✨ محسن سلیمانی وکیل  پایه یک دادگستری
✨ نماینده استان تهران باشگاه وکلا
مشاوره حقوقی تخصصی
مشاور حقوقی در قراداد های بین المللی (International Legal Advisor)
✨ قبول وکالت در کلیه امور حقوقی و کیفری

✨جدیدیت،پشتکار،صداقت تعهد وامانت داری تا حصول بهترین نتیجه
✨جلسه اول مشاوره رایگان
جهت مراجعه حضوری لطفا از طریق راه های ارتباطی هماهنگ نمائید

09124882768

شماره های تماس:

09124882768
02155246410

http://soleimani-lawyer.com/

☑️تفاوت وکیل مدنی و وکیل دادگستری:

⚖️ وکیل دادگستری شخصی است که پروانه وکالت دادگستری به وی اعطاء شده است و با توجه به پروانه وکالت می تواند از طرف موکل خود در تمام مراجع قضایی و شبه قضایی حاضر شده و در چهارچوب قانون از موکل خود دفاع نماید.

⚖️ هر شخصی که پروانه وکالت دادگستری نداشته باشد و شما طی قرارداد وکالت انجام اموری را به وی واگذار نمایید وکیل مدنی نامیده می شود.

⚖️ به موجب قانون وکلای مدنی نمی تواند در دادگاه ها و مراجع قضایی دخالت نماید و در دادگاه ها وکالت فقط از وکلای دادگستری پذیرفته می شود.

☑️در چه اموری می توان به وکیل، وکالت داد؟

⚖️ بعضی امور به حکم قانون و بعضی امور ذاتاً و به حکم طبیعت قابلیت واگذار نمودن به وکیل ندارند، همچنین ممکن است شخص به موجب قرارداد حق انتخاب وکیل در امری را از خود سلب کرده باشد.پس هر شخص می تواند به جز در موارد فوق انجام امور مورد نظر خود را به وکیل واگذار کند و وی می تواند در محدوده اختیاراتی که موکل به وی داده اقدام نماید.

☑️حدود اختیارات وکیل:

⚖️ موکل حدود اختیارات وکیل را در قرارداد وکالت مشخص می نماید. اگر وکیل خارج از اختیارات مندرج در قرارداد وکالت اقدام کند، اقدام وی فضولی محسوب می شود. یعنی اگر موکل اقدام وکیلش را تأیید نکند این اقدام وی اعتباری ندارد و شخصاً مسئول این اقدام خود می باشد و به موکل ارتباطی ندارد.

☑️وظایف وکیل:

⚖️ باید غبطه موکل خود را حفظ کند. یعنی در اجرای مورد وکالت باید آنچه که عرفاً، قانوناً و عقلاً نیاز است را رعایت کند. یعنی اگر به وکیل اختیار تام می دهیم ، باز هم متعهد به حدود قانونی، عرفی و اخلاقی می باشد.

⚖️ وکیل مطابق قانون باید حساب دوره وکالت خود را به موکل ارائه نماید. یعنی باید تمام اقداماتی را که از طرف موکل خود انجام داده به موکل گزارش دهد. اگر پولی را دریافت نموده و یا تعهدی داده است جزء این اقدامات برای موکل محسوب می شود و وی امین موکل است یعنی برای مثال اگر مالی را که از طرف موکل دریافت نموده است به موکل تسلیم نماید و و اگر این مال را به نفع خود تصرف نماید مرتکب جرم خیانت در امانت شده است.

☑️حوزه فعالیت وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری در حوزه های مختلفی قادر به قبول وکالت است اما برخی از حوزه های فعالیتی که وکیل دادگستری در آن قبول وکالت خواهد کرد به شرح زیر است:

⚖️ وکیل خانواده؛ هر موضوعی که به امور خانواده و دادگاه خانواده مربوط شود وکیل پایه یک دادگستری قادر به قبول وکالت خواهد بود و متقاضیان وکالت خود را به وکیل مربوطه بسپارند. موضوعاتی چون انواع طلاق، حضانت کودک، دریافت مهریه، انحصار وراثت و نفقه و غیره مربوط به حیطه خانواده می باشد.

