Address & Contact

Our Address

همدان،شهرستان بهار،خیابان نهالستان

Telephone

خرید و فروش،نصب دیفرانسیل تراکتور

◾️دیفرانسیل از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده خودرو و تراکتور است. اعضا این قطعه وظیفه تغییر جهت انتقال نیرو را به عهده دارد. به عبارتی دیگر دیفرانسیل دستگاهی است که از چندین چرخ دنده مخروطی تشکیل شده است که نیروی موتور را از جعبه دنده گرفته و برروی چرخ‌ها تقسیم می‌کند تا هر قسمت چرخ‌‌ را به گردش درآورند.

◾️درصورتی که ماشین فاقد دیفرانسیل باشد، چرخ‌ها قفل شده و هنگام پیچیدن یک چرخ روی زمین کشیده می‌شود. فرآیند انتقال قدرت بدین شکل است که توان تولید شده در موتور برای تولید گشتاور و سرعت لازم به جعبه دنده منتقل شده و خروجی آن توسط میل گاردان به چرخ ها انتقال می یابد.

◾️چرخ هایی که توان به آن ها منتقل می شود چرخ های محرک نامیده می شوند که این چرخ ها وظفه حرکت دادن خودرو به جلو را بر عهده دارند.

🔰 🔰 وظایف دیفرانسیل

🔹🔸ایجاد هماهنگی بین چرخ‌ها در درور زدن تراکتور : دیفرانسل نیروی دورانی را دریافت می‌کند و با توجه به وضعیتی که چرخ‌های محرک دارند، بین آن‌ها تقسیم می‌کند.

در هنگام حرکت مستقیم چون چرخ‌های محرک وضعیت تقریبا یکسانی دارند با سرعت مساوی می‌چرخند ولی هنگام دور زدن سر پیچ‌ها، مسیری که چرخ داخلی را می‌پیماید کمتر از چرخ بیرونی است. بنابراین دیفرانسیل باید چرخ داخلی را با سرعت کمتر و چرخ خارجی را با سرعت بیشتر بچرخاند. این عمل امکان دور زدن را در سرپیچ‌ها ممکن می‌سازد.

🔹🔸ایجاد هماهنگی بین چرخ‌ها در دور زدن تراکتور : موتور روی شاسی تراکتور به صورت طولی قرار می‌گیرد ولی محور چرخ‌ها باید به طور عرضی دوران کند. تغییر مسیر بین محور موتور و محور چرخ‌ها را دیفرانسیل امکان‌پذیر می‌کند.
🔹🔸 افزایش گشتاور چرخ‌های تراکتور: دیفرانسیل به علت داشتن دو چرخ دنده مخروطی با قطرهای مختلف، گشتاور چرخ‌ها را افزایش داده، سرعت آن‌ها را نسبت به سرعت محور خروجی دنده‌، کاهش می‌دهد.

مدیریت: شهاب قهرمانی

 

 

خرید و فروش نصب دیفرانسیل تراکتور در همدان ,