مشاوره طراحی ساخت و نصب انواع جرثقیل های سقفی کاراسازه اخترکیهان مهدی پور

جرثقیل های سقفی کاراسازه اخترکیهان مهدی پور

این نوع جرثقیل در مواردی که قادر به نصب ستون ها و تیرهای حمال نباشید با راه اندازی این سیستم این امکان را دارید که در محوطه سالن به راحتی جابجایی اجسام داشته باشید و همچنین این سیستم برای جابجایی مواد با دهانه ای بین 4 الی 10 متر و ظرفیتی بین 0.5 الی 10 تن کاربرد زیادی دارد که در این نوع سازه شما امکان بیشترین دسترسی جانبی (بیشتر از دهانه تیر کار شده) و یا بیشترین ارتفاع کاری را در اختیار شما قرار می دهد همین طور این قابلیت را دارد که بالابر را در هر مسیری جابجا کند. این نوع جرثقیل بیشتر در صنعت منو ریل کاربرد داشته و در دو نوع جرثقیل آویز مستقیم و منحی می باشد.

خصوصیات جرثقیل سقفی

  • برای نگه داری جرثقیل سقفی هزینه کمی نیاز می باشد.
  • جرثقیل سقفی می تواند به تمام نقاط به طور مستقل دسترسی پیدا کند.
  • برای تعمیر جرثقیل سقفی هزینه ای که باید پرداخت شود کم است.
  • جرثقیل سقفی باعث صرفه جویی در انرژی خواهد شد.
  • بهترین گزینه برای جابه جایی قطعات که دارای وزن سنگین می باشند جرثقیل سقفی خواهد بود.
  • برای استفاده از جرثقیل سقفی نیازی به مهارت خاصی نبوده و خیلی راحت انجام می شود.

جرثقیل ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند که جرثقیل سقفی یکی از گروه های کاربردی و بسیار مهم آن ها محسوب می شود. در ادامه می خواهیم دقیق تر با کاربردهای جرثقیل سقفی، قیمت و اجزای آن آشنا شویم. با ما همراه باشید. به واقع یکی از مهمترین دستاورد های بشر را می توان طراحی و تولید جرثقیل دانست. در واقع اگر کمی دقیق تر به اطراف خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که جرثقیل مهمترین ابزار انسان امروزی برای پیشرفت است. جرثقیل انسان را قادر می کند تا اجسامی را جا به جا کند که چند صد تن وزن دارد.

اتفاقی که بدون علم و تکنولوژی جرثقیل عملا ممکن نبود و نیست. امروزه به هر صنعتی که نگاه کنیم می توانیم آشکار یا نهان رد پای انواع جرثقیل ها را می توانیم ببینیم. در کارگاه های کوچک صنعتی از انواع جرثقیل های دستی زنجیری و … استفاده می شود و در گارگاه ها و کارخانجات بزرگ صنعتی می توان انواع جرثقیل های دروازه ای، جرثقیل سقفی و …. را مشاهده کرد. این ها همه نشان می دهد که انسان امروزی تا چه اندازه به جرثقیل محتاج است.

امروزه به هر صنعتی که نگاه کنیم می توانیم آشکار یا نهان رد پای انواع جرثقیل ها را می توانیم ببینیم. در کارگاه های کوچک صنعتی از انواع جرثقیل های دستی زنجیری و … استفاده می شود و در گارگاه ها و کارخانجات بزرگ صنعتی می توان انواع جرثقیل های دروازه ای، جرثقیل سقفی و …. را مشاهده کرد. این ها همه نشان می دهد که انسان امروزی تا چه اندازه به جرثقیل محتاج است. در واقع شما اگر بخواهید سراغ هر صنعتی بروید یا فعالیت صنعتی را شروع کنید احتمالا خواسته یا ناخواسته محتاج جرثقیل خواهید بود.

این واقعیتی است که دنیای امروز انسان ها را تشکیل داده است. از طرف دیگر این نیاز بالا باعث شده است تولیدکنندگان و برندهای مختلف در سراسر جهان دست به طراحی و تولید انواع جرثقیل های مختلف بزنند. اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که اساسا تکنولوژی طراحی و ساخت این وسایل غالبا غول پیکر تنها در اختیار چند کشور جهان است. در ادامه قصد داریم شما را با یکی از پرکاربردترین انواع جرثقیل یعنی جرثقیل سقفی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کاربردهای جرثقیل سقفی

بیایید کمی ساده تر جرثقیل سقفی را بشناسیم و با آن آشنا شویم. همانطور که از اسم این نوع جرثقیل مشخص است، جرثقیل سقفی وسیله ای است که در قسمت بالایی ستون های سوله در کارگاه ها یا کارخانه ها نصب می شود. این نوع جرثقیل ها از انواع تک پل مانند: جرثقیل سقفی تک پل آویز و جرثقیل سقفی تک پل رونشین جرثقیل سقفی دو پل و دو پل ساخته شده اند. توجه داشته باشید که اجزای جرثقیل سقفی تک پل و دو پل به جز در موارد محدود با یک دیگر فرق چندانی ندارند.

