Address & Contact

Our Address

بندرعباس

Telephone

تأمین قطعات سردخانه چیلر اسپیلت کولر و نصب و اجرای سردخانه مقدم

❄️ بورس لوازم سرد کننده❄️

❄️ تامین قطعات چیلر ، پکیج و سردخانه❄️

 

 

 

 

❄️ با سردخانه صنعتی و انواع آن آشنا شوید

🔰  امروزه استفاده از سردخانه به قدری فراگیر شده که تعداد سردخانه‌های صنعتی یک کشور به عنوان نمادی از توسعه یافتگی آن به حساب آورده می‌شود. استفاده از سردخانه‌ها به قرن نوزدهم میلادی و ساخت نخستین سیکل‌های تبرید تراکمی برمی‌گردد. در سال‌های نخستین سردخانه‌ها بیشتر به شکل یخچال‌هایی با محفظه‌ کوچک ساخته می‌شد و البته راه‌اندازی همین سیستم سرمایشی نیز نیاز به تجهیزات بزرگی داشت. اما به مرور صنعت سرمایش پیشرفت کرده و دستگاه‌های سرمایشی جدید ساخته شدند. امروزه سردخانه‌های صنعتی در مساحت‌های چند هزارمتری ساخته می‌شوند و از آنها برای حفظ و نگهداری مواد غذایی، محصولات کشاورزی، مواد دارویی و … استفاده می‌شود.

🔰 مهم‌ترین کاربرد سردخانه‌های صنعتی همان انبار کالاها و محصولاتی است که در مجاورت با گرما دچار آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی شده و تازگی و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این محصولات می‌توانند شامل محصولات پروتئینی مانند انواع گوشت حیوانات، محصولات غذایی، صنایع دارویی، محصولات کشاورزی و … باشد. طبیعی است اگر یک سردخانه صنعتی نتواند محصولات مورد نظر را تحت شرایط طراحی شده طی مدت زمانی خاص و با کیفیتی خاص نگه‌ دارد، به این معناست که سردخانۀ فوق تحت شرایط استاندارد طراحی نشده است و کارایی لازم را ندارد. به همین خاطر کار طراحی و ساخت سردخانه‌های صنعتی به دانش بالا، تجهیزات با کیفیت و نظارت کامل نیاز دارد. 

❄️ سردخانه‌ها به طور کلی چهار دسته هستند : 

🔰 سردخانه‌های خانگی یا همان یخچال‌ها و فریزرها
🔰 سردخانه‌های فروشگاهی که گاه به اسم یخچال‌های فروشگاهی نیز شناخته می‌شوند.
🔰 سردخانه‌های تجاری که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رستوران‌های بزرگ به منظور انبارگردانی استفاده می‌شوند.

❄️ آشنایی با انواع سردخانه ‌های صنعتی

🔰 نخستین مبنا برای دسته‌بندی سردخانه‌های صنعتی محدوده دمایی است که تجهیزات به کار گرفته شده با هدف رسیدن به آن محدوده به کار گرفته می‌شوند. به طور کلی سردخانه‌های صنعتی از این نظر به دو دسته ی سردخانه‌ های صنعتی بالای صفر و سردخانه‌های صنعتی زیر صفر تقسیم‌بندی می‌شوند. این دو گروه سردخانه را از ما بخواهید .

❄️ سردخانه صنعتی بالای صفر

🔰 نگه‌داری برخی از محصولات خوراکی و دارویی دز دماهای زیر صفر می‌تواند باعث از بین رفتن بافت شیمیایی و فیزیکی محصول شده و کیفیت آن را از بین ببرد. همچنین گاهی در صنایع تولیدی ممکن است نیاز به اتاقکی جهت سرماسازی تا دمای مشخصی وجود داشته باشد. در این گونه از موارد است که کارفرمایان به سراغ ساخت سردخانه‌های دما بالا می‌روند. محدوده دمایی این سردخانه‌ها معمولاً بین مثبت یک درجه تا مثبت پانزده درجه سانتیگراد در نوسان است. انتخاب محدوده دمایی بستگی به کارایی سردخانه و هدف اصلی از تأسیس آن دارد. مهم‌ترین موارد استفاده از سردخانه‌های دما بالا برای وقتی است که بخواهید محصولی را برای مدت زمانی کوتاه نگهداری کنید.

🔰البته این مورد بیشتر در رابطه با محصولات کشاورزی و انواع میوه‌ها و سبزیجات است. در این گونه موارد بهتر است دمای محصول به نقطۀ انجماد آن نرسد و تازگی اولیه محصول حفظ شود. این مدت زمان در حداکثر حالت ممکن نباید بیشتر از پانزده روز شود. در سردخانه‌های کوتاه مدت با توجه به اینکه محصولات پیوسته در حال گردش بوده و با محصولات جدید جایگزین می‌شود، نیاز به ظرفیت انبارداری زیادی ندارد. البته سردخانه‌های دما بالا با هدف نگهداری بلندمدت از برخی محصولات نیز ممکن است ساخته شوند. در این سرخانه‌ها به طور معمول پروتکل مشخصی وضع شده و محصولات تحت شرایطی خاص در سردخانه نگهداری می‌شوند. از جمله موادی که برای نگهداری آن ها از سردخانه‌های دما بالا کمک گرفته می‌شود می‌توان به محصولات لبنی، پروتئینی، دارویی، گل و گیاه و … اشاره کرد.

