Address & Contact

Our Address

تهران ، جردن ، تقاطع اسفندیار ، پلاک ۲ ، واحد ۱۳

Telephone

نمایندگی رسمی آجر نسوز نوید تهران

🧱 آجر نسوز نوید تولید کننده انواع آجرهای صنعتی🧱

نمایندگی آجر نسوز نوید کارمانا
🧱 آجر نسوز به طور گسترده در کوره های صنعتی با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. نسوزها مواد جامدی هستند که در هر شرایطی حتی در تماس با مایعات خورنده یا گازها می توانند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کرده و عملکرد فیزیکی خود را حفظ کنند. آجر نسوز برای تمام فرآیندهای درجه حرارت بالا، مانند تولید فلزات، سیمان، شیشه و سرامیک ها ضروری است.

🧱 در حال حاضر انواع مختلفی از مواد نسوز وجود دارد که برای تامین نیاز بخش های صنعتی مختلف طراحی و تولید شده اند. نسوزها را می توان به روش های مختلف طبقه بندی کرد، که متداول ترین آنها بر اساس روش نصب، نوع اتصال (معتدل، پخته شده) و ترکیب شیمیایی (اسیدی، اساسی یا خنثی) است.

🧱 نسوزها یا آجر نسوز در یک هندسه از پیش تعریف شده فشرده می شوند و به همین ترتیب نصب می شوند، در حالی که مواد نسوز، که معمولاً، به صورت پودر تهیه می شوند و در هنگام نصب با ریختن، ماله کردن، گلوله زدن، لرزش و تزریق به صورت پودر در می آیند.

🧱 در گروه مواد نسوز شکل می توان بین آجرهای سرامیکی و پیوند کربن تمایز بیشتری قائل شد. آجرهای پیوند خورده یا آتش زده در دمای بالا (۱۵۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های موقتی و فرآیند پخت تشکیل می شوند، در حالی که آجرهای پیوند خورده یا خوی در دماهای پایین‌تر (۳۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های هیدروکربن (رزین، روغن و … ) و مقاومت نهایی در هنگام شلیک درجا ایجاد می شود.

🧱 تفاوت بین آجر نسوز و آجر معمولی

آجرهای نسوز از مواد سرامیکی نسوز ساخته شده اند استفاده از این مواد تنها به نمای ساختمان و شومینه‌ها ختم نمی‌شود بلکه از این مواد با توجه به مقاومتشان در برابر حرارت ۱۸۰۰ درجه فارنهایت در کوره‌ها و صنایع فولاد هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

همانطور که در بالا هم ذکر کردیم آجرهای نسوزِ متراکم از لحاظ ترکیب شیمیایی با آجرهای معمولی تفاوت‌های زیادی دارند.

آجرهای نسوز و آجرهای معمولی در رنگ، شکل و رسانایی حرارتی هم تفاوت‌هایی با هم دارند.

نمایندگی آجر نسوز نوید کارمانا

🧱 دما

آجرهای نسوز با توجه به ماهیت شیمیایی که دارند در برابر حرارت و دما مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

این آجرها برای شومینه، اتاق‌های پخت و پز، اجاق‌های چوبی، جعبه‌های آتش نشانی و صنایع مختلفی مانند کوره‌ها، صنایع فولاد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. آجرهای نسوز علاوه بر اینکه سنگین هستند تخلخل کمی هم نسبت به آجرهای معمولی دارند (به راحتی از هم جدا نمی‌شوند)

🧱 ترکیب بندی

آجرهای نسوز از ترکیب شیمایی ۲۳ درصد آلومینیا و ۷۳ درصد سیلیس تشکیل شده اند. فریک اکسید، تیتانیوم و سایر اکسیدهای فلزی مابقی مواد تشکیل دهنده‌ی آجرهای نسوز را تشکیل می‌دهند.

اما ترکیب اصلی آجرهای معمولی، سیلیس، آلومینا، منیزیا، آهک، اکسید آهن و مواد قلیایی است و در صورتی که هر یک از این مواد تشکیل دهنده بیشتر یا کمتر از میزان تعیین شده ترکیب شوند مشکلات جدی برای ساختار آجرها به وجود خواهد آمد.

اهمیت ترکیب مواد در آجرهای معمولی عموما کمتر از آجرهای نسوز است.

نمایندگی آجر نسوز نوید کارمانا

🧱 رنگ و شکل

رنگ آجر نسوز به طور طبیعی سفید است. اما امکان ساخت رنگ‌های متفاوت وجود دارد بدین صورت که لکه ها در داخل ماده آبکی (دوغاب) مخلوط می‌شوند تا آجر در طول مراحل ساخت رنگ گردد؛ برخی رنگ‌های محبوبی که برای نماهای ساختمانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل رنگ اسپرسو، سبز خزه‌ای، قرمز و سیاه است.

شکل آجرهای نسوز مورد استفاده در نماهای ساختمانی به طور یکنواخت مستطیل شکل هست و این در حالی است که آجرهای معمولی ممکن است شکل‌های متفاوت‌تری داشته باشند.

🧱 رسانایی گرمایی

رسانایی و هدایت حرارتی آجرهای معمولی بسیار بیشتر از آجرهای نسوز است. آجرهای نسوز می‌توانند درجه حرارتی بالایی را تحمل کنند زیرا موادی مانند سرامیک، اکسید فریک و سایر موارد افزودنی شیمایی دمای بالا را جذب کرده و منتقل نمی‌کنند.

هدایت حرارتی پایین باعث می‌شود آجرهای نسوز گزینه‌ی مناسبی برای عایق بودن دیواره ها باشند و مقدار عایق بیشتری را نسبت به آجرهای معمولی ارائه دهند. به دلیل جذب گرمای بالا و هدایت حرارتی کم آجرهای نسوز گزینه‌ی مناسبی برای مکان‌هایی همانند کوره‌ها، صنایع سیمان و صنایع فولاد تبدیل شده است.

متراکم‌تر بودن، مقاومت بیشتر در برابر سایش و آسیب از جمله‌ ویژگی‌های آجر نسوز است.

مدیریت : سامان جهانی

نمایندگی آجر نسوز نوید کارمانا

قیمت آجر نسوز , آجر نسوز , آجر نسوز نوید , آجر نسوز نما , آجر نسوز شاموتی , آجر نسوز باربیکیو , نمایندگی رسمی آجر نسوز نوید در تهران ,