جرثقیل سقفی تک پل از یک پل برای جا به جایی و تجمل وزن استفاده می کند و جرثقیل سقفی دو پل مانند: جرثقیل سقفی دو پل رونشین و جرثقیل سقفی دو پل از دو پل برای جا به جایی و تحمل وزن بار بهره می برد. بنابراین کاملا مشخص است که انواع جرثقیل های سقفی دو پل قادر هستند وزن های بسیار بالایی را جا به جا کنند. از این رو می توان گفت که این نوع جرثقیل ها عمدتا در کارخانجات بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین بر اساس این دو فاکتور می توان به این نتیجه رسید که قیمت جرثقیل سقفی دو پل برقی می تواند گران ترین نوع جرثقیل سقفی باشد. البته این که کدام برند و یا کدام کشور آن را تولید کرده باشد و چه خدمات پس از فروشی ارائه دهد نیز از اهمیت بالایی در قیمت گذاری برخوردار است.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم جرثقیل سقفی نوعی از انواع جرثقیل ها محسوب می شود که با اتصال به سقف امکان حرکت افقی و عمودی اجسام سنگین از چند صد کیلو تا چند صد تن را فراهم بیاورد. آیا به نظر شما این خود یک معجزه نیست؟ وسیله ای بتواند چند صد تن بار را برای ما از زمین بلند کند و آن را به نقطه ای دیگر انتقال دهد؟ این همان چیزی است که بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ به آن معجزه می گویند!

اجزای جرثقیل سقفی

اما بیایید کمی دقیق تر و فنی تر به جرثقیل سقفی نگاه کنیم. مهمترین جز جرثقیل سقفی و هر جرثقیل دیگر وینچ آن است. وینچ وسیله ای است که توان لازم برای جا به جایی اجسام را تولید می کند. در واقع این که شما می بینید یک جرثقیل در مدل های مختلف می تواند اجسامی چند صد تنی را جا به جا کند همه و همه به تکنولوژی ساخت وینچ آن باز می گردد. وینچ از سه جز اساسی موتور، گیربکس و درام ساخته شده است.

بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم. وینچ نیرویی را که ما به آن می دهیم به نیروی مکانیکی تبدیل می کند و گیربکس بر اساس نیاز کاربر این نیرو را تعدیل و به درام منتقل می نمایند. درام نیز با تبدیل نیروی دریافتی به نیروی محرکه عملا باعث جا به جایی بار می شود. حال نیروی ورودی می تواند برقی، بنزینی، هیدرولیکی و … باشد. در واقع این بیشتر به کارخانه تولید کننده و البته نیاز شما بستگی دارد. اما این تمام ماجرا نیست. نیروی وارد شده به وینچ باید به نوعی مهار شود در انواع جرثقیل سقفی ترولی یا کالسکه به کمک پل ها وظیفه دریافت و خنثی کردن این نیرو را برعهده دارند.

این پل ها و ترولی مذکور باید بتواند حداکثر نیروی تعریف شده را بدون خمش یا شکستگی تحمل و خنثی کنند. چهار حرکت بالا و پایین جرثقیل به کمک وینچ و ترولی انجام می پذیرد. اما حرکت شمال و جنوب جرثقیل توسط راهبر یا کلگی انجام می شود که عبارتست از سازه مکانیکی که بصورت باکس از ورق ST37 یا مقاطع استاندارد نظیر ناودانی یا تیر ساخته شده و توسط فلنج در جانب، به فلنج پل کوپل می شود. راهبر( یا همان کله گی) ممکن است در ابتدا و انتهای خود مجهز به جعبه چرخ محرک و متحرک باشد، و یا چرخ ها داخل خود باکس کله گی قرار گیرد. طول باکس کله گی تابع دهانه جرثقیل بوده و طراحی و ساخت آن مطابق استاندارد DIN15018 صورت می پذیرد.

مدیریت:آقای مجیدمهدیپور

www.kara-saze.ir

جهت آشنایی با شرکت کارا سازه و سوابق اجرایی آن کلیک کنید👇🏻👇🏻

kara-saze

سوابق و پروژه های اجراشده

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

ساخت و نصب جرثقیل ۴۰ تن

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

ساخت راهبر جرثقیل ۴۰ تن

جرثقیل های سقفی کاراسازه اخترکیهان مهدی پور

 

مکانیک جرثقیل سقفی , قیمت جرثقیل سقفی 15 تن , قیمت جرثقیل سقفی سوله , قیمت جرثقیل سقفی ۱۰ تن , موتور جرثقیل سقفی چیست ,