صیغه نامه محضری در مشهد

09929967504

 

✳️دفتر ثبت ازدواج رسمی و سالن و تشریفات عقد و ازدواج با ظرفیت 120نفر و 80عدد صندلی آماده ثبت ازدواج های رسمی و برگزاری مراسمات شما هستیم جهت رزو با شماره تلفن (09929967504) تماس بگیرید.

✳️محضر ازدواج کلبه وصل یار در مشهد:

💫صدور معتبرترین عقدنامه های دائم، موقت و طلاق نامه های محضری و غیر محضری

💫اکثر عزیزانی که به ما مراجعه می‌کنند برای دریافت عقد نامه موقت یا دائم شرعی برای رفتن به مسافرت، هتل، سوئیت، منزل اجاره ای یا… بوده که رضایتمندی کامل از ارائه خدمات داشته و مجدد جهت تمدید مراجعه نموده اند

💫به صورت حضوری در محل دفتر واقع در فلکه ضد و حضور در محل شما و غیر حضوری با ارسال عکس اصل مدارک و صدور آنی و تحویل در عرض یک ساعت در سطح شهر مشهد مقدس و ارسال با پست هوایی و زمین به کل کشور

💫عقد محضری در ساعت اداری از ساعت هفت و نیم صبح نهایت تا سه بعد از ظهر و عقود غیر محضری (موقت، داعم و فسخ) در کل ساعت شبانه روز و حتی روزهای تعطیل

💫عقد نامه های غیر محضری (موقت و دائم) با توجه به اینکه دارای مهر برجسته و هولوگرام میباشد کاملا معتبر و قانونی بوده و چون سند غیر محضری محسوب می‌شوند نه ثبت سیستم می‌شود و نه قابل استعلام کاملا محرمانه میباشد

💫با مراجعه به ما دیگر نگران معتبر بودن برای اماکن مورد نیاز از جمله ارائه به هتل، سوئیت، اجاره منزل مسافرت، بیمارستان، کنسولگری، اداره اتباع، نیروی انتظامی و… نباشید.

🔺🔻خواهشمندیم به هیچ عنوان برای معرفی مورد تماس نگیرید با تشکر🔺🔻

❤️ در این روزگار پر از دود و سرب و خفگی در هیاهوی سردرگمی های گاه و بی گاه این زمانه ی سرکش و عاری از احساس عشق را دیدن و شنیدن و فهمیدن, کاریست که باید نشانه اش گرفت وفریادش زد و بی چون و چرا سر فرود آورد و پروردگار را دوباره و چندباره ستایش نمود و چه زیبا می شود بغض ها را فرو خورد و عشق را جانی دوباره بخشید که عشق یعنی به سفر آمدن و ماندن تا آخر راه عشق همه (ما) شدن است, بی تکلف, بی ریا, بی طمع, بی من و تو, همه اش ما شدن است

❤️ پروردگار سرزمین اهورایی مان را فریاد می زنیم و سپاسش گوییم که توان سفیرعشق شدن را بر راه مان نهاد تا برای خاطره بازیهایتان همراه و در کنار شما مردمان پاک و مهرورز موطن مقدسمان خاطره سازی آغاز کنیم و برای فریاد های شادمانه تان در محیطی سزاوار این احساس شاداب و زیبا , همراهتان گام به گام تا بلندای نیک بختی با شما باشیم

❤️ سفری در پیش است❤️
❤️ سفری بی پایان❤️
❤️ سفری تا به تمنای نگاهی که بماند همه جا❤️
❤️ و همه وقت❤️
❤️ همسفر با نفس پاک شما بودن را دور از اندوه و غمین بودن را❤️
❤️ پا به پا همراهیم❤️

💥صیغه یا ازدواج موقت نوعی از ازدواج است که با خواندن خطبه صیغه محقق می شود و نتیجه آن هم محرمیت زن و مرد به یکدیگر است. برای این که صیغه صحیح باشد، باید مدت زمان آن و میزان مهریه زن مشخص باشد و در ازدواج موقت اصولا به زن نفقه تعلق نمی گیرد و زن و مرد از هم ارث نمی برند.

💥در قانون و فقه شیعه، عقد یا نکاح به دو دسته عقد دائم و عقد موقت یا صیغه تقسیم می شود. صیغه یک نوع عقد ازدواج است که برای مدت معلوم و با مهریه مشخص منعقد شده، که در نتیجه محرمیت برای زن و مرد ایجاد می شود و رابطه زوجیت بین آن ها برقرار می شود. برای این که زن و مرد به صیغه هم در بیایند کافی است فقط خطبه صیغه را بخوانند.

