نمای شیشه ای ساختمانی اسپایدر صنعت موحدی

نمای شیشه ای ساختمانی اسپایدر صنعت موحدی

🔹 اولین طراح و سازنده اسپایدر و اجرای نمای اسپایدر و سیستم های نیوتک در ایران🔹

🔹 درب شیشه ای ، کرتین وال ، شیشه گیوتین ، پارتیشن ، سقف شیشه ای🔹

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

www.spideriransanat.com

⚜️ سیستم نمای اسپایدر چیست؟

سیستم نمای اسپایدر گونه ای از نماهای مدرن شیشه‌ای هستند که کاملا خود ایستا بوده و در آن شیشه به وسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه اصلی ساختمان متصل می شود؛ و نمایی کاملا شفاف و مدرنی را برای کاربری های مختلف از جمله؛ مدرسه، دانشگاه، هتل، ساختمان های نظامی، تجاری و اداری و هر ساختمانی که فکرش را بکنید ایجاد می کند.

⚜️ سازه اسپایدر

سازه اسپایدر بدون قاب و با استفاده از شیشه ها در ساختار لعاب دار پیاده سازی می شود و پیاده سازی کلی این نمونه از سازه ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. آشنایی با انواع سازه اسپایدر می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهتر از این نمونه از سازه ها استفاده داشته باشید.

نمای شیشه ای ساختمانی اسپایدر صنعت موحدی
⚜️ انواع سیستم های نمای اسپایدر

سیستم سازه‌های فلزی

سیستم سازه‌های کابلی

سیستم سازه‌های شیشه‌ای

⚜️ نصب نمای اسپایدر به چه شکلی است؟

⚜️  سازه نگهدارنده سیستم نمای اسپایدر می‌تواند از کابل، خرپا یا سیستم‌های متنوع دیگر شکل گرفته شده باشد. برای این که نوع آن مشخص شود نیاز است در این خصوص مهندسین معمار و مهندس طراح سازه با توجه به کاربری و موقعیت ساختمان شما آن را سنجیده و نتیجه را مشخص کنند.

نمای شیشه ای ساختمانی اسپایدر صنعت موحدی

⚜️ سیستم نمای اسپایدر با سازه خرپا فلزی؛ در این روش خرپا فلزی بیشتر برای تحمل بار مرده و بار دینامیکی طراحی و ساخته شده و اسپایدرها نیز در این روش با جوش یا پیچ به سازه متصل شده و بار را منتقل می‌کنند. سیستم نمای اسپایدر با سازه کابلی؛ در این روش کابل های موجود به صورت کراس و تور بار های موجود را تحمل کرده و به تکیه گاه انتقال می دهند. سیستم نمای اسپایدر با سازه کابلی از زیبایی منحصر به فرد برخوردار بوده که بیشتر برای کاربری های عمومی مانند هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین سازه های دیگر مانند سیستم نمای اسپایدر اسپیس فریم که از فرم‌های هندسی منظمی به شکل متحد در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و سازه کلی را شکل داده اند. این مدل از سازه نیز کاربرد فراوانی دارد. تمامی سیستم نمای اسپایدر از یراق آلات مخصوصی شکل گرفته اند که منحصر به فرد می باشند و برای تهیه یراق آلات نمای اسپایدر باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

⚜️ بیشترین کاربرد نمای اسپایدر در ساختمان هایی است که ساخت یک نمای شیشه ای و فانتزی برای آن بیشتر مورد نیاز است. همچنین مواردی همچون صرفه جویی و محدودیت در مصرف انرژی مطرح است که بیش از هر چیز می تواند به افزایش میزان نورپردازی ساختمان کمک کند. یکی دیگر از موارد کاربرد نمای اسپایدر می توان به ظاهر تمیز شیشه، پاکسازی آسان و دوام بالای شیشه نسبت به آلومینیوم و دیگر متریال ها اشاره کرد. در نتیجه نمای آنها به عنوان یک نمای منظم، روشن و یکپارچه با مزایایی از جمله ایمنی، کاربردی و سلیقه هنری یکپارچه شده و بدین ترتیب به ساخت و سازهای مدرن و تزئینات تبدیل می شوند.

⚜️ مزایای شیشه اسپایدر

✔️به طور دائم نیاز به کنترل آب بندی و اجرای صحیح در هنگام ساخت دارد
✔️یک تکه بودن و شفاف بودن سیستم نمای اسپایدر
✔️سبکی و داشتن اتصالات محکم
✔️ ساده بودن اجرای جزییات این نما
✔️ مقاومت زیاد در هنگام زلزله و توانایی جابجایی این نما
✔️ داشتن تنوع زیاد در شکل و طرح
✔️ عایق صوت، حرارت، رطوبت

 

 

مدیریت : اصغر موحدی فرد

 

 نمای شیشه ای با سیستم فین گلاس

نمای شیشه فین گلس که یکی از انواع نمای اسپایدر محسوب می شود، دقیقا با همین هدف در ساختمان سازی کاربرد دارد. اما مهم ترین دلیل به کارگیری این نوع از نمای شیشه ای، حذف چهارچوب ها و شبکه های نگهدارنده شیشه است.

