تولید انواع فنرهای فولادی و تسمه ای

⚡️ خرید و فروش انواع مفتول های فلزی در ابعاد و سایز های مختلف ⚡️
🔻 با کیفیت بالا 🔻

به مدیریت : اسحاقی

شماره تماس :

09129724408

 

 

💠 در یک تعریف کلی هر جسمی که دارای خاصیت ارتجاعی یا کشسان باشد فنر نامیده می شود.وقتی یک قطعه تحت نیروهای خارجی قرار می‌گیرد قبل از شکستن تغییر شکل الاستیک (کشسان) تغییر شکل پلاستیک (مومسان) از خود نشان می‌دهد.

💠 به دلیل بالا بودن نیروها و تغییر شکل‌هایی که به فنرهای مورد استفاده در صنعت وارد می‌شود لازم است که حد الاستیک قطعه را بالا برد.یعنی فولاد تحت تنش‌های بالا را بتواند از خود تغییر شکل الاستیک نشان دهد؛ از طرفی فنرها تحت نیروهای متغیر می‌باشند.

💠 بنابراین فولاد مورد نیاز برای این قطعات مثل فولاد MO40 باید از مقاومت به خستگی بالایی برخوردار باشد.در نتیجه برای ساخت فنرها از فولادهایی استفاده می‌شود که دارای مقادیر مناسبی از سیلیسیم، منگنز، کرُم، وانادیم و مولیبدن باشند.

🔴 فولاد فنر(Spring Steel)

⚜️ فولادهایی که در برابر حرارت مقاومند حاوی کرُم، وانادیم و تنگستن هستند.

⚜️ فولادهای مقاوم و(فولاد فنر) در برابر خوردگی حاوی کرم، نیکل و مولیبدن (فولادهای زنگ نزن ) هستند.

⚜️ فولادهایی با خواص الاستیسیته نظر فولاد vcn150، استحکام کششی مقاومت در مقابل خوردگی زیاد حاوی سیلیسیم هستند.

🔰 فنر تسمه ای

🔸 برای ساخت انواع فنر تسمه ایبه محاسبات دقیق نیاز است. و تولید آن به کاربرد و نوع متریال که توافق می شود بستگی دارد. خرید و فروش فنر تسمه ای رابطه مستقیم با نوع فولاد یا جنس آن و زمان بر بودن ساختن آن دارد.

🔸 یک فنر تسمه ای در ساده ترین شکل خود، یک تسمه تخت است. از جنس فولاد فنری یا استنلس استیل که به صورت طولی برش خورده و در یک محور پیچیده شده است. و در تعریف کلی فنرهای تسمه ای از تسمه یا مفتول های نوردی ساخته می شوند. و برای ایجاد گشتاور در کاربردهای گوناگون استفاده می شوند.

🔸 فنرهای تسمه ایبه دو گونه باز یا کیپ تولید می شوند. علیرغم رایج بودن فنرهای مفتولی ، فنرهای تسمه ای، فنرهای قوی تری به شمار می روند.

🔸 فنرهای تسمه ای ، شکل ظاهریشان بیشتر به فرم حلزون است. به همین دلیل اغلب حلزونی نامیده می شوند. و از پر کاربردترین فنرها در صنعت می باشند. و در سایزهای کوچک و بزرگ تولید می شوند.

🌀 کاربرد فنرهای تسمه ای

✔️ کاربرد فنرهای تسمه ای به این صورت است که با پیچیده شدن و کوک شدن انرژی را ذخیره می کنند. و در زمان لازم انرژی خود را رها می کنند. و دارای حرکت دورانی می باشند . معمولا یک سر آنها ثابت و سر دیگرشان حول محور پیچیده می شود. و انرژی خود را ذخیره می کند.

✔️ لازم ذکر است که فنر سازی ایران تکنیک قادر به ارائه فنر تسمه ای  در ابعاد و اندازه های استاندارد متناسب با نیاز شما مشتریان محترم می باشد .

✔️ یکی از متداول‌ترین کاربردهای فنرهای تسمه‌ای در ساخت قطعات فولادی ضدزنگ در ساعت‌ها می‌باشد. فنر تسمه‌ای همچنین امکان چرخش فرمان اتومبیل را فراهم می‌کند و اتصال الکتریکی ثابت به کیسه هوا، هوتر و سایر کنترل‌های نصب شده روی فرمان مانند نشانگرها را حفظ می‌کند.

✔️ هر وسیله‌ای که به یک سیستم هموار از انقباض، بازیابی و بازگشت نیاز داشته باشد، احتمالا از فنر تسمه‌ای استفاده می‌کند. این می‌تواند از یک دستگاه کابل جمع شونده در یک سالن تئاتر یا سینما گرفته تا سیم جمع کننده جاروبرقی باشد. حلقه‌های اتوماتیک، تایمرهای مکانیکی، اسباب‌بازی‌های بادی و غیره به فنر تسمه‌ای متکی هستند تا کارهای خود را به درستی انجام دهند.

🔻 مفتول فولادی

⚡️ مفتول فولادی نوعی از فولاد به صورت نیمه‌رسانا است که با کمک دستگاه از ذوب و برش شمش فولاد در کارخانه ساخته می‌گردد.فولاد استفاده شده در تهیه‌ی آن توسط سازوکارهای ساخت فولاد بازشده و مدل‌های مختلف مفتول فولادی با ضخامت‌های گوناگون از آن بدست می‌آید.

⚡️ برای تولید آن، فولاد در دمای 1200درجه سانتی‌گراد به صورت شمس در کوره قرار گرفته، تا کامل ذوب شده و به حالت گداخته دراید. بعد از انجام این فرایند فولاد ذوب شده با توجه به قطر مورد نیاز از کوره خارج شده و سپس برای اینکه دچار شکست نشود توسط دستگاه‌های مخصوص کلاف‌ها سرد شدخ و بسته‌بندی می‌گرد.

⚡️ به صورت مهم‌ترین ویژگی این دسته از محصولات خاصیت ضدزنگ بودن آن است که باعث شده در حوزه‌ها و صنایع گوناگون کاربرد وسیع و متنوعی داشته باشد.

 

 

 

 

فنرسازی ایران تکنیک در تهران , فنرسازی ایران تکنیک , فنرسازی در تهران , تولید انواع فنرهای فولادی و تسمه ای در تهران ,  تولید فنر , تولید انواع فنر , تولید فنر تسمه در تهران , تولید فنر فولادی در تهران ,