💥فارغ از میزان پذیرش این نوع عقد در جامعه، برای این که صیغه به صورت صحیح منعقد شود، باید شرایطی در آن رعایت شود و همچنین از احکام و آثار خاصی در زمینه های ارث بردن زوجین از یکدیگر، تکلیف به پرداخت نفقه و قوانین مربوط به ثبت ازدواج برخوردار بوده که نیازمند تبیین بیشتری است. همچنین شرایط انحلال این نوع نکاح با عقد دائم متفاوت است.

💥از این رو در این مقاله به این پرسش ها پاسخ می دهیم که اولا عقد موقت چیست و در چه شرایطی صحیحا منعقد می شود و سپس به این خواهیم پرداخت که شرایط ارث بردن و نفقه گرفتن در ازدواج موقت شامل چه مواردی است و در آخر هم شرایط انحلال، عده زن و قوانین ثبت ازدواج موقت را بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

09929967504

https://wa.me/qr/JAMOUZYKM7C4I1

 

💠 عقد موقت چیست

💥در فقه شیعه ، یکی از انواع عقد نکاح ، عقد نکاح موقت می باشد که به آن صیغه یا ازدواج موقت نیز گفته می شود . عقد موقت ، در واقع عقدی است که بر خلاف عقد دائم ، برای مدت زمان و مهریه مشخص و معینی جاری می شود و زن و مرد را به زوجیت یکدیگر در می آورد. مهم است که هنگام جاری شدن صیغه عقد موقت مهریه عقد موقت زن و مدت دقیق عقد مشخص و معلوم باشد؛ در غیر این صورت عقد موقت یا صیغه صحیح نیست.

💥برای اینکه صیغه منعقد شود تنها لازم است که زن و مرد جمله صیغه را بخوانند و پس از آن به ازدواج یکدیگر در می آیند و محرمیت حاصل می شود. جمله صیغه می تواند توسط مرد، زن و یا به نمایندگی از آن دو توسط وکیل قرائت شود که با توجه به اینکه چه کسی آن را می خواند عبارت های آن متفاوت است. طبق نظر برخی از مراجع تقلید ترجمه فارسی آن را هم می توان خواند و مورد قبول است. جمله صیغه از قرار زیر است:

💥1جمله صیغه محرمیت برای زن از این قرار است: “زوجتک نفسی فی المده المعلومه، علی المهرالمعلوم” با ترجمه: “من خودم را به همسری تو در آوردم با مدت معین و با مهر معین.” و سپس مرد باید پاسخ بدهد: “قبلت” یعنی “قبول کردم.

💥2خطبه صیغه برای مرد این است: “زوجت موکلتی (نام زن) نفسی، فی المده المعلومه، علی المهر المعلوم” که یعنی:”من موکلم را به ازدواج خود در آوردم در مدت و مهر مشخص شده.” و در جواب آن زن باید بگوید: “قبلت التزویج” و ترجمه آن:” قبول کردم این ازدواج را” است.

💥3جمله صیغه برای شخص سوم: “زوجت موکلتی (نام زن) موکلی (نام مرد) فی المده المعلومه علی المهر المعلوم” یعنی “موکل خودم (نام زن) را به تزویج (نام مرد) در آوردم، در مدت مشخص و با مهریه ی مشخص” و سپس به وکالت از مرد بگوید: “قبلت التزویج لموکلی (نام مرد)” که ترجمه آن “قبول کردم این ازدواج را” است.

💠 شرایط صحیح بودن صیغه

💥برای اینکه آثار حقوقی و شرعی عقد موقت جاری شود باید شرایطی را داشته باشد. این شرایط شامل شرایط صحت عقد نکاح به صورت کلی، که باید هم در صیغه هم در نکاح دائم وجود داشته باشد، و شرایط اختصاصی صحیح بودن عقد، که فقط مختص به ازدواج موقت بوده، می باشد و در صورت نبود هر کدام از این شرایط عمومی و اختصاصی، عقد موقت صحیح نخواهد بود. شرایط صحیح بودن صیغه عبارتند از:

💥1شرایط عمومی صحت ازدواج موقت: داشتن قصد برای ایجاد عقد، رضایت داشتن برای انعقاد عقد، نبودن مانع برای ازدواج به طور مثال زن شوهر نداشته باشد، و در آخر هم رعایت شرایط ازدواج موقت دختر باکره ؛ یعنی اذن پدر یا جد پدری آنها .

