Address & Contact

Our Address

بوشهر،تنگ ارم،گلخانه مهندس حمیدی

Telephone

مرکز تولید انواع نشاء صیفیجات مهندس حمیدی

✔️ ✔️ تولید نشاء گوجه فرنگی و هندوانه و انواع صیفیجات 

◾️▪️ نشاء، نام یکی از دوره‌های زندگی گیاه است که در آن، گیاه هنوز به زمین اصلی منتقل نشده‌است. در حقیقت نشاء عبارت است از بذری که چند برگ دارد. برای آن که این حالت ناپایدار اولیه را به دست آورید نیاز است تا بذر را در دما و نور خاصی نگهداری نمایید.

◾️▪️ از آن جایی که تولید نشاء باعث می‌شود که گلخانه‌ها دیگر نیازی به خرید این محصولات نداشته باشند و کسب و کار خود را نیز گسترش دهند، تولید حداکثر میزان نشاء باکیفیت، به یکی از مهم‌ترین اهداف هر گلخانه‌ای تبدیل شده‌است.

این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی که نشاء به قدری رشد کرد که توانایی انتقال و قرارگیری در دما و نور محیط را به دست آورد، باید آن را به خاک اصلی منتقل نمایید.

✳️ مزایای نشا کدام‌اند؟

◾️▪️ سبزیجاتی که از طریق نشا رشد می‌کنند نسبت به سبزیجاتی که در مزرعه با بذر رشد می‌کنند فصل رشد کوتاه‌تری دارند. برای این منظور تولیدکنندگان از نشاهای گلخانه‌ای‌ با هدف تولید محصولات زودرس، کاهش زمان تولید دو یا چند محصول در یک فصل رشد استفاده می‌کنند. مزیت کشت نشا در محیط کنترل شده این است که تحت تأثیر عوامل استرس‌زای محیطی، عوامل بیماری‌زا، آفات و بیماری‌ها قرار نمی‌گیرد.

◾️▪️ در حال حاضر بذرهای هیبرید F1 معمولاً برای تولید سبزیجات در سطح تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند و در اغلب موارد قیمت این گونه بذرها بالا است و استفاده از این روش، کاشت را به راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌های تولید تبدیل می‌کند. زیرا در این سیستم از بذرهای منفرد استفاده می‌شود.

◾️▪️ در مرحله اولیه نیازی به حذف علف‌های هرز در مزرعه نیست. با استفاده از این روش می‌توان به گیاهان در مراحل اولیه رشد کود داد و آن‌ها آبیاری کرد. علاوه بر موارد فوق می‌توان مزایای دیگری از استفاده از این روش برای تولید سبزیجات را متصور شد.

مدیریت : احمد حمیدی

 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

 

 

 

انواع نشا صیفی جات , سود تولید نشا , سینی نشا چیست , نشا کاری ,