. این کابل ها هادی از جنس مس دارند.

🔹 کابل برق مفتول: این کابل ها دارای یک یا چند رشته هادی غیرقابل انعطاف هستند. این هادی می تواند از جنس مس یا آلومینیوم باشد.

🔹 کابل برق نیمه افشان: این کابل ها خاصیتی مابین کابل های افشان و مفتول دارند.

🔰 انواع کابل براساس نوع کاربرد

🔸 کابل خودنگهدار
🔸 کابل کنترل یا فرمان
🔸 کابل اعلام حریق
🔸 کابل ابزار دقیق
🔸 کابل کواکسیال
🔸 کابل کولر
🔸 کابل جوش

به مدیریت : جناب حسن زاده 

 

 

 

 

فروش پخش سیم و کابل های لوازم صنعتی و روشنایی سیم آی کابل صائب در تبریز , سیم و کابل های لوازم صنعتی , م و کابل های لوازم صنعتی و روشنایی , سیم و کابل های لوازم روشنایی , فروش پخش سیم و کابل در تبریز , سیم و کابل در تبریز  , سیم آی کابل صائب در تبریز  ,