Address & Contact

Our Address

یزد،بلوار صفوی،کوچه شهید رجایی

Telephone

اجرای اسکلت فلزی و بتنی ومخازن،سوله نوری

✳️ قالب بندی

قالب آرماتوربندی پیمانکاری نوری
⚒ یکی از پر اهمیت ترین مراحل و عملیات های اجرای سازه های بتنی ، قالب بندی می باشد. می تواند تاثیر گذارترین بخش از فرآیند اجرای سازه بتنی از منظر اقتصادی و زمانی اجرا به شمار آید. از این رو رعایت نکات اجرایی ، نگهداری ، کیفیت اجرا ، به کارگیری بهترین نوع قالب و هماهنگ با نوع پروژه ، تاثیر فراوانی بر کل پروژه دارد.

⚒ قالب بندی برای ساختمان ها از نظر بزرگی و کوچکی ساختمان متفاوت است در ساختمانهای کوچک معمولا برای قالب بندی فونداسیون از آجر استفاده می شود

✳️انواع قالب بندی در اجرای فونداسیون :

⚒فونداسیون یا پی ساختمان یکی از اجزای ضروری هر سازه به شمار می آید و وظیفه آن تحمل فشار ناشی از ستون ها و انتقال این نیرو به زمین است. پی سازی بنا با توجه به نوع سازه و محلی که قرار است در آن اجرا شود تحت شرایط متفاوتی انجام می شود تا استحکام و مقاومت سازه تامین گردد. فونداسیون اولین مرحله ساخت بنا است و باید استانداردهای لازم در اجرای آن رعایت شود.

⚒در قالب بندی فونداسیون از قالب های چوبی، فلزی و آجری استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر بفرد خود هستند. در سیستم قالب بندی، پنل های مختلفی برای قالب گذاری به کار می روند که بر اساس نوع سازه و نقشه اجرایی می توان آنها را در اشکال مختلف ایجاد نمود. برای پی سازی ساختمان پس از گودبرداری باید خطوط آکس بندی شده و محل قرارگیری قالب در روی زمین مشخص شود تا بتوان بر اساس آن فونداسیون را اجرا نمود.

⚒ مزایای آرماتور بندی در اجرای سازه‌‌‌های بتنی

⚒ بتن دارای آرماتور از قدرت فشرده سازی و تراکم سازی بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی برخوردار است
⚒ با توجه به نوع آرماتور بندی صورت گرفته بتن آرمه ممکن است افزایش چشمگیری در استحکام کششی تجربه کند
⚒ در حضور آرماتور مقاومت سازه‌‌‌های بتنی در برابر آب و آتش قابل توجه خواهد بود
⚒ سیستم ساختمانی دارای آرماتور نسبت به سیستم سایر ساختمانها پایدارتر است
⚒ به کمک آرماتوربندی می‌توان بتن را به شکل‌‌‌های مختلف و متنوع شکل دهی کرد
⚒ هزینه نگهداری بتن دارای آرماتور بسیار کم است
⚒ آرماتوربندی مانع انحراف ساختمان از حالت اولیه می‌شود
⚒ در مقایسه با سازه‌‌‌های فلزی سازه‌‌‌های بتنی نیاز کمتری به مهارت دارند

انتخاب نوع اسکلت مورد استفاده در ساختمان سازی به عوامل متعددی از جمله شرایط آب و هوایی مانند رطوبت، میزان بارندگی، خشکی و گرما بستگی دارد. همچنین موقعیت جغرافیایی مانند زلزله خیز بودن یا قرار گرفتن روی گسل در کنار نظر کارفرما، بودجه اقتصادی و عوامل فنی در انتخاب اسکلت ساختمان تاثیر گذار است.

 

 مدیریت :معراج نوری

 

اسکلت بتنی و فلزی , مقایسه اسکلت بتنی و فلزی ساختمان , قیمت اسکلت بتنی , بهترین سازه برای ساختمان مسکونی , قیمت اسکلت فلزی پیش ساخته , قالب بندی ,  آرماتوربندی  , پیمانکاری نوری در بلوار نواب صفوی یزد , اجرای اسکلت فلزی , اجرای بتنی  , اجرای مخازن , اجرای سوله نوری ,