Address & Contact

Our Address

قزوین

Telephone

مداحی و مولودی خوانی

✳️مداحی چیست؟

💠صنعت مداحی از زمان امام صادق (ع) تبلور پیدا کرد. در واقع مدیحه خوانی و مرثیه از آغاز خلقت رواج داشته است. اولین مرثیه خوان نیز جبرئیل امین است آن زمانی که بر آدم (ع) روضه ای از مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) را بازگو نمود.

💠لکن نمود و نمایان شدن آن، از زمان رئیس مذهب جعفری، آن هم با برگزاری مراسمات خاص، واقع گشت. در معنای لغوی، مداحی یعنی مدح کسی را گفتن. لکن در زمینه ی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) که خاصه امروز، مداحی به مدح این خانواده اطلاق می شود، ابواب گوناگونی را ایجاد کرده است. در واقع آن هدفی که از این کار، مد نظر اهل بیت (علیهم السلام) بود، بوجود آورنده ی این انواع بود.

💠همه ما ایام محرم را بهترین زمان برای ارائه این هنر روحانی میدانیم و البته در طول سال هم با توجه به اعیاد و وفات و شهادتهای منسوب به اهل بیت (ع) کما بیش با این واژه آشنا هستیم و طبیعتا با رسیدن هر مناسبتی به دنبال دانلود جدیدترین آهنگ های روز متناسب با آن مناسبت ویژه در یک سایت موزیک به روز و خوب میگردیم.

💠اما به هر حال از نظر تاریخی بعد از واقعه جانگداز کربلا برای زنده ماندن فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی اهل بیت (ع)بسیار شیعیان را تشویق و ترغیب به سرودن اشعار و ارائه آن با حزن و اندوه کردند تا آنجا که در احادیث مختلف از معصومین (ع) مداحی و ذاکری آل الله دارای اجر و ثواب خاصی در نزد آن بزرگواران بوده است.

 

💠از همین رو با رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله در هر شرایطی که باشیم مثلا زمانی که در ماشین راهی مقصدی هستیم برای کسب معرفت از درگاه پربرکت ابی عبدالله به گوش دادن قشنگ ترین مداحی صوتی می پردازیم.

✳️چند ویژگی یک مداح خوب 

۱ . معتقد به اصول و قواعد اسلامی باشد
۲ . نماز اول وقت را به هر کاری مقدم دارد.
۳ . اهل بکاء و گریه برای اهل بیت علیه السلام و توبه و انابه به درگاه خداوند متعال باشد .
۴ . با قران کتاب خدا مانوس بوده و نسبت به معانی آیات آن تدبر داشته باشد.
۵ . از حسادت ، غرور ، تکبر و ریا و خود پسندی به دور باشد.
۶ . از غیبت و تهمت دوری گزیند.
۷ . از حرف های لغو و بیهوده دوری گزیند.
۸ . با خواندن دعاها و اذکار معروفه جهت ارتقاء و تهذیب نفس و قربه الی الله مانوس باشد.
۹ . در مجالس دعا و روضه خوانی برای تهذیب خود شرکت نماید.
۱۰ . از دروغ به شدت دوری نماید.

 

 

 

 

 

 

 

مداحی در قزوین , مولودی خوانی در قزوین , هزینه مداحی در قزوین ,