Address & Contact

Our Address

تهران،شوش؛خیابان فدائیان اسلام،کوچه اول سنگبری ها،مجتمع قصرسنگ

Telephone

مجسمه های سنگی هنرکده جرلی

مجسمه های سنگی هنرکده جرلی

⚜️ طراحی و ساخت انواع مجسمه های سنگی⚜️

⚜️ در میان انواع مواد برای ساخت مجسمه، سنگ به دلایل زیر از همه محبوب تر و رایج تر است:

✔️ قدمت طولانی مجسمه های سنگی
✔️ زیبایی منحصر بفرد
✔️ مقاومت و پایداری در برابر شرایط گوناگون فضای بسته و باز
✔️ طول عمر بسیار بالا
✔️ ارزش هنری بالاتر به واسطه جنس سخت

⚜️ تقسیم بندی انواع مجسمه

مجسمه های سنگی را میتوان از جنبه های متفاوتی تقسیم بندی کرد. از لحاظ سبک مانند سبک های هنری متفاوت ، نوع اشکال و طرح مانند مجسمه های انسان، مجسمه فرشته و دختر، حیوانات، اشیا و طرح ها.

⚜️ کاربرد های مجسمه سنگی

مجسمه های سنگی به عنوان یک شی نمایشی تزئینی در جایگاه های متفاوتی بسته به نوع مجسمه مورد استفاده قرار میگیرد. انواع آن به ترتیب اهمیت عبارتند از:

✔️ مجسمه های بزرگ در بافت شهر و میدان ها به عنوان نماد های یادآوری انسان و یا رویداد خاص

✔️ به عنوان المان تزئینی در سر در ها، نما و ورودی های تالار ها، مجمتمع های مسکونی و خانه های شیک

✔️ به عنوان یک المان تزئینی در داخل خانه که میتواند به عنوان یک المان مستقل و یا به صورت ترکیبی ( مثلا در شومینه، ابتدای صراحی های پلکان و …) قرار بگیرد.

⚜️ انواع سنگ

مجسمه های سنگی معمولا از دو نوع اصلی سنگ تراورتن و مرمر تولید می شوند. برای استفاده در فضا های بیرونی بهتر است که از سنگ های تراورتن جهت تولید این سازه ها استفاده نماییم. تراورتن در مقابل تغییرات آب و هوا و قرار گرفتن در شرایط دشوار جوَی ماندگاری بالاتری نسبت به مرمر دارد. مجسمه های مرمر هم برای استفاده در فضا های داخلی مناسب هستند. البته این بدین معنا نیست که نمی توانیم از مجسمه های تراورتن برای فضا های داخلی استفاده کنیم. از میان سنگ های مختلف که برای پیکر تراشی مورد استفاده قرار می گیرد سنگ تراورتن سفید آتشکوه، تراورتن کرم عباس آباد، حاجی آباد و دره بخاری به دلیل کیفیت بالایشان بیشتر مورد اقبال قرار می گیرند.

 

مدیریت : هوشنگ جرلی

 

 

مجسمه های سنگی , مجسمه سنگی انسان , مجسمه سنگی فرشته , مجسمه های سنگی کوچک , مجسمه های سنگی تزئینی , مجسمه سنگی هخامنشی , مجسمه سنگی حیوانات , آبنمای سنگی , باربیکیو سنگی ,