در اتصالات نمای شیشه ای فین گلس باله های شیشه ای نقش تعیین کننده را ایفا می کنند. در حقیقت شیشه هم نقش دیواره شیشه ای را دارد و هم سازه ای است که دیواره بر روی آن سوار می شود.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
 نمای شیشه ای با سیستم کابلی فیکس فتینگ

نمای شگفت‌انگیزی که با استفاده از شیشه و کابل‌های معلق در سیستم اسپایدر کابلی به وجود می‌آید در هیچ یک از سیستم‌های نمای شیشه ای قابل مشاهده نیست. در این سیستم نه خبری از لوله‌های استیل و نه خبری از تیغه های شیشه‌ای است و تمام این‌ها جای خود را به کابل‌هایی نیرومند می‌دهند. طراحی و اجرای این مدل، نیازمند به داشتن سازه بسیار قوی و محاسبات بسیار دقیقی می‌باشد، به همین دلیل و نیز به دلیل سختی اجرا و قیمت تمام شده بالاتر نسبت به دو سیستم دیگر، مورد استفاده کمتری قرار می‌گیرد.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
 کرتین وال

نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال، یکی از سیستم‌های نمای مدرن ساختمانی است، که ساختاری خود ایستا دارد. ساختار خود ایستا، به ساختاری گفته می‌شود، که سنگینی وزن بالای شیشه را بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل‌ها و شاسی کشی‌های مربوطه نگه می‌دارد و هیچ گونه بار مرده‌ای را بر ساختمان تحمیل نمی‌کند.

در واقع نمای کرتین وال یا اصطلاحا لامل، نمایی شیشه‌ای است، که در صورت نصب شدن صحیح، سنگینی حاصل از وزن شیشه‌ها و بار انرژی‌های حاصل از باد، طوفان و بارندگی‌ها، معمولا متوجه پوسته خارجی نمای ساختمان می‌شود و متوجه خود ساختمان نخواهد بود.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
 شیشه خم

در برخی از ساختمان های نوساز که مهندسان ساختمانی قصد ایجاد یک نمای خاص و مدرن را دارند از نمای شیشه خم استفاده می کنند که هر چند کار پیچیده و زمانبری به شمار می رود اما با ایجاد یک نمای جذاب و مدرن هر بیننده ای تحت تاثیر قرار خواهد گرفت .

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
 سقف شیشه ای

سقف شیشه ای از مدرن ترین نمونه سقف های قابل اجرا بر روی ساختمان های مسکونی، استخر و رستوران ها و موارد می باشد که با نام های دیگری از قبیل اسکای لایت نیز شناخته شده است. این سقف ها بدنه تمام شیشه داشته و به منظور افزایش مقاومت از قاب های فلزی و آلومینیومی برای آنها استفاده میشود.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
پارتیشن اداری 

پارتیشن های اداری می توانند راهی ایده آل برای تقسیم فضای داخلی محیط کار شما باشند. آن ها روشی انعطاف پذیر و کم هزینه برای ایجاد دفاتر شخصی، تقسیم بندی محیط یا ایجاد اتاق های مجزا هستند که می توانند به زیباسازی و دکوراتیو بودن محیط شما نیز کمک کنند. پارتیشن ها در انواع متنوعی طراحی و تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی، مزایا، معایب، متریال، طرح و رنگ، نحوه نصب و قیمت متفاوتی هستند.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
 درب شیشه ای لولایی

درب شیشه ای لولایی در انواع مختلف و با متریال متفاوتی در صنعت درب سازی از شیشه ساخته و پرداخته می شود که پرکاربرد ترین درب شیشه ای سکوریت لولایی را بنا به آمار تولید می توان درب شیشه ای سکوریت لولایی عنوان کرد. به دلیل استفاده فراوان از درب شیشه ای سکوریت لولایی افراد به دنبال آگاهی از قیمت درب شیشه ای سکوریت لولایی هستند تا بتوانند براساس متراژ و نیاز خود قیمت درب شیشه ای مورد نیاز خود را براورد نمایند. درب های شیشه ای لولایی به دلیل راحتی و سهولت در استفاده مورد کاربرد بسیاری از افراد قرار می گیرد.
درب لولایی به دلیل نصب راحت و امنیت در هنگام استفاده طرفداران بسیاری دارد به همین دلیل اغلب افراد خواهان قیمت درب شیشه ای سکوریت لولایی می باشند.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
درب شیشه ای لولایی 
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
  درب ریلی (اسلایدینگ) ورولیکی

این درب دارای یک ریل در قسمت بالا می‌باشد. درب به طور اتوماتیک به هنگام نزدیک شدن فرد به محل تحت پوشش حسگرها با حرکتی کشویی باز خواهد شد . در ساخت این درب از شیشه های مرغوب و ایمن استفاده شده . درب دارای سنسور و سیستم های پیشرفته می‌باشد که شامل تسمه ,فولی هرزگر, چشم های الکترونیک, موتور گیربکس , ریل و هنگر ها می‌باشد .

