Address & Contact

Our Address

تهران ، خیابان قزوین ، نبش شهید سبحانی ، پاساژ میلاد قائم ، ورودی دوم ، همکف 192

هیدرولیک بتن رستگار

⚙️ بورس پمپ های پیستونی و دنده ای هیدرولیک از برندهای معروف دنیا

⚙️ تهیه ، تعمیر و فروش انواع پمپ و قطعات هیدرولیکی

⚙️ ماشین آلات راهسازی ، صنعتی ، دریایی ، معدنی و کشاورزی

⚙️ تامین قطعات و پمپ پیستون ، پمپ دنده ای و قطعات هیدرولیک

??????????????

? آشنایی با پمپ های پیستونی

? از جمله پمپ‌های پرکاربرد که در دسته پمپ‌های جابه‌جایی مثبت قرار می‌گیرد، پمپ‌های پیستونی است. این نوع از پمپ‌ها معمولا در مواردی بکار می‌رود که نیاز فشار خروجی در بازه 100 تا 1000 بار است (فشار بالا).

?  پمپ پیستونی چیست؟
یک پمپ پیستونی شامل چهار جز اصلی است:

سیلندر (Cylinder)
پیستون (Piston)
شیر ورودی (Inlet valve)
شیر خروجی (Outlet valve)
علاوه بر اجزای اصلی، پمپ‌های پیستونی می‌توانند شامل اجزای فرعی زیر نیز باشد:

مثل آکومولاتور(Damper)
شیر فشارشکن (Pressure Regulator)
گیج فشارسنج(Pressure Gage)
گان و لانس (Gun and Lance)
فیلتر (Filter)
مکانیزم و نحوه عملکرد پمپ پیستونی
مکانیزم عملکرد پمپ‌های پیستونی بر حرکت یک پیستون در سیلندر در مرحله مکش و دهش استوار است. بنابراین در پمپ‌های پیستونی بدون آکومولاتور خروجی جریان در پمپ به‌صورت نوسان‌دار (پریودیک) است.

 

 

? انواع پمپ پیستونی چیست؟

? براساس نحوه عملکرد و جابجایی سیال عامل در داخل سیلندر، پمپ‌های پیستونی موجود در بازار به چهار گروه اصلی شامل پمپ پیستونی بالابر یا لیفت (Lift Piston Pump)، پمپ پیستونی فورس یا قدرتی (Force Pump)، پمپ پیستونی محوری (Axial Piston Pump)و پمپ پیستونی شعاعی (Radial Piston Pump) است. از دیدگاه استفاده صنعتی نیز می‌توان پمپ‌های پیستونی را به سه دسته پمپ شامل کارواش، پمپ مه پاش و پمپ سم پاش (پشت تراکتوری) تقسیم بندی کرد.

پمپ پیستونی لیفت یا بالابر

? در نوع لیف یا بالابر پمپ‌های پیستونی، یک پیستون در سیلندر قرار گرفته است که علاوه بر کنترل دستگاه می‌تواند به شیر ورودی دستگاه کمک کرده تا سیال مورد نظر را به سمت بالا پمپاژ کند. پس از پمپاژ سیال مورد نظر، پیستون به حالت قبلی بر می‌گردد و این روند ادامه می‌یابد

 پمپ پیستونی فورس یا قدرتی

? در نوع فورس یا قدرتی، انتقال پیستون از بالای سیلندر به پایین آن سبب حرکت سیال کاری جهت پمپاژ به دریچه‌ ورودی استوانه‌ای شکل می‌شود. سپس تحت فشار بالای پیستون، سطح سیال کاری در داخل سیلندر پمپ پیستونی به پایین حرکت می‌کند و نهایتا به طرف دریچه خروجی هدایت شده و عمل پمپاژ انجام می‌شود. این نوع از پمپ‌ها کاربرد کمتری نسبت به نوع بالابر دارد.

 پمپ پیستونی محوری

? از جمله پمپ‌های پرکاربرد در تهویه وسایل نقلیه، موتور هیدرولیک و پمپ‌های جداگانه، نوع محوری از پمپ پیستونی است. در این نوع، چندین پیستون درون سیلندر‌های جداگانه ولی در یک ردیف روی محیط دایره مشخص قرار داده شده و حرکت رفت و برگشتی محور آن‌ها طی یک حرکت موازی و هم محور موجب تخلیه سیال کاری و عمل پمپاژ می‌شود.

پمپ پیستونی شعاعی

? اگر نیاز به راندمان بالا، فشار بالا، دبی پمپاژ پایین و جریان بدون نوسان در خروجی باشد، از پمپ‌های پیستونی شعاعی استفاده می‌شود. مکانیزیم عملکرد پمپ پیستونی شعاعی شبیه پمپ محوری است ولی چندین سیلندر‌ آن به‌صورت هم مرکز رو به روی هم روی یک دایره قرار گرفته اند و حرکت پیستون‌ها در سیلندر به‌صورت متوالی انجام می‌شود.

? مزایای پمپ پیستونی چیست؟

(1) کاربرد در یک دامنه زیاد از فشار (100 تا 1000 بار)

(2) امکان تنظیم قدرت بدون تغییرات سرعت جریان سیال کاری

(3) کنترل دقیق جریان و امکان پمپاژ سیالات با گرانروی زیاد از جمله مزایای پمپ‌های پیستونی است.

??????????????

کاربردهای پمپ پیستونی چیست؟

??????????????

مدیریت : آقای رستگار

پمپ هیدرولیک , قطعات هیدرولیک , پمپ پیستونی , پمپ هیدرولیک دنده ای , پمپ هیدرولیک پیستونی فشارقوی , انواع پمپ هیدرولیک پیستونی , فروشگاه پمپ هیدرولیک در تهران , قیمت پمپ و جک هیدرولیک ,