❄️ سردخانه صنعتی زیر صفر

🔰 سردخانه‌های صنعتی زیر صفر درست مقابل سردخانه‌های بالای صفر قرار می‌گیرند. در این سردخانه‌ها معمولاً هدف اصلی منجمد کردن محصولات خوراکی، کشاورزی و … است. البته گاهی نیز در طراحی فرایندهای صنعتی ممکن است از سردخانه‌های فوق سرد استفاده شود. محدوده دمایی سردخانه‌های زیر صفر می‌تواند بین منفی پنج تا منفی چهل و پنج درجه باشد؛ اگرچه محدوده دمایی میانگین برای این سردخانه‌ها بین منفی دوازده تا منفی بیست و سه درجه سانتیگراد است و از دماهای پایین‌تر برای مصارف خاص استفاده می‌شود.

🔰هدف اصلی از طراحی سردخانه‌های زیر صفر نگهداری مواد به صورت طولانی مدت است. مگر برای برخی از محصولاتی که نسبت به گرما حساسیت بالایی دارند. از جمله مواد خوراکی‌ای که در این سردخانه‌ها نگهداری می‌شود می‌توان به انواع گوشت حیوانات مختلف و صیفی‌جات منجمد اشاره کرد. سردخانه‌های زیر صفر را نباید با تونل‌های انجماد اشتباه گرفت؛ زیرا در این سردخانه‌ها دما به صورت پیوسته در این محدوده دمایی باقی می‌ماند.

🔰 مهم‌ترین جزئی که در سردخانه‌های زیر صفر باعث این افزایش ظرفیت سرمایشی می‌شود، دستگاه کمپرسور سردخانه است. در سردخانه‌های زیر صفر معمولاً از کمپرسورهای چند مرحله‌ای استفاده می‌شود. در این کمپرسورها عمل فشرده‌سازی سیال مبرد در چند مرحله صورت گرفته و در نتیجه گرمای سیال مبرد در هنگام خروج از کمپرسور خیلی بالا نیست. این مورد روی عملکرد سرمایشی کمپرسور تأثیر مثبت می‌گذارد. نکتۀ دیگر توان عملکردی کمپرسورهای زیر صفر است که نسبت به کمپرسورهای بالای صفر عدد کمتری خواهد بود.

🔰به طور کلی سرعت گردش سیال در سردخانه‌های زیر صفر سریع‌تر است اما قدرت موتور کمپرسور کمتر خواهد بود. به کارگیری یک کمپرسور بالای صفر (کمپرسوری با توان بیشتر) در سردخانه‌های زیر تولید گرمای اضافی می‌کند؛ که اگر برای دفع این گرما چاره‌ای اندیشیده نشده باشد، باعث داغ شدن موتور کمپرسور شده و روی عملکرد سرمایش نیز تأثیر مخرب خواهد داشت.

❄️ سردخانه صنعتی دو مداره

🔰 در برخی از موارد ممکن است به هر دو نوع سردخانه‌های صنعتی زیر صفر و بالای صفر نیاز پیدا شود. در این مواقع بهترین راه کار استفاده از سردخانه‌های صنعتی دو مداره است. در این سردخانه‌ها بسته به نیاز می‌توانید برنامۀ عملکردی سردخانه را مجدداً تنظیم کرده و از آن برای سرمایش زیر صفر یا بالای صفر بهره ببرید. تنها نکته‌ای که در رابطه با سردخانه‌های دو مداره وجود دارد این است که در هر بار بازتعریف مجدد سردخانه لازم است تخلیۀ کامل سردخانه صورت گرفته و دیواره‌های آن ضد عفونی شود.

🔰زیرا ممکن است مقادیری از محصولات گذشته در سردخانه باقی مانده و به مرور دچار پوسیدگی شود؛ که در این صورت بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. اگرچه گفته می‌شود بهتر است برای نگهداری محصولات با دمای نگهداری متغیر از تجهیزات سردخانه‌ای مجزا استفاده شود، اما ساخت یک سردخانه مجزا هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت. به همین خاطر است که امروزه استفاده از سردخانه‌های صنعتی دو مداره به امری متداول تبدیل شده است.

 

 

 

مدیریت : محمد رشیدی مقدم

 

 

یخچال پرده هوا , کاتالوگ یخچال پرده هوا ایستاده , فریزر های خوابیده , فریزر های درب دار , مرکزی و سرخود , یخچال های مکعبی و جزیره , سردخانه صنعتی ,