Address & Contact

Our Address

بوشهر

Telephone

ادویه جات بهار در بوشهر

✳️ادویه جات 

🔺ادویه ها علاوه بر خوش عطر و طعم کردن غذاها، اثرات ضد سرطانی ، ضد کلسترول خون ، ضد دیابت و ضد التهابی و صدها خاصیت درمانی فوق العاده دارند و برای سلامتی انسان بسیار مفید فایده هستند. ادویه ها همچنین به درمان بسیاری از بیماری ها مانند دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و آرتروز کمک می کنند.

شماره تماس:

09179925248

به مدیریت:عرب زاده

🔺آویشن: آویشن به‌طور کلی در بهبود وضعیت سیستم ایمنی، دستگاه‌های تنفسی، گوارشی، عصبی و بخش‌های دیگر بدن تأثیر بسیاری دارد.

🔺برگ بو: در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.

🔺پاپریکا: پاپریکا چهارمین ادویه رایج مصرفی در جهان است و می توان آن را درست در کنار نمک و فلفل در بیشتر کابینت های آشپزخانه یافت. طعم آن می تواند از شیرین تا گرم (تند) متفاوت باشد.

🔺دارچین: نوعی ادویه است. درختچه دارچین درختی است کوچک، همیشه سبز، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود.

🔺رازیانه: این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن است و طبیعتی گرم دارد. رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا بویژه بخش مدیترانه‌ای است.

🔺زردچوبه: زردچوبه از رده زنجبیل‌وارها، راسته زنجبیل‌ها، تیره زنجبیلیان، گونه زردچوبه‌ای‌ها است.

🔺زعفران: زعفران، که به ادویه طلایی نیز معروف است؛ سالهاست که به غذاهای ما طعم و رنگ و بوی خاصی می‌بخشد.

🔺زیره: دانه‌ای معطر و ضدنفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز و زیره سیاه وجود دارد که دومی به «زیره ایرانی» معروف است.

🔺سماق: میوه‌ ی آن پس از کوبیدن به عنوان چاشنی، همراه با غذاهایی مانند کباب استفاده می‌شود.

🔺فلفل سیاه: گیاه فلفل بومی جنوب هند است. فلفل سیاه گیاه رونده گل دهنده‌ای از خانواده Piperaceae، که برای میوه آن کشت می‌شود، که معمولاً به صورت خشک به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می‌شود.

🔺کاری: ادویه «کاری» در واقع ترکیبی از چند ادویه است که در آشپزی هندی کاربرد دارد و نماد غذاهای این کشور است. البته نوعی برگ خوراکی با این نام نیز در آشپزی سریلانکا و جنوب هند استفاده می‌شود که متفاوت از ادویه کاری است.

🔺گُلپَر: همهٔ گونه‌های سردهٔ گلپران معطر هستند و برخی گونه‌ها در آشپزی ایرانی به عنوان ادویه کاربرد دارند. گونه‌های دیگری از گلپر در صنعت داروسازی کاربرد دارد.

🔺هل: هل سبز گیاهی متعلق به جنوب شرق آسیا و دارای خواص ویژه ای در طب سنتی است. ‌می‌توان از هل در آشپزی‌ها علاوه بر عطر و طعمش، برای افزایش هضم نیز استفاده کرد. 

🔺جوز هندی: جوز هندی از درخت همیشه گرمسیری گرفته می شود که بومی جزیره مولوکاس در اندونزی است و هم چنین در غرب هند کشت می شود. به دلیل رایحه تند و طعم شیرین ملایم، این ادویه اغلب همراه دارچین استفاده می شود. اگرچه جوز هندی در پخت و پز و تهیه نوشیدنی های سرد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما می تواند در غذاهای دلچسبی مانند گوشت گوسفند، انواع خورشت، غذاهای گیاهی و… خوراک های گیاهی نیز به کار رود.

🔺زنجبیل: مانند سیر، زنجبیل نیز به دلیل طعم تند و شیرینش محبوب است. زنجبیل هم چنین در انواع دسرهای مختلف مانند پای کدو تنبل و نان زنجبیلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

🔺میخک: این ادویه یکی دیگر از ادویه های نسبتاً رایج هندی است که برای اولین بار در بندری در سریلانکا در حدود ۱۰۰۰ سال پیش مورد داد و ستد قرار گرفت. با این حال، بومی جزایر مولاکا است که اکنون بخشی از اندونزی است. میخک دارای یک نوع بسیار متمایز از بوی شیرین با طعم تند و شیرین است.

✳️چه طور ادویه های تان را نگهداری کنید؟ 

💫ادویه‌ هایی که اغلب استفاده می ‌کنید را در ظروف شیشه ‌ای مات یا قوطی؛ و ‌در یک کابینت تاریک نگهداری کنید. ادویه هایی که مرتب استفاده نمی کنید را می توانید در ظروف در بسته در فریزر نگهداری کنید. (یادتان باشد که ادویه های یخ زده را قبل از باز کردن به دمای اتاق برسانید تا از غلیظ شدن آن ها جلوگیری شود.) روی ادویه ها تاریخ خریدشان را برچسب بزنید و هر چند ماه یک بار آن ها را بو کنید تا مطمئن شوید که هنوز معطر هستند.

 

 

فروش پخش عمده ادویه جات بهار در بوشهر , پخش عمده ادویه جات در بوشهر , فروش عمده ادویه جات در بوشهر , خرید عمده ادویه جات بهار , قیمت ادویه جات در بوشهر , پخش ادویه جات عرب زاده در بوشهر ,