Address & Contact

Our Address

اهواز

خرید و فروش قطعات موتوری و ماشین آلات عبدالخانی در اهواز

✨واردات قطعات فوق سنگین ماشین آلات راه سازی و کشاورزی از پاکستان و دبی به ایران
شماره های تماس:
09166121746
09305551441

 

?قطعات اصلی موتور خودرو چیست؟

?پیستون موتور : پیستون قطعه استوانه شکلی است که در داخل سیلندر حرکت رفت و برگشت دارد و زمانهای موتو ر را به وجود می آورد ضمنا نیروهای تراکمی و انبساط ناشی از احتراق را تحمل می کند.

?شاتون موتور : شاتون موتور اهرمی است که به پیستون موتور و میل لنگ متصل بوده , باعث تبدیل شدن نیروی خطی پیستون به نیروی چرخشی میل لنگ می گردد.

?سیلندر موتور : استوانه ای است تو خالی که از بالا به وسیله سرسیلندر مسدود شده و از طرف پایین با حرکت پیستون حجم آن مرتبا تغییر می کند.

?میل لنگ موتور: میل لنگ یا محور موتور میله ای است که کار انجام شده در روی پیستون را به صورت گشتاور و دور دریافت نموده قدرت را به سیستم انتقال قدرت ارسال می کند

?شمع موتور: وسیله ای است متشکل از دو الکترود و بدنه سرامیکی که بر اثر ولتاژ زیاد ایجاد شده و به وسیله کویل در زمان مناسب طراحی شده ایجاد جرقه می نماید و مخلوط متراکم شده سوخت را منفجر می کند.

?سوپاپ موتور: قطعه فلزی است قارچی شکل که در روی دریچه های ورودی و خروجی سرسیلندر قرار گرفته است و در زمانهای کار موتور با باز و بسته شدن خود نقش متفاوتی را ایفا می کند.

?سرسیلندرموتور: قطعه ای است که به عنوان درپوش در بالای بدنه سیلندر بسته می شود تا محفظه احتراق را به وجود اورد معمولا در روی سرسیلندر جای شمع و جای سوپاپ و غیره قرار دارد.

❇️نکته قابل توجه در مورد قطعات و لوازم یدکی خودروهای سنگین و سبک این است که این قطعات بطور دوره ای مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرند و در صورتی که هر کدام از قطعات فرسوده و یا خراب شده باشند، به موقع تعویض و یا تعمیر گردند، در غیر اینصورت قطعات فرسوده و خراب، ممکن است عملکرد سایر قطعات را تحت تاثیر قرار داده و باعث آسیب به آنها میشوند.

❇️امروزه روش‌ها و دستگاه‌‌‌های زیادی ابداع شده اند که با استفاده از آنها عیب یابی و تعمیر خودروها راحت تر شده است.دستگاه دیاگ لانچ یکی از وسایلی است که در مراکز تعمیر خودرو برای عیب یابی سریع خودروها مورد استفاده قرار میگیرد.

به مدیریت:عظیم عبدالخانی

 

 

 

 

قطعات موتوری خودرو , قطعات فوق سنگین ماشین آلات راهسازی و کشاورزی در اهواز , واردات انواع قطعات ماشین آلات سنگین در اهواز , واردات سنگین موتور عبدالخانی در اهواز , سر سیلندر موتور , سوپاپ موتور , پیستون موتور , میل لینگ موتور , شاتون موتور ,