Address & Contact

Our Address

سیستان و بلوچستان،زاهدان،دانش ۲۷مجتمع مرواردید ۲ واحد ۱

شرکت نقشه برداری پیمایش کویر

🔰🔰ارائه خدمات نقشه برداری

✔️ تهیه نقشه های توپوگرافی در مقیاس های مختلف
✔️ تهیه نقشه های کاراستر شهری زراعی
✔️ پردازش تصاویر هوایی مطابق استانداردسازمانی
✔️ ایجاد مل سه بعدی از آثار باستانی

✳️ نقشه برداری چیست؟

🔷🔹 نقشه برداری علم و هنر تهیه نقشه با استفاده از تعیین موقعیت نقاط و اندازه گیری فواصل و زوایای بین آنهاست. به عبارت دیگر برداشت عوارض و تصویر آن ها بر سطوح نقشه هدف اصلی شاخه آن است.فعالیت در این رشته مهندسی را می توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد:

🔺🔻 عملیات زمینی : برداشت نقاط موجود بر سطح زمین با یکی از روش های موجود و با استفاده از ابزارهایی مانند دوربین های نقشه برداری، GPS یا GNSS نقشه برداری، پهپاد یا عملیات نقشه برداری کلاسیک در فضای باز بعنوان اولین قدم در تهیه نقشه شناخته می شود.
🔺🔻 عملیات دفتری : محاسبات و پردازش های لازم برای حذف و یا تعدیل خطاهای موجود در برداشت و آماده سازی داده ها با استفاده از روابط و نرم افزارهای موجود برای ترسیم نقشه بخشی از فعالیت نقشه برداری است که در محیط دفتر انجام می شود.
🔺🔻 ترسیم نقشه : نقشه به عنوان خروجی نهایی تمام مراحل طی شده توسط نقشه بردار و بعنوان محصول این فرایند شناخته میشود در این مرحله نقشه بردار با توجه به قوانین و ضوابط موجود، به ترسیم نقشه می پردازد.

 

 

✅ انواع نقشه برداری

🔷🔹 وابسته به هدف از انجام پروژه نقشه برداری و همچنین مفروضاتی که برای انجام پروژه درنظر گرفته می شود، نقشه برداری را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

🔺🔻 مسطحاتی : نقشه برداری مسطحاتی در مناطق کوچک روی سطح زمین و با فرض مسطح بودن زمین سروکار دارد. بنابراین انحنای زمین نادیده گرفته می شود و هیچ تصحیحی برای انحنای زمین به اندازه گیری ها اعمال نخواهد شد.
🔺🔻 ژئودتیک یا مثلثاتی : برای تشخیص و محاسبه اندازه و شکل زمین استفاده می شود و یک چارچوب دقیق برای کنترل هایی با درجه پایین تر است. برای این نوع از نقشه برداری استانداردهای بسیار دقیقی نیاز است و مساحت های نسبتا بزرگی را پوشش می دهد (مثلا یک کشور) در این نوع نقشه برداری در نظر گرفتن انحنای زمین بسیار مهم است.

☑️ مزایای نقشه برداری با پهباد

⏪ قابلیت به کارگیری در مناطق صعب العبور و دور از دسترس
⏪ تولید محصولات متنوع با کیفیت
⏪ انجام عملیات با دقت بالا و در کوتاهترین زمان
اندازه گیری دقیق و کنترل پروژهای اجرایی
⏪ مانیتورینگ و کشف تغییرات
⏪ تشخیص استقرار محل امن درزمان و قوع بلاهای طبیعی

✳️ نقشه بردار کیست؟

🔷🔹 نقشه بردار وظیفه اندازه گیری عوارض و ثبت داده های اندازه گیری شده بر رو، زیر و بالای سطح زمین را در فرمت های مختلف مثل نقشه، تصویر، جداول اطلاعات مکانی و … برعهده دارد. نقشه برداران در واقع اولین و آخرین مهندسانی هستند که در یک پروژه عمرانی یا ساختمانی فعالیت می کنند.

🔷🔹 محاسبات قبل از ایجاد هر پروژه عمرانی، مانند محاسبه شیب زمین، شرایط عملیات، گودبرداری، خاکریزی و تدقیق محل عوارض را مهندس نقشه بردار انجام می دهد، همچنین کنترل نهایی هر پروژه از جهت محل درست عوارض، صحت انجام عملیات و… نیز با مهندس نقشه بردار است.

 مدیریت :نارویی

انواع نقشه برداری , مهندسی نقشه برداری چیست , هدف از نقشه برداری چیست , آموزش نقشه برداری , مهندسی عمران نقشه برداری درامد رشته نقشه برداری , انواع علوم نقشه برداری , تحقیق در مورد نقشه برداری ,