فیدار پمپ آدابی

💠 تولید کننده انواع پمپ های ثابت و سیار شیردوشی و پولساتور بادی💠

💠 تولید و فروش انواع پمپ های وکیوم💠

💠 یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی در شیردوش های گاوی و گوسفندی و… پولساتور است که حتما نام آنها را بارها شنیده اید. این قطعه وظیفه ایجاد مکش های مقطعی را دارد و به همین دلیل ضربان ساز هم نامیده می شود.

پولساتور با ایجاد پالس هایی در مقاطع زمانی مشخص، سبب دوشیده شدن شیر از پستان حیوان می شود و عمل شیر خوری در گوساله یا بره و بزغاله و … را شبیه سازی می کند.

💠 آشنایی کامل با پولساتور و شیوه کارکرد آن

شیوه کار شیردوش های برقی به این شکل است که هوا توسط پمپ مکیده شده و شرایط خلاء را ایجاد می کند، این خلاء سبب دوشیده شدن شیر از بدن حیوان می شود. اما مکیدن مداوم و بدون استراحت امکان پذیر نبوده و درد شدیدی را به بدن حیوان وارد خواهد کرد.

نقش پولساتور در این حین بسیار حیاتی می شود و با ایجاد استراحت ها و وقفه هایی منظم در پروسه شیردوشی، سبب عملکرد بهتر شیردوشی بدون ایجاد درد در پستان حیوان می شود. در واقع پولساتور از یک طرف به خرچنگی و از طرف دیگر به پمپ وصل می شود و با قطع و وصل کردن منظم جریان ورود هوا، سبب باز و بسته شدن ریتمیک لاینر و در نتیجه دوشش و استراحت پستان گاو می شود.

💠 تعداد کانال های پولساتور و نحوه کار آنها 

معمولا پولساتورها در دو نوع دو کاناله و چهار کاناله ساخته می شوند. برای هر لاینر به دو کانال نیاز خواهد بود، یک کانال برای ایجاد خلاء و کانال دیگر جهت زمانبندی ورود هوا در پالس های مشخص است. به عبارتی می توان گفت که در شیردوش های دو واحدی به یک پولساتور 4 کاناله نیاز می باشد.

کانال ورود هوا به لاینر در واحد های زمانی مشخص باز و بسته می شود و هوا را به داخل لاینر هدایت می کند. زمانی که هوا وارد لاینر می شود، پستان گاو به صورت خودکار جمع شده و وارد فاز استراحت یا ماساژ می شود. در زمان بسته بودن کانال ورود هوا، پمپ خلا به صورت خودکار، شیر را بدن حیوان بیرون کشیده و به عبارتی وارد فاز دوشش می شود.

این عمل هم فرایند شیر خوری توسط گوساله یا بره را شبیه سازی می کند و به همین دلیل استراحت دادن و ماساژ دادن پستان، شیردوشی را به عملی دلپذیر برای آن تبدیل می کند و از طرف دیگر، درد کمتری را متحمل می شود.

💠 اهمیت سرعت ضربان پولساتور در شیردوشی 

تعداد پالس ها در هر دقیقه و یا به عبارتی تعداد ضربان های پولستار بسیار مهم بوده و برای هر حیوانی فرق می کند. به عنوان مثال تعداد پالس ها در دقیقه برای گاو باید بین 60 الی 80 باشد، در حالی که در مورد بز بین 70 الی 120 پالس بر دقیقه است.

با اینکه هر چه قدر که تعداد پالس ها زیاد باشد، سرعت شیردوشی نیز افزایش می یابد، اما در صورتی که از حد استاندارد خارج شود، برای حیوان به شدت مضر بوده و به پستان او آسیب جدی وارد خواهد کرد. ورم و زخم شدن پستان و کاهش شدید میزان شیردهی در دوره های بعدی از عوارض آن است.

بنابراین یکی از مهم ترین تفاوت های شیردوش گاوی و گوسفندی در تعداد ضربان پولساتور است.

مدیریت : مجتبی آدابی

 

 

پمپ های ثابت و سیار شیردوشی , پولساتور بادی ,  پمپ های وکیوم ,