2شرایط اختصاصی صحت ازدواج موقت: تعیین مدت برای ازدواج موقت و تعیین مهریه عقد موقت.

💠 قوانین ارث در عقد موقت

💥به موجب قانون مدنی ، در عقد دائم رابطه توارث میان زن و مرد شکل می گیرد یعنی آن ها در صورت فوت دیگری از هم ارث می برند . اما در صیغه رابطه توارثی میان زن و مرد شکل نمی گیرد . یعنی اگر یکی از مرد و زنی که به عقد موقت به زوجیت هم در آمده اند فوت کند ، دیگری از ایشان ارث نمی برد حتی اگر در عقد شرط شده باشد. تنها در صورتی اموال زن یا شوهر در ازدواج موقت به همسرش می رسد که این را وصیت کند.

💥هرچند زن و شوهر از هم در ازدواج موقت ارث نمی برند، در صورتی که نتیجه ازدواج آن ها فرزند یا فرزندانی باشد، آن ها از پدر و مادر خود، و والدین آن ها از فرزندان ارث خواهند برد.

💠 شرایط نفقه در عقد موقت

💥سوال مهمی که معمولا در خصوص صیغه مطرح می شود ، در مورد نفقه زن در صیغه است . به بیان دیگر ، آیا مرد موظف است که در عقد موقت یا صیغه به همسر خود نفقه دهد و اگر نه شرایط نفقه در عقد موقت چیست؟ در عقد دائم مرد مکلف است که نفقه زن خود را تامین نماید و در صورتی که از این تکلیف خود سر باز زند، ضمانت اجراهایی در قانون تعریف شده است که زن می تواند با استفاده از آن و با مراجعه به دادگاه نفقه خود را بگیرد.

💥مطابق قانون مدنی ، مرد تکلیفی بابت پرداخت نفقه به همسر موقت خود ندارد . بلکه زن تنها در صورتی مستحق نفقه در ازدواج موقت است که توافقی حاصل شده باشد یا عقد بر مبنای آن جاری شده باشد به این معنی که در حین عقد شرط شود که به زن حتما نفقه تعلق گرفته شود.

💠 شرایط انحلال عقد موقت

💥صیغه هم مانند ازدواج دائمی منحل می شود با این حال یکی از تفاوت هایی که ازدواج موقت با دائم دارد این است که در ازدواج موقت نمی توان طلاق گرفت و زن و شوهر باید برای اتمام رابطه زوجیت خود باید تا پایان مدت صیغه صبر کنند. در صورتی که صیغه طولانی تر باشد، راهکار های دیگری برای خاتمه زوجیت در قانون پیش بینی شده است. شرایط انحلال عقد موقت از قرار زیر است:

💥1فوت یکی از زوجین: در این مورد تفاوتی میان ازدواج دائم و موقت نیست و در صورتی که زن یا شوهر فوت کند، ازدواج آن ها منفسخ می شود.

💥2بذل مدت ؛ که به معنای بخشیدن مدت زمان باقی مانده از صیغه است . بذل مدت ازدواج موقت از جمله اختیارات شوهر می باشد و هر زمان که بخواهد می تواند مدت باقی مانده را به زن ببخشد و به عقد موقت خاتمه دهد. شوهر می تواند در زمان انعقاد ازدواج موقت به زن، وکالت در بذل بدهد و با استناد به آن زن می تواند هر زمان که بخواهد. مدت باقی مانده از ازدواج را بذل کند.

💥3انقضای مدت ؛ انقضای مدت در عقد موقت عبارت است از پایان یافتن مهلت یا مدتی که حین عقد موقت یا صیغه تعیین شده است که پس از سپری شدن این مدت، بین زن و مرد دیگر رابطه زوجیت نیست.

💠 عده زن در عقد موقت

💥عده، مدت زمانی است که زن باید صبر کند تا بتواند ازدواج مجدد، اعم از موقت یا دائمی داشته باشد. هدف از وجود عده مشخص شدن نسب فرزندانی است که ممکن است بوجود بیاید و در گذشته اگر زن بلافاصله پس از جدایی یا مرگ شوهرش ازدواج می کرد در حالی که از همسر قبلی خود باردار بود، تشخیص اینکه آن فرزند متعلق به چه کسی است، دشوار بوده است.