نصب درایو،اینورتر،سرو و موتور،خدمات plc ، cnc ، Hmi و ماشین آلات صنعتی و خطوط تولید اتوماسیون پارسا در تهران و سراسر کشور

⚡️ خدمات برق PLC در تهران و شهرستانها
⚡️ ارائه خدمات اتوماسیون صنعتی و نصب PLC روی ماشین آلات قابل توجه صاحبان صنایع، تولید کنندگان و سازندگان ماشین آلات صنعتی
⚡️ ارائه خدمات اتوماسیون صنعتی، ارائه راه کارهای مناسب جهت بهبود وضعیت و بهینه سازی خطوط تولید
⚡️ تعویض جعبه برق‌‌‌های قدیمی‌(رله تکنیک) با PLC وبرنامه ریزی آن با قیمت مناسب

❇️ مزایای PLC در سیستم‌‌‌های اتوماسیون صنعتی:

⭐️انعطاف پذیری:

در گذشته، هر دستگاه تولیدی مجهز به کنترل الکترونیکی، نیاز به کنترل کننده مخصوص به خود داشت، مثلاً ۱۵ دستگاه تولیدی مجزا، نیاز به ۱۵ کنترل کننده مجزا داشت. امروزه می‌توان با استفاده از یک نمونه PLC هر یک از آن ۱۵ دستگاه را کنترل کرد. علاوه بر آن ممکن است به کمتر از ۱۵ کنترل کننده PLC نیاز داشته باشید، زیرا هر PLC به آسانی می‌تواند چندین دستگاه را کنترل کند. هر یک از این دستگاه‌‌‌های کنترل شده با PLC، برنامهی مخصوص به خود را دارند.

⭐️اعمال تغییرات و تصحیح خطاها:

در تابلوهای سیم بندی شده از نوع رله ای، هرگونه تغییری در برنامه نیاز به زمان برای سیم بندی مجدد تابلوها و دستگاهها دارد. در صورتی که وقتی مدار برنامه PLC یا ترتیب طراحی تغییر کند، تغییر در برنامه PLC، ظرف چند دقیقه و از طریق صفحه کلید انجام می‌شود. در سیستم هایی که با PLC کنترل می‌شوند، هیچگونه تغییری در سیم بندی مورد نیاز نخواهد بود. بعلاوه اگر نیاز به اصلاح اشتباه برنامه ریزی در نمودار نردبانی کنترل PLC باشد، تغییرات سریعاً تایپ می‌شوند.

⭐️تعداد بسیار زیاد کنتاکت ها:

هر PLC در قبال یک کویل، تعداد بسیار زیادی کنتاکت دارد، که در برنامه نویسی آن به کار گرفته می‌شود. فرض کنید یک رله به کار رفته در تابلو سیستم بندی شده، چهار کنتاکت داشته باشد که همگی مورد استفاده قرار گرفته اند و اکنون به دلیل تغییر طرح، نیاز به ساختن سه کنتاکت جدید یا بیشتر باشد. در این حالت بدست آوردن و نصب رله جدید، زمان بسیار زیادی نیاز دارد. اما در صورت استفاده از PLC، فقط با تایپ کردن می‌توان سه کنتاکت جدید ایجاد کرد. این سه کنتاکت به طور خودکار در PLC موجود خواهند بود. در واقع اگر حافظه رایانه اجازه دهد، صدها کنتاکت می‌توانند از طریق یک رله استفاده شوند.

⭐️هزینه کمتر:

توسعه تکنولوژی باعث شده است توابع پیچیده تر در فضایی کوچکتر و با هزینه ای کمتر تحقق یابند. امروزه شما می‌توانید یک PLC را که شامل تعداد زیادی رله، زمان سنج و شمارنده و یک دنبالگر است، به بهای چندصد دلار بخرید.

⭐️اجرای آزمایشی:

یک مدار برنامه ریزی شده با PLC را قبل از استفاده می‌توان در آزمایشگاه یا اداره آزمایش کرد. برنامه را می‌توان تایپ، آزمایش و مشاهده نمود و در صورت نیاز، اصلاح و در وقت با ارزش کارخانه صرفه جوئی کرد. در حالی که سیستم‌‌‌های رله ای سنتی در بهترین حالت در محل کار آزمایش می‌شوند، که کار بسیار زمان بری است.

