Address & Contact

Our Address

اصفهان،خیابان حکیم نظامی،کوچه ی سنگ تراش های غربی،پلاک ۴۵/۲

Telephone

مهندسین مشاور آرامان

❇️انواع سبک های معماری?
? معماری هنر نو ( استفاده از اشکال طبیعت و گیاهان )

⭐️این سبک از معماری بیشتر از اشکال طبیعت و گیاهان ایده می گرفت. هنر نو از فرم ها و ساختارهای طبیعی به ویژه خطوط منحنی و مواج گل ها و گیاهان متاثر بود. معماران این سبک از مصالح مدرن مانند چدن، آهن، فولاد و بتن استفاده می کردند ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل می دادند.انحنا و خمیدگی از ویژگی های این سبک معماری بود. معماری هنر نو عمر کوتاهی داشت و در این مدت کوتاه پاریس از این سبک بسیار استفاده کرد.

? معماری آرت دکو ( نقوش هندسی زیاد و رنگ های زنده )

⭐️شناسه این سبک به کار گیری اشکال هندسی دقیق و رنگ های روشن است و آمیخته ای از نوگرایی و طراحی های زینتی و گرانبها می باشد. تمام زرق و برق، شکوه و جلال معماری قرن بیستم به سبک معماری آرت دکو یا معماری تزئینی برمی گردد.این سبک با عناصر گران قیمت خود، بسیار جذاب، تا حدی ساده اما بسیار شیک ظاهر می شود. این سبک بسیار گران قیمت بود و به همین دلیل کمرنگ شد.

? معماری مدرن ( ساختارهای مستطیل شکل )

⭐️این سبک از نوع مینیمالیستی می باشد که تاکید خاصی بر ظاهر تزیینی ندارد. بر این اصل استوار است که طراحی و فرم باید تابع عملکرد باشند. شکل ها و ساختار های مستطیلی و مکعبی و همینطور پنجره های بزرگ در این مدل از معماری به وفور دیده می شوند. ساختمان ها در این سبک دوستدار محیط زیست می باشند و در کاهش مصرف انرژی نقش بسزایی دارند.

⭐️سقف های مسطح، خطوط صاف و استفاده از مصالح مدرن به زیبایی این ساختمان ها افزوده است. برخی از ساختمان هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند نمایی کاملا شیشه ای دارند. این نشان دهنده ی این است که میان فضای داخلی خانه و فضای بیرونی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. فضای خانه بسیار روشن و دلباز است. یکی از ویژگی های این سبک دوری از هرج و مرج و شلوغی است. سادگی و بی آلایشی در این خانه ها کاملا مشهود است.

? معماری های تک ( وجود لوله ها و سایر تجهیزات در بخش بیرونی ساختمان )

⭐️معماری های تک یا تکنولوژی پیشرفته، عناصر پیشرفته تکنولوژی و صنعت را با هم ترکیب کرد. معماری های تک سبکی از معماری است که تمامی تجهیزات و ابزار پیشرفته ای که قبلا در درون ساختمان بودند را بیرون کشید و به ظاهر بیرونی ساختمان منتقل کرد و در درون سازه هم فرم های انعطاف پذیری را قرار داد. این دوره به عنوان پلی بین مدرنیسم و پست مدرنیسم عمل می کند. ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند.

? معماری پست مدرن ( رنگ های شفاف و اشکال عجیب و غریب )

⭐️این نوع معماری پیرایش و تزیین را باز به میان می آورد و از رنگ های زرق و برق دار و آرایه های نامتجانس بهره می برد. این سبک تمامی ابعاد و جنبه های غیر قابل انعطاف سبک مدرن را تغییر داد و آنها را به المان های انعطاف پذیر و زیباتر تبدیل کرد. به این سبک، معماری پاپ یا معماری مردمی هم می گویند. در برخی موارد این سبک از حس طنز و شوخ طبعی بهره می برد. نشانه هایی از سبک کلاسیک وجود دارند که تغییر زیادی یافته اند.

به مدیریت:نوید نادی

 

 

 

معماری ساختمان , اناع سبک های معماری ساختمان , معماری هنر نو , معماری آرت دکو , معماری مدرن , معماری های تک , معماری پست مدرن , مهندسین مشاور آرامان در اصفهان , مشاور پروژه های معماری در اصفهان ,