مرکز ماساژ مروارید قشم

 

ماساژ ریلکسیشن:

?ماساژ ریلکسیشن شامل تکنیک های استروک مالش و نوازش و نیدینگ ورز دادن می باشد که معمولا با روغن انجام می شوند.

?میزان فشار در این تکنیک ها از ملایم تا متوسط است توجه داشته باشید که در ماساژ ریلکسیشن هدف ماساژ عضلات عمقی نیست و تکنیک های این ماساژ به منظور ریلکس کردن عضلات و بافت های سطحی انجام می شوند.

?در این ماساژ اکثر اندام های بدن مانند پشت کمر گردن دست بازو پاها و… ماساژ داده می شوند از اینرو به ماساژ full body یا ماساژ کامل نیز شناخته می شود.

?زمان ماساژ ریلکسیشن بسته به نظر ماساژ گیرنده می تواند بین 30 دقیقه تا 2 ساعت به طول بیانجامد خیلی از افراد در حین ماساژ ریلکسیشن می خوابند .

?ماساژ ریلکسیشن همانطور که از اسمش هم مشخص است ماساژی جهت تمدد اعصاب و آرام سازی بدن است.

?این ماساژ برای اثرات درمانی و درمان دردهای مزمن یا ناراحتی طراحی نشده است.

?در جلسه ی ماساژ ریلکسیشن ماساژ گیرنده لباس های خود را خارج می کند و روی تخت ماساژ دراز می کشد.

?با ملافه یا حوله های نازک بدن او پوشیده می شود.معمولا تکنیک های ماساژ ریلکسیشن را با توجه به نیازهای خاص افراد متناسب می کنند .

?یعنی میزان فشار و سرعت اجرای تکنیک ها در این ماساژ با توجه به ویژگی های افراد مانند سن جنس بیماری و…قابل تنظیم و اصلاح می باشد.
خیلی از مردم زندگی پرمشغله و پراسترسی دارند و زمان زیادی برای تفریح و سلامت خود اختصاص نمی دهند در حالی که هر فردی نیاز دارد .

?لحظاتی از طول زندگی یا در طول روز آرامش داشته باشد تکنیک های ماساژ ریلکسیشن لحظات فوق العاده آرامی را به افراد هدیه می کند.

اثرات ماساژ ریلکسیشن :

✅آرام سازی سیستم عصبی

✅ارتقا احساس رفاه و خوشی

✅بهبود سیستم گردش خون

✅تحریک سیستم لنفاوی و در نتیجه دفع مواد سمی بدن

 

?ماساژ پا و فوائد آن:

♦️مزایای ماساژ پا و رفلکسولوژی شامل کمک به کنترل فشار خون، تقویت حساسیت عصب، بهبود سطح انرژی، بهبود گردش خون، کمک به بهتر خوابیدن، بهبود عملکرد کبد، درمان میگرن و سردرد، سرعت بخشیدن به خوب شدن زخم، درمان آرتریت، مفید برای افسردگی می شود و کمک می کند تا تورم پاها کاهش یابد.

اگر شما نظرسنجی از قسمت های بدنتان که با آنها خوب رفتار نمی شوند، انجام دهید، احتمالا پاها در بالای لیست قرار می گیرند. چه چیزی باعث این سوال شد؟ آخرین زمانی که با پاهای خود خوب رفتار کردید و آنها را یک ماساژ ملایمی دادید، چه زمانی بود؟ قطعا اخیرا نبوده.

?ماساژ کلاسیک روسی:

♦️ماساژ کلاسیک روسی معمولاً به پنج گروه اصلی تقسیم می شود:

• поглаживание; پاگلاژیوانیه (نوازشی)
• растирание; راستیرانیه (سایشی، مالشی)
• выжимание;ویژیمانیه (عمقی)
• разминание; رازمینانیه (دورانی)
• вибрация. ویبراتسیا (لرزشی)

از جمله نکاتی که در ماساژ کلاسیک روسی بسیارحائز اهمیت است و مورد تأکید انجمن ماساژ روسیه نیز می باشد این است که در ماساژ کلاسیک روسی نحوۀ استقرار و پوزیشن ماساژ دهنده در سه محور طولی (موازی با بدن فرد) عرضی (عمود بر بدن فرد) اریب (مایل با بدن فرد) می‌باشد.

