Address & Contact

Our Address

تهران ،شهریار، هفت جوی، خیابان۵۸

Telephone

راه اندازی و تأمین قطعات و ماشین آلات خردایش دستگاه معدن و کارخانه آسفالت سایا سنگ شکن

⚡️ سایا سنگ شکن هیدروکن

🔻 سنگ‌شکن هیدروکن یا هیدروکن سوپریور نوعی سنگ‌شکن است که به دلیل شکل ظاهری اجزا به این نام معروف است. هیدروکن از دستگاه‌های سنگ‌شکن پرکاربرد است که در مراحل ثانویه خردایش مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع سنگ‌شکن به هیدروکن ماسه ساز نیز معروف است. بار ورودی از میان بازوهای بالایی دستگاه واردشده و در فضایی خالی بین منتل و کانکیو قرار می‌گیرند. با بسته شدن این فضا و اعمال فشار به بار ورودی، خردایش سنگ‌ها انجام می‌گیرد. در تعارف دیگر، سنگ‌شکن هیدروکن به‌عنوان یک دستگاه ریزشکن شناخته می‌شود. تفاوت این نوع با انواع ژیراتوری در متحرک بودن هسته، ثابت بودن بدنه داخلی و زاویه رأس هسته مخروطی است.

🔻دو قطعه مهم کانکیو و منتل هیدروکن هستند که در میان دو جزء مهم در بدنه هیدروکن به نام محفظه تاپشل و باتمشل قرارگرفته‌اند. نحوه کار کرد هیدروکن وابسته به حرکت شفت اصلی و بسته شدن شکاف V شکل بین این دو قطعه است. بار ورودی از بالا وارد دستگاه شده و در این شکاف قرار می‌گیرد. با بسته شدن شکاف طی مکانیسمی، به بار ورودی فشار وارد کرده و خردایش را انجام می‌دهد. حرکت اکسنتریک خارج از محور و حرکت دورانی لنگ این فضا را می‌بندد.

🔻بوش اکسنتریک هیدروکن که در پایین شفت اصلی قرار دارد عامل اصلی چرخش شفت است که باز و بسته شدن شکاف را منجر می‌شود. این سنگ‌شکن امکان باز و بسته کردن اندازه دهانه میان منتل کانکیو را از این طریق ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان اندازه دهانه ورودی را تغییر داده و در نتیجه میزان بار خروجی را کنترل کرد. جک بالابرنده وظیفه ایجاد تغییر در اندازه دهانه بین منتل کانکیو هیدروکن را بر عهده دارد. همچنین با تغییر سایز اکسنتریک اندازه بار خروجی و سرعت عبور آن تغییر می‌کند. با تغییر کانکیو منتل و تاپشل می‌توان انواع سنگ‌شکن را داشت. نام‌گذاری هیدروکن با استفاده از 2 عدد انجام می‌شود که در آن عدد اول نوع سایز دهانه ورودی و عدد دوم قطر هدسنتر را مشخص می‌کند:

🔹 هیدروکن مدل 36/2 با منتل 2 کانکیو 2 و تاپ شل 4
🔹 هیدروکن مدل 36/3 با منتل 2 کانکیو 4 و تاپ شل 4
🔹 هیدروکن مدل 36/4 با منتل 4 کانکیو 4 و تاپ شل 4
🔹 هیدروکن مدل 36/5 با منتل 4 کانکیو 5 و تاپ شل 5
🔹 هیدروکن مدل 36/6 با منتل 4 کانکیو 6/5 و تاپ شل 6/5
🔹 هیدروکن مدل 36/8 با منتل 4 کانکیو 8 و تاپ شل

🔰 منتل هیدروکن، جایگزینی برای قطعه چکش و سندان در هیدروکن است. تغییر منتل، کانکیو و تاپشل منجر به تغییر نوع دستگاه به سنگ‌شکن اولیه، ماسه ساز، قلوه‌شکن، درشت شکن یا هیدروکن ریز شکن می‌شود؛ بنابراین یک هیدروکن را می‌توان با چندین کاربرد مورداستفاده قرار داد. بدین ترتیب با به‌کارگیری منتل 2 و کانکیو 2 یا کانکیو 4 ماسه ساز، با وجود منتل 4 و کانکیو ۴، کانکیو ۵، کانکیو ۶/5، کانکیو ۷ یا کانکیو ۸ درشت‌شکن و با کمک انواع تاپ شل قلوه‌شکن یا سنگ‌شکن اولیه خواهید داشت. نگهداری از این نوع سنگ‌شکن ثانویه آسان است. به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و استهلاک و نیاز به تعمیر آن پایین است. سادگی در تنظیم هیدروکن آن را به یکی از دستگاه‌های محبوب و پرکاربرد بدل کرده است. هیدروکن حساس به رطوبت است و بهتر است سنگ‌های مرطوب توسط آن خرد نشوند.

💠 سنگ شکن ها و یا همان تجهیزات خردایش و فرآوری مواد، دامنه استفاده گسترده ای در اکثر صنایع و علی الخصوص در صنایع معدنی دارند.

💠 این تجهیزات امکان دانه بندی ، انتقال مواد و تولید پودر و فرآوری را فراهم می نمایند

💠 برخی از صنایع که می توان از آنها نام برد شامل صنعت سیمان ، گچ ، سرامیک و زغال سنگ ، مس ، طلا ، روی ، آهن ، مصالح ساختمانی می باشد.

🔴 تجهیزات خردایش شامل چند بخش ذیل باشند:

⚡️ خردایش اولیه : شامل فیدرها یا همان تغذیه کننده ها و فک و سنگ شکن های ضربه ای (یا کوبیت) و سنگ شکنهای مخروطی می باشند .

⚡️ خردایش ثانویه : می تواند شامل کلیه تجهیزات فوق با انضمام سایر تجهیزات باشد که دانه بندی مواد خروجی آن ریزتر است .

⚡️ خردایش و دانه بندی پودر : مرحله سوم خردایش می باشد که دانه های ریزتر شده در مرحله قبل را به کمک برخی تجهیزات تبدیل به پودر می نماید.

⚜️ معادن یکی از ثروت‌های طبیعی هر کشوری به شمار می‌روند که از دل آن‌ها، مواد مختلفی به روش روباز یا زیرزمینی استخراج می‌گردد. مواد معدنی پس از استخراج از دل زمین، باید طی مراحلی آماده استفاده شوند و ناخالصی‌های موجود در آن‌ها جدا گردد.

⚜️ این کار به کمک تجهیزات و دستگاه‌های سنگ شکن انجام می‌پذیرد. انتخاب سیستم مناسب خردایش معدن به نوع سنگ و محصول تولیدی نهایی بستگی دارد و بسته به نیاز خود باید بین انواع سنگ‌شکن‌ها، انتخابی مناسب داشته باشید

🔰 انواع سنگ شکن‌ها در سیستم خردایش معدن

🔻 سنگ شکن‌ها بسته به محل قرار گیری خود به سه دسته سنگ شکن اولیه، سنگ شکن ثانویه و سنگ شکن ثالثیه تقسیم بندی می‌شود. سنگ شکن اولیه به سنگ شکن‌هایی گفته می‌شود که در اولین مرحله خطوط فرآوری قرار گرفته و سنگ‌های خام استخراج شده از معادن را به اندازه‌های ریز تبدیل می‌کند.

🔻 سنگ شکن ثانویه پس از سنگ شکن اولیه جای می‌گیرد و وظیفه خرد کردن سنگ‌ها تا اندازه متوسط را بر عهده دارد. در کارخانجات تولید شن و ماسه که به اندازه کوچک سنگ نیاز است، سنگ شکن ثالثیه هم نصب می‌گردد که اندازه سنگ‌ها را تا ۰ الی ۶ میلی‌متر کوچک می‌کند.

🌀 سنگ شکن فکی: اولین سنگ شکنی که در خطوط خردایش معدن مشاهده خواهید کرد، سنگ شکن فکی است. عملیات خرد کردن سنگ‌ها در این دستگاه به وسیله یک فک ثابت و یک فک متحرک انجام می‌گیرد. سنگ‌ها پس از ورود به داخل سنگ شکن فکی، بین دو فک ثابت و متحرک قرار گرفته و به دلیل حرکت فک متحرک و فشار وارده از سمت آن‌ها، به ذرات کوچکی تبدیل می‌شود.

🌀 سنگ شکن مخروطی: سنگ شکن مخروطی جز سنگ شکن‌های ثانویه تقسیم بندی می‌گردد و کاربرد گسترده‌ای در کارخانجات تولید شن و ماسه دارد. ابعاد خروجی سنگ شکن مخروطی بسیار ریز بوده و حتی سنگ‌های بسیار سخت را نیز کوچک می‌کند. از آنجایی که سنگ شکن های ثانویه برای کوچک‌تر سنگ‌ها به ابعاد کوچک به نیروی بیشتری نیاز دارند، مصرف انرژی آن‌ها بیشتر از سنگ شکن‌های اولیه است.

🌀 سنگ شکن کوبیت یا ضربه‌ای: یکی از پرکاربردترین انواع سنگ شکن‌ها، سنگ شکن کوبیت یا ضربه‌ای است که به دلیل توان بالا و مقاومت بی نظیر بدنه در تولیدی های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوبیت در مرحله دوم خطوط تولید نصب شده و سنگ‌ها را با کمک چکش خرد می‌کند. سنگ‌های ورودی به کوبیت، ابتدا با یک روتور پوشیده از چکش برخورد کرده و به دلیل نیروی وارده از سمت چکش‌ها، به سمت سندان پرت می‌شوند. با پرتاب سنگ‌ها به سمت سندان و ضربات ورودی از سمت بغل بندهای نصب شده در داخل سندان، سنگ‌ها ابعادی بسیار کوچک پیدا کرده و پس از اتمام کار به سمت خروجی دستگاه هدایت می‌شوند.

🌀 ماسه ساز ها: در برخی از خطوط تولید، اندازه مورد نیاز کارفرما توسط سنگ شکن های مرحله ثانویه فراهم نمی‌شود؛ در این شرایط اگر نیاز به کوچک‌تر کردن سنگ‌ها بود، از دستگاه‌های سنگ شکنی تحت عنوان ماسه ساز استفاده می‌کنند. ماسه ساز‌ها ابعاد سنگ‌های خروجی از سنگ شکن کوبیت یا مخروطی را بسیار کوچک‌تر کرده و آن‌ها را آماده استفاده در صنایع دیگر می‌کنند. از جمله پر استفاده‌ترین انواع ماسه سازها می‌توان به ماسه ساز پاکتی، ماسه ساز راک اند راک و ماسه ساز خرگوشی اشاره کرد.

یک خط تولید علاوه بر سنگ شکن‌ها، به تجهیزات جانبی دیگری مانند نوار نقاله، سرند، فیدر، خشک کن، ماسه شور و … نیاز دارد تا فرآیند آماده سازی سنگ‌های معدنی با کیفیت بالایی انجام گیرد.

به مدیریت : محمد یحیائی 

 

 

 

 

سایا سنگ شکن
تعمیر در محل
هیدروکن

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

هیدروکن سنگ شکن

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

هیدرکن تعمیری
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

فک در ابعاد مختلف اماده بارگیری
سایا سنگ شکن

 

 

 

 

نصب و تعمیر قطعات و ماشین آلات خردایش سایا سنگ شکن در شهریار تهران , ماشین آلات خردایش در شهریار , ماشین آلات خردایش سایا سنگ شکن در شهریار تهران , نصب ماشین آلات خردایش , تعمیر نصب ماشین آلات خردایش , راه اندازی ماشین آلات خردایش , تأمین ماشین آلات خردایش , تأمین قطعات و ماشین آلات خردایش در شهریار , ماشین آلات سنگ شکن , دستگاه معدن و کارخانه آسفالت سایا سنگ شکن ,  تعمیر دستگاه معدن در تهران , نصب دستگاه معدن در تهران ,