⚖️ وکیل ملکی؛ وکیل ملکی وکیلی است که در زمینه همه دعاوی ملکی مشغول به فعالیت باشد تنظیم سند رسمی، وقف، سرقفلی، الزام به اخذ پایان کار و قرارداد اجاره و غیره از جمله دعاوی ملکی است که مربوط به حیطه کاری وکیل ملکی است.

⚖️ وکیل مهاجرت؛ یکی از مواردی که در سال های اخیر بسیار مورد پیگیری قرار گرفته است پیدا کردن وکیل مهاجرت است که وکیل مربوطه در خصوص مهاجرت و تمامی مسائل مربوط به آن فعالیت دارد.

⚖️ وکیل مالیاتی؛ وکیل مالیاتی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی برای دعاوی مالیاتی انتخاب خواهد داشت.

⚖️ وکیل ثبت احوال؛ هر موردی که مربوط به ثبت احوال باشد مانند تغییر نام و نام خانوادگی و یا اخذ گواهی فوت یا حذف نام همسر شناسنامه و غیره در حوزه فعالیت وکیل ثبت احوال است.

⚖️وکیل در حمل سلاح غیر مجار

⚖️وکیل در شرب خمر:شرب خمر به معنی نوشیدن مشروبات الکلی است که مجازات و سوپیشینه کیفری برای مصرف کننده آن، تولید کننده آن و همچنین حمل کننده و نگهدارنده آن در پی خواهد داشت.

جرم شرب خمر، یک جرم حدی است، به این معنا که شرایط و کیفیات و نوع و میزان مجازات این جرم در شرع و کتب آسمانی بیان شده و قانونگذار نیز این جرم و مجازات آن را از همین شرایط شرعی اقتباس کرده است .

⚖️ وکیل شرکت ها؛ یکی از حیطه هایی که اشخاص حقوقی به دنبال اخذ وکالت وکیل شرکت ها هستند.

⚖️ وکیل چک و سفته؛ هر فعالیت مربوط به اسناد تجاری و بانکی مربوط به حیطه کاری وکیل چک و سفته است.

⚖️ وکیل کیفری؛ هر پرونده ای که در حوزه و حیطه کیفری قرار بگیرد در تخصص وکیل کیفری است که خود به شاخه های مثل وکیل قتل، ادم  ربایی ، سرقت ،حمل مواد مخدر ، جرایم جنسی ، وکیل جرایم اقتصادی و غیره تقسیم می شود.

⚖️ برای انتخاب هر یک از وکلای فوق الذکر لازم است تا افراد با توجه به ویژگی هایی و روش هایی وکیل مد نظر خود را انتخاب نمایند.

به مدیریت:محسن سلیمانی

☑️ویژگی‌های وکیل پایه یک دادگستری خوب چیست؟

⚖️ وکیلی که صرفا پروانه و مجوز وکالت داشته باشد را نمی­توان وکیل خوب به شمار آورد. زیرا باید ویژگی­های دیگری از جمله مهارت و توانایی در وکالت، شخصیت و اخلاق صحیح در وکالت را نیز داشته باشد تا بتواند از حق موکل خود به خوبی دفاع کند. قبل از پیدا کردن وکیل در هر حوزه­ای باید تخصص و توانایی او در پرونده­های حقوقی و میزان حق الوکاله بررسی شود. تبلیغات بیش از اندازه یک وکیل به تنهایی قابل اعتماد و معیاری برای انتخاب یک وکیل نیست.

☑️ویژگی های یک وکیل خوب و حرفه ای در امور وکالت     

⚖️مهمترین ویژگی یک وکیل حرفه ایی امانتداری اوست .چراکه وکیل، امین موکل است و به جهت