روند کاری درب کشویی اتوماتیک

روند کار به این صورت است که شخص با نزدیک شدن به درب تحت شعاع سنسورها قرار میگیرد و سنسور پالس یا سیگنالی دریافت خواهد کرد تا درب را باز نماید جالب است بدانید بخش مهم تر این کار به عهده قطعه بسیار مهمی به نام میکرو کامپیوتر (کنترل باکس) است که سنسور به این قطعه متصل شده است، درواقع می‌توان این قطعه را مغز در اتوماتیک نامید . کنترل سنسور های گیرنده و قطعاتی دیگری چون موتور کنترل تردد بر عهده کنترل باکس می‌باشد .

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
 کابین دوش شیشه ای 

کابین دوش شیشه ای ایده ای نو در سبک زندگی مدرن امروزی می باشد.در دنیای مدرن امروزی افراد به دنبال زیبایی هرچه بیشتر در محیط زندگی خود می باشند در این بین طراحی و دکوراسیون داخلی را درجای جای محیط زندگی خود دخیل می کنند.طراحی و ایده های نو در دکوراسیون حتی به داخل حمام نیز کشیده شده است و معماران سبک جدیدی را به عنوان کابین دوش شیشه ای طراحی کرده اند که طرفدان زیادی نیز پیدا کرده است. کابین دوش شیشه ای می تواند با اشغال کمترین فضا زیبایی چند برابری برای محیط ایجاد کند.

کابین دوش ها علاوه بر زیبایی و دکوراتیو کردن محیط از خیس و کثیف شدن سایر نقاط در حمام نیز جلوگیری می کند.کابین دوش ها از متریالی همچون پلکسی گلاس،پروفیل های آلومینیومی بزرگ و شیشه ساخته می شوند. اما از آنجاییکه شیشه زیبایی بیشتری دارد ،این متریال طرفداران بیشتری پیدا کرده است لذا کابین دوش ها نیز به سمت شیشه ای شدن کشیده شدند.کابین دوش با توجه به ابعاد و موقعیت پروژه در انواع مختلفی طراحی می شود. کابین دوش ها یک محفظه ی کامل جهت دوش گرفتن هستند ونیازی به آب بندی و یا کاشی کردن دیواره ها نمی باشد همچنین این سیستم مجهز به دوش و سایر متعلقات مربوط به استحمام می باشد.

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
 دیوار شیشه ای متحرک وبالکن شیشه ای 

ابتدا لازم است که بگوییم شیشه بالکن یا همان شیشه تراس ، هدف اصلی استفاده از آن برای حفاظت بوده که البته در دهه اخیر زیبایی ساختمان نیز از مزایای جدید استفاده از شیشه تراس است.

نحوه استفاده از شیشه های ساختمانی و طراحی و اجرای مناسب آن میتواند منزل و یا محل کار شما را خاص نماید و جلوه خاصی به محیط ببخشد. شیشه های بالکنی در ابعاد و اشکال مختلف تولید میشود که در بخش بعدی این مقاله انواع آن را معرفی خواهیم کرد، به عنوان مثال شیشه بالکن اگر به صورت متحرک باشد میتوانید در فصول مختلف آن را باز یا بسته نگه دارید و همچنین زمانی که کودکی در خانه دارید میتوانید محل تراس یا بالکن خود را ایمن نگه دارید و همچنین از ورود آلودگی هوا یا حشرات مزاحم نیز میتوانید جلوگیری کنید.

بالکن شیشه ای را میتوان در هر شرایط آب و هوایی نصب کرد حتی ضخامت و مقاوت آن ها را تغییر داد، بلکه شاید برای شما جالب باشد که بدانید شیشه های بالکنی در برابر بادهایی تا 300 کیلومتر بر ساعت هم مقاومت میکنند…! شیشه های مورداستفاده برای بالکن ، از نوع سکوریت بوده و مقاوت بسیار بالایی دارد.

 

 

 

اجرای نمای شیشه ای , اسپایدر , کرتین وال , کابین دوش , درب شیشه ای , درب برقی , استخر شیشه ای , شیشه خم , سقف شیشه ای , سقف متحرک , شیشه گیوتین , نرده شیشه ای , یراق آلات لولا , پله شیشه ای , پارتیشن , بالکن شیشه ای , درب تلسکوپی ,