♦️در ماساژ کلاسیک روسی تقسیم بندی بدن فرد ماساژ گیرنده به قرار زیر است:
اندام‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: سمت نزدیک ماساژ دهنده و سمت دور از او.
۱. نواحی پا و انگشتان پا (به سمت ماساژ دهنده)
۲. نواحی باسن (سمت مخالف ماساژ دهنده)
۳. نواحی کمر و پشت (سمت مخالف ماساژ دهنده)
۴. نواحی شانه و گردن (سمت مخالف ماساژ دهنده)
۵. نواحی دست و انگشتان دست (به سمت ماساژ دهنده)
۶. نواحی سر و صورت

♦️نکاتی که در حین اجرای ماساژ بایستی مد نظر داشته باشیم:
تمامی مراحل ماساژ بایستی پیوسته و متناوب انجام شود و هیچ‌گونه وقفه‌ای بین آنها ایجاد نشود. همچنین بایستی با یک آهنگ و ریتم یکنواخت، به‌صورت موزون و آهنگین اجرا شود.
افرادی که به‌طور دائم ماساژ می‌گیرند بایستی مراقب تحریک بیش از حد غدد لنفاوی باشند. اینجا در واقع روی سخن با ماساژ دهندگان است که بایستی این نکته را مد نظر داشته باشند.

♦️بهتر است ماساژ را ابتدا با ریتم ملایم و آرام شروع کنید و سپس آرام آرام شدت آن را بیشتر کنید؛ در پایان ماساژ رفته رفته ماساژ را ملایم کنید و از تکنیک‌های ریلکس‌سازی و فنون آرمیدگی بهره جویید. به‌طوری‌که به فرد ماساژ گیرنده احساس خواب آلودگی دست دهد. برای اجرای بهتر این روش‌ها فنون مدیتیشن به شما بسیار کمک می‌کند. در ابتدا به‌گونه‌ای رفتار کنید که شخص ماساژ گیرنده به شما اعتماد کامل پیدا کند و درخصوص مهارت انجام تکنیک‌ها توسط شما، هیچ‌گونه شکی به دل راه ندهد، سپس از او بخواهید با آرامش کامل روی تخت دراز بکشد و خود را در مکانی که بیشترین آرامش را به دست می‌آورد (کنار ساحل هنگام غروب) تصور کند و صدا‌های اطراف را بشنود، اما قضاوت نکند.

♦️قدرت و دوز ماساژ مهم است. خشونت، شتابزدگی، نامنظمی حرکات و همچنین بیش از حد به طول انجامیدن ماساژ ممکن است سبب درد، کشش بیش از حد عضلات، تحریک قشر مغز و سیستم عصبی شود.
جهت حرکت ماساژ بهتر است از دیستال به پروکسیمال باشد به عبارت دیگر از اندام‌های پیرامونی به اندام‌های مرکزی باشد.

♦️در هنگام ماساژ سر وگردن و اندام‌های فوقانی بایستی در وضعیت کاملاً آزاد و راحت باشند و همچنین ما نمای واضحی از چهرۀ فرد ماساژ گیرنده داشته باشیم که در اجرای حرکات مختلف از تغییرات چهرۀ وی آگاه و مطلع باشیم.
تکنیک‌های نوازشی و تأثیرات مثبت آن بر روی بدن
تکنیک‌های نوازشی یا پاگلاژیوانیه روی بدن تأثیر قابل توجهی دارد. مناطق مردۀ پوست را پاک کرده و در میزان ترشح غدد چربی و عرق ساز تعادل ایجاد می‌کند. فرایند متابولیکی در پوست، تقویت شده و در نتیجه رنگ پوست را بهتر می‌کند و موجب صاف شدن و انعطاف پذیری پوست می‌شود.

♦️این عمل منجر به بهبود عملکرد مغز و گردش خون می‌شود؛ زیرا نتیجۀ آن ذخیره شدن میزان بیشتری اکسیژن در بافت‌ها از طریق هدایت و رانش خون سرخرگی به بافت‌ها و اندام‌هاست. این تکنیک تأثیرات مفیدی بر روی قابلیت ارتجاعی جدارۀ عروق دارد.
تکنیک‌های نوازشی به کاهش ورم قسمت‌های مختلف بدن نیز کمک می‌کند؛ زیرا آبی که در اطراف رگ‌ها و عروق جمع شده را به سمت گره‌های لنفاوی هدایت می‌کند و در نتیجه آب‌های میان بافتی و سموم از بدن سریعاً دفع می‌شود.
تکنیک‌های نوازشی سبب ریلکس شدن و پاک شدن بدن می‌شود، چرا که در نتیجۀ آن فرسودگی بدن از میان می‌رود.

