Address & Contact

Our Address

خراسان شمالی،بجنورد،کیلومتر ۱۵جاده بجنورد شیروان

Telephone

شرکت تولید اسید فسفریک و کودهای فسفاته مس و سیمان در بجنورد خراسان شمالی

🔰شرکت مهندسین مشاور حماسه ابزار کیمیا زاگرس 
🔰تولید اسید سولفوریک و اسید فسفریک 
🔰تولید انواع کودهای سولفاته و فسفاته  
🔰تولید مس و سیمان  
✳️اسید فسفریک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

💫این ترکیب یکی از مواد شیمیایی مهمی است که در صنایع مختلف از جمله کشاورزی و محصولاتی که ما در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم، کاربرد گسترده ای دارد. این ماده یکی از مهمترین و مفیدترین اسیدهای معدنی است و در صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

💫این ماده به دلیل خاصیت غیر سمی و اسیدی ملایم کاربردهای زیادی دارد و از آن در مواد معطر و طعم دهنده های مواد غذایی، نوشیدنی ها، محصولات دندانپزشکی، آرایشی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

✳️اسید سولفوریک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

🔺اسید سولفوریک اسیدی معدنی و بسیار قوی است که به­ طور طبیعی در گازهای خارج شده از آتشفشان وجود دارد و با هر درصدی در آب حل میشود. واکنش آن با آب به شدت گرمازا است به­همین دلیل باید از اضافه کردن یک‌باره­ی آب به آن اجتناب کرد.

✳️کاربردهای اسید سولفوریک 

🔺عمده ترین کاربرد اسید سولفوریک در تهیه کود شیمیایی فسفاته می‌باشد. تولید کودهای شیمیایی ۶٠ درصد بازار مصرف اسید سولفوریک را به خود اختصاص داده است . صنایع معدنی و فلز ی نیز در حدود ۴ درصد بازار مصرف جهانی اسید سولفوریک را به خود اختصاص داده است.

✳️مزایای استفاده از کود سولفات آمونیوم 

🔶با استفاده از سولفات آمونیوم به جای کود اوره می توان تولید برنج را تا ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار افزایش داد. این کود بر خلاف کود اوره هدر رفت ازت کمتری در مزارع دارد. همچنین گوگرد موجود در این کود باعث بهبود کیفیت و افزایش برداشت محصول خواهد شد.

🔶سولفات آمونیوم حاوی ازت آمونیاکی است که با کمترین میزان مصرف انرژی توسط گیاه به سرعت جذب و مورد مصرف قرار می گیرد. وجود گوگرد به شکل سـولفات در این کود به همراه ازت مـوجب تنظیم pH خاک و تسهیل جذب سـایر ریز مغذی های موجود در خاک از جمله آهن، روی، مس و منگنز می شود.

🔶می توان از این کود برای محصولات حساس به اوره مانند مـرکبات، انگور و پسته استفاده کرد. سولفات آمونیوم علاوه بر رفع زردی برگهای پیر که به دلیل کاهـش ازت خاک رخ می دهد زردی برگهای جوان را نیز که به دلیل کمبود گوگرد رخ می دهد برطرف می کند.

✳️کاربرد کود فسفاته 

🌟از کود فسفاته بیشتر در مناطقی که خاک در معرض شسته شدن بی رویه قرار دارد، استفاده می‌شود پس می‌توان به راحتی تنیجه گرفت که کشاورزان مناطق مرطوب و پرباران، مشتریان ردیف اول این نوع از کودها هستند.

🌟به طور کلی فسفرها منبع عالی تغذیه غلات مختلف همچون، گندم و جو هستند و به همین دلیل امنیت غذایی انسان‌ها تا حدود زیادی به این عنصر حیاتی و کودهای حاوی آن وابسته است.

🌟لازم است بدانید که تعادل در مصرف این کود بسیار مهم است چرا که افراط در استفاده بیش از حد آن موجب سوختن گیاه شده و به قیمت نابودی تمامی دست رنج کشاورز و باغدار تمام می‌شود. پس برای جاوگیری از بروز چنین فاجعه‌ای حتما پیش از اضافه کردن کود فسفاته به گیاه، خاک زمین خود را آزمایش کرده و با مهندس کشاورزی نیز مشورت کنید.

✳️انواع سیمان 

🔸🔹سیمان زود سخت شونده 
🔸🔹سیمان تندگیر 
🔸🔹سیمان با تولید حرارت کم 
🔸🔹سیمان با مقاومت سولفاتی بالا 
🔸🔹سیمان تشکیل شده از سرباره کوره 
🔸🔹سیمان با آلومینای بالا
🔸🔹سیمان سفید 
🔸🔹سیمان رنگی 
🔸🔹سیمان پوزولانی  
🔸🔹سیمان هوازا 
🔸🔹سیمان منبسط شونده 
🔸🔹سیمان هیدروگرافیک 

✳️مس در ساختمان 

💠مقاومت بام‌های مسی علاوه بر جذابیت‌شان در برابر شرایط هوایی سخت بسیار معروف است. در اکثر ساختمان‌های عمومی، ساختمان‌های تجاری و خانه‌ها از این فلز برای مقاومت در برابر آب باران و بام‌سازی استفاده می‌شود.

💠برق جلای سبز رنگ و تاثیرگذاری که نمای کلاسیکی از گرمی و زیبندگی به مس اعطا می‌کند، حاصل آب و هوای طبیعی است. سیستم‌های آب‌رسانی و گرمایی مسی مشخصه‌ای از ایمنی ارزشمند در ساختمان‌هاست.

💠مس و برنج موادی هستند که در لوله‌کشی، شیرهای آب، سوپاپ‌ها و وسایل منزل به کار می‌روند. این فلز برخلاف لوله پلاستیکی نمی‌سوزد، ذوب نمی‌شود یا در صورت بروز آتش گازهای سمی یا زیان‌آور آزاد نمی‌کند. لوله‌های مس همچنین از سیستم‌های آب‌رسانی در برابر باکتری‌های مرگبار مثل لیجیونلا legionella محافظت می‌کند.

💠استفاده از دستگیره‌ها و بشقاب‌های مسی متضمن استفاده از خواص زیست‌ثباتی مس و ممانعت از انتقال بیماری و میکروب است.

به مدیریت:حسین احمدی

 

تولید اسید سولفوریک در بجنورد , تولید کودهای سولفاته در بجنورد , مهندسین مشاور حماسه ابزار کیمیا زاگرس در بجنورد , تولید اسید سولفوریک و اسید فسفریک در بجنورد , تولید انواع کودهای سولفاته و فسفاته  در بجنورد , تولید مس و سیمان در بجنورد , قیمت مس و سیمان در بجنورد , قیمت انواع کود سولفاته در بجنورد , قیمت کود فسفاته در بجنورد ,