⭐️نظارت عینی:

عملیات مدار PLC در طول فعالیت آن، مستقیماٌ روی صفحه. CRT قابل مشاهده است. بنابراین درستی یا نادرستی عملکرد یک مدار در هر لحظه، قابل مشاهده است. مسیرهای منطقی در زمان فعال شدن، روی صفحه مونیتور روشن می‌گردند و به همین دلیل، عیب یابی آنها نیز به سرعت انجام می‌شود. در سیستم‌‌‌های PLC پیشرفته، در صورت وقوع هر عیب، می‌توان پیامی‌مناسب جهت آگاهی کاربر در نظر گرفته و برنامه ریزی کرد.
این پیام به محض آشکار شدن عیب مربوطه در سیستم PLC، روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود (به عنوان مثال: ‘MOTOR #7 IS OVERLOADED’). در PLC‌‌‌های پیشرفته، ممکن است توضیحاتی در مورد وظیفه هر جزء مدار در نظر گرفته شود. برای مثال، ورودی شماره ۱ در روی نمودار، می‌تواند توضیحی مانند CONVERYOR LIMIT SWITCH داشته باشد.

⭐️سرعت عمل:

رله‌ها برای فعال شدن نیاز به زمان غیر قابل قبولی دارند. سرعت عمل برنامه PLC بسیار زیاد است. سرعت عملیات منطقی PLC توسط زمان پوشش تعیین می‌شود، که این زمان در حدود چند میلی ثانیه است.

⭐️روش برنامه نویسی بولی یا نردبانی:

برنامه نویسی یک PLC در حالت نردبانی توسط تکنسین یا مهندس برق می‌تواند انجام شود. همچنین یک برنامه نویس PLC که در سیستم‌‌‌های کنترل دیجیتال یا بولی کار می‌کند، نیز می‌تواند به راحتی عمل برنامه نویسی PLC را نیز انجام دهد.

⭐️قابلیت اطمینان و نگهداری:

معمولاً قطعات نیمه هادی نسبت به سیستم‌‌‌های معادل مکانیکی یا رله‌ها از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار هستند. PLC از اجزاء نیمه هادی ساخته می‌شود که دارای ضرایب اطمینان بسیار زیادی هستند. در نتیجه نگهداری سیستم‌‌‌های PLC هزینه بسیار کمی‌دربردارد و زمان از کار افتادن حداقل است.

⭐️سادگی قرار گرفتن اجزای سیستم کنترل:

سیستم PLC و تمام اجزای جانبی آن یک جا تحویل داده می‌شود. یعنی همراه. PLC، شمارنده ها، رله‌ها و سایر اجزاء نیز تحویل داده می‌شود.
در حالی که در طرح یک تابلو کنترل رله ای، ممکن است بیش از ۲۰ رله و زمان سنج مختلف که محصول ۱۲ کارخانه متفاوت هستند، وجود داشته باشد. دریافت همزمان همه این محصولات، نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد. در سیستمهای رله ای فراموش کردن خرید یک قطعه، به معنی توقف کامل سیستم تا رسیدن آن قطعه است. در سیستم PLC، همیشه یک رله ی بیشتر در دسترس است و لذا این امکان را به شما می‌دهد که یک PLC با قدرت محاسباتی اضافی و کافی، داشته باشید.

⭐️مستند سازی:

در صورت نیاز، چاپ مدار کامل. PLC ظرف چند دقیقه امکان پذیر است و به طور کلی احتیاجی به جستجوی مدار PLC در بایگانی پرونده‌ها نیست. PLC در هر لحظه می‌تواند مدار واقعی را چاپ کند که برای تابلو‌‌‌های رله ای کار دشواری است. پرونده چاپ شده توسط PLC، وضعیت مدار در همان لحظه است و برای تایید نیازی به بازبینی و کنترل سیم‌ها ندارد.

⭐️امنیت:

تا زمانی که قفل سیستم PLC به درستی باز نشود، امکان تغییر در برنامه آن وجود ندارد. در حالی که در سیستم‌‌‌های رله ای، امکان تغییرات غیرمستند در تابلو کنترل وجود دارد. معمولاً افرادی که در شیفت‌‌‌های پایانی روز کار می‌کنند این تغییرات را با دقت در پرونده‌ها ثبت نمی‌کنند.

⭐️سهولت تغییرات با برنامه نویسی مجدد:

از آنجایی که PLC‌ها را به سهولت می‌توان مجدداً برنامه ریزی کرد، پردازش پیچیده تولید را می‌توان انجام داد. مثلاً در صورتی که قطعه B وارد خط مونتاژ شود، در حالی که هنوز قطعه ی A در حال پردازش است، می‌توان برنامه خط تولید قطعه B را در ظرف چند ثانیه مجدداً برنامه ریزی نمود.

?تابلو برق چیست؟

⚡️در واقع دستگاه تابلوی برق یک محفظه است که تجهیزات برقی در آن نصب می‌شوند. از این دستگاه برای نصب تجهیزات کنترلی، قطعات و سیم بندی وسایل الکترونیک استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و متناسب با کاربردی که دارند مورد استفاده صنایع و ساختمان‌ها قرار می‌گیرند.تابلو برق به نوعی واسطی بین منبع و مصرف کننده است.

⚡️خود دستگاه تابلوهای برق‌ در واقع به سه قسمت تقسیم می‌شوند: قسمت درونی که شامل تجهیزات برقی می‌شود، قسمت بیرونی که بدنه است که می‌تواند از جنس فلز و یا غیرفلز باشد و قسمت ارتباطات که شامل ارتباط سیم‌ها با یکدیگر می‌شود. نصب تابلو برق در ساختمان‌ها و اماکنی که از دستگاه‌های الکتریکی زیادی استفاده می‌شودT جهت حفظ ایمنی ضرورت دارد. این دستگاه میزان برق ورودی به دستگاه‌های الکتریکی را کنترل می‌کند و بر روی جریان برق نظارت می‌کند.

?وظایف تابلو برق چیست؟

?توزیع نیروی برق و تغذیه مصرف کننده ها

?محافظت از مصرف کننده‌ها و ایمنی کاربران

?بهینه سازی و کنترل مصرف کننده‌ها و تجهیزات

?جلوگیری از نشتی جریان به دلیل وجود فیوزها و قطع‌کننده‌های مدار تأمین‌کننده انرژی‌ها الکتریکی

?انواع تابلوهای برق صنعتی

?شرکت‌‌‌های تابلوسازی در ایران پس از خودکفایی آغاز به تولید انواع تابلو‌‌‌های برق نمودند. هر یک از این تابلو‌‌‌های برق کاربرد‌‌‌های مختلفی دارند و در محیط‌‌‌های مختلفی نصب می‌شوند. از این رو باید بگوییم تابلو‌‌‌های برق در دسته‌‌‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

?تابلو هایی که بر حسب ولتاژ ساخته می‌شوند به سه دسته ی تابلو‌‌‌های برق فشار ضعیف LV، تابلو‌‌‌های برق فشار قوی HV، تابلوهای برق فشار متوسط MV تقسیم می‌شوند. این تابلو‌ها هریکی دارای ولتاژ مختلفی هستند و در محیط‌‌‌های مختلفی نصب می‌شوند.

?دیگر انواع تابلو‌‌‌های برق را می‌توانیم به این صورت دسته بندی نماییم. تابلوهای برق اصلاح ضریب قدرت یا بانک خازنی، این تابلو‌ها به منظور کم کردن هزینه ی مصرفی برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

?تابلو‌‌‌های برق فضای ازاد بارانی، این تابلو‌‌‌های به گونه ای طراحی و ساخته می‌شوند که در فضای باز برای مدت طولانی دوام بیاورند. معمولا برای محیط‌‌‌های آب و هوای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضد زنگ هستند و بیش از ۳۰ سال عمر مفید دارند.

?علاوه بر آنها می‌توانیم به تابلو‌‌‌های برق اپراتوری، تابلو‌‌‌های برق میز کنترل، تابلو‌‌‌های برق صنعتی، تابلو‌‌‌های برق اضطراری، تابلو‌‌‌های برق راه اندازی ژنراتور، تابلوهای برق کنترل از راه دور و تله متری و… اشاره نماییم.

?همه ی این تابلو‌ها امروزه در صنعت تابلو سازی کشور تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

?اتوماسیون صنعتی چیست؟

?افزایش بازدهی در صنایع متوسط و سنگین و شاید با کمی‌اغراق “آینده صنعت” در دستان اتوماسیون و بخصوص نوع صنعتی آن می‌باشد، تکنولوژیی که پس از ظهور آن همچنان پر قدرت به سمت جلو می‌رود و گویا پایانی بر نوآوری‌‌‌های آن نیست.

?اتوماسیون عبارت است از متصل کردن اجزای اطلاعاتی بخش‌‌‌های مختلف یک سازمان در قالب یک بستر نرم افزاری تا انتقال اطلاعات، آمارها و دستورالعمل‌ها به صورت کاملا یکپارچه و آسان، به گونه ای که تبادل، تنظیم و تصحیح اطلاعات درون سازمانی تسریع شود، صورت پذیرد.

?دستگاه بورینگ

?ماشین های بورینگ از نوع ماشین های فرز میباشند اما قابلیت های دیگری مانند سوراخکاری های عمیق در اشکال مختلف را دارا میباشند. عملیات بورینگ کاری در اصل بزرگ کردن سوراخ دریل شده می باشد. این روش به منظور رسیدن به دقت های بالاتر در عملیات ماشینکاری سوراخ ها میباشد. عملیات بورینگ کاری در هر دستگاهی امکان پذیر است.

?محور های بورینگ همانند دستگاه های دیگر از محور مختصات تبعیت میکنند یعنی محور های خطی X,Y,Z و محور های کمکی A,B,C. اما در این دستگاه دو محور اضافی دیگر نیز وجود دارد محور های U و W . محور U به منظور افزایش قطر ماشینکاری و بورینگ کاری در داخل قطعه ، بکار برده می شود و محور W به حرکت بیشتر شفت در راستای اسپیندل اطلاق می شود.

?عملیات بورینگ

?عملیات بورینگ را باید روی قطعاتی که دارای یک سوراخ اولیه باشند اجرا نمود. این سوراخ می‌تواند توسط مته ایجاد شده یا از طریق ریخته‌گری، فورج یا اکسترود به وجود آمده باشد. این روش عمدتاً برای مواردی استفاده می‌شود که تلرانسهای ابعادی بسته و کیفیت سطح خوب مورد نیاز باشد. با این روش می‌توان عملیات صیقل کاری و فرزکاری را، آن هم به‌طور دقیق روی قطعات انجام داد. همچنین می‌توان با این روش عملیاتی چون تراشکاری، سنگ زنی (سنباده زنی) و چرخ دنده تراشی را هم روی قطعات انجام داد.

?کاربردهای بورینگ

?اگرچه دستگاه بورینگ به نماد تراشکاری داخلی معروف شده است؛ ولی از دستگاه‌های بسیار مهم ماشینکاری است که ورای مرزهای محدودیت ادوات دیگر به انجام وظیفه می‌پردازد. درعین حال در بورینگ نیز همان ابزارهای ماشینکاری که با چرخش وظایفی همچون قلاویزکاری،‌ برقو، کفتراشی و غیره را انجام می‌دهند،‌ می‌توانند عملیات‌های مختلف را به عهده بگیرند.
از انواع کاربرد ماشین بورینگ می‌توان به عملیات‌های زیر اشاره کرد.

?برقوکاری
?تراشکاری
?شیارزنی
?صیقل کاری
?دنده تراشی
?سنگ زنی
?کف تراشی
?سیلندر تراشی

?البته حساسیت قوانین عمومی ماشینکاری در بورینگ بیشتر است، اگر دستگاه تراشکاری را دقیق بدانیم می‌توانیم بگویم بورینگ‌ها یک گام جلوتر و دقیق‌تر هستند.

?در اهمیت محاسبه هزینه تراشکاری در دنیای ماشین‌کاری که هر چه بگوییم کم است؛ ولی باید بدانید که در مورد بورینگ این اهمیت دو چندان خواهد شد. شناخت قوانین عمومی ماشینکاری در بورینگ می‌تواند باعث افزایش کیفیت سطح شود بنابراین استفاده از بورینگ به‌همراه رعایت اصول مهندسی که منجر به افزایش کیفیت قطعات و کاهش هزینه‌ها می‌شود و یک فرصت ایده‌آل برای حضور در بازارهای جدید و پرسود است.

به مدیریت:رضا پارسا صفت

 

 

 

 

تابلو برق , تابلو برق صنعتی , انواع تابلو برق صنعتی , اتوماسیون صنعتی , راه اندازی انواع ماشین آلات صنعتی , اتوماسیون صنعتی پارسا در تهران , نصب درایو , اینورتر , خدمات plc ، cnc ، Hmi در تهران و شهرستانها , نصب و راه اندازی دستگاه بورینگ در تهران و شهرستانها , انواع موتورهای صنعتی , مونتاژ تابلو بورینگ روس _بورینگ لهستان_بورینگ چک_بورینگ آلمان_بورینگ توز_بورینگ یونیون_بورینگ ایتالیا_بورینگ آمریکایی, در مد کاری دستی اتوماتیک وNC و CNC چهارمحور , بورینگ , فرز لهستان , فرز هکرت , بورینگ روس , بورینگ یونیون , بورینگ توز , بورینگ چک , بورینگ ارمنستان , بورینگ ایتالیا , بورینگ cnc , دستگاه تراش , تابلو برق صنعتی , اتوماسیون صنعتی , پروگرمینگ , راه اندازی تابلو برق , تعمیرات تابلو برق , تعمیرات درایو , نصب کنترلر CNC , نصب کنترلر plc , نصب کنترلر HMi , نصب کنترلر دیزل ژنراتور (چنج آور برق شهر و دیزل ژنراتور) , نصب درایو , نصب اینورتر , نصب سروو موتور , اتوماسیون صنعتی شامل طراحی نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی , دستگاه‌های مواد غذایی , دستگاه های بسته بندی , دستگاه تولید مش و لوله مفتول , دستگاه های قوطی سازی دربندی , راه اندازی ماشین آلات صنعتی , دستگاه بورینگ , دستگاه تراش , دستگاه فرز , دستگاه هاب , دستگاه دریل رادیال , دستگاه سنگ محور , دستگاه سنگ تخت , دستگاه کاروسل , دستگاه برش لیزر , دستگاه حکاکی لیزر ,