?ماساژ لاغری و تناسب اندام:

♦️مزایای لاغری با ماساژ ماساژدرمانی یا ماساژ‌ لاغری می‌تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، معجزه کند اما ماساژ به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. اگر امیدوارید ماساژ باعث کاهش سلولیت، چربی شکم یا کوچک شدن ران‌ها شود، نا‌امید خواهید شد. با این حال‌، ماساژ می‌تواند پایبندی به رژیم و برنامه ورزشی را برای شما آسان‌تر کند. اینها تنها برخی از مزایایی است که امکان دارد با ماساژدرمانی تجربه کنید. از دیگر مزایای لاغری با ماساژ به موارد زیر می­‌توان اشاره کرد: خواب بهتر کاهش درد عضلات کاهش استرس و اضطراب بهبود وضعیت ذهنی بهبود دامنه­‌ی حرکتی کاهش درد کمر ۱- ماساژ لاغری عضلات سفت را شل می‌کند. ماساژ با شل کردن عضلات سفت انعطاف­‌پذیری شما را بهبود می‌بخشد.

♦️ماهیچه‌هایی که ماساژ داده‌ می‌شوند جریان خون در آنها افزایش می‌یابد. افزایش جریان خون به روان شدن فیبرهای عضلانی بهم چسبیده کمک می‌کند. یکی دیگر از مزایای شل شدن عضلات سفت، سوزش کم‌تر است که ادامه مسیر کاهش وزن را برای شما آسان می‌کند. به طور خلاصه از آنجا که ماساژ اکسیژن رسانی در بافت عضلانی را افزایش می‌دهد، می‌تواند زمان بهبودی را کوتاه و مقاومت شما را طولانی‌تر کند.

۲- ماساژ لاغری می‌تواند خطر آسیب­ دیدگی را کاهش دهد. ماساژ همچنین می‌تواند به شما در کاهش خطر آسیب دیدگی کمک کند، به ویژه هنگامی که سطح فعالیت خود را افزایش و عضلات کم تحرک را تحت فشار قرار می‌دهید. کشش و ماساژ، بافت همبند که کلیه بافت‌های عضلانی را می‌پوشاند، می‌تواند به کاهش چسبندگی یا بهبود بافت‌های زخمی کمک کند

۳- ماساژ لاغری میزان متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده که ماساژ، میزان متابولیسم را افزایش داده و به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانند. افزایش متابولیسم نتیجه آندورفین‌های آزاد شده هنگام ماساژ است. اندورفین نیز باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و با انگیزه و فعال بمانید. ۴- ماساژ لاغری استرس را کاهش می‌دهد. یک عامل مکرر در افزایش وزن، تولید کورتیزول است. کورتیزول هورمونی است که در پاسخ به استرس آزاد می‌شود وهمچنین موجب افزایش اشتها و رسوب چربی در ناحیه‌­ی شکم نیز می‌شود. ورزش، بهترین راه برای کاهش سطح کورتیزول است. اما ماساژ می‌تواند با کاهش سطح استرس کورتیزول را کاهش دهد. ۵- ماساژ لاغری باعث هضم غذا می‌شود. سلامت دستگاه گوارش از دیگر فاکتورهای مهم در دستیابی به وزن هدف است‌؛ زیرا دستگاه گوارش سوخت مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و مواد زائد را از بین می‌برد. ماساژ شکمی نه تنها باعث هضم غذا، بلکه باعث کاهش یبوست و نفخ شکم هم می‌شود. بنابراین اگر قصد کاهش سایز را دارید باید به ماساژ شکم توجه کنید.

مدیریت : آقای سامان روحبخش

 

 

 

مرکز ماساژ قشم , مرکز ماساژ , مراکز اموزش ماساژ , ماساژ مروارید قشم  , ماساژ پا , ماساژ لاغری و تناسب اندام , ماساژ کلاسیک , فوائد ماساژ , ماساژ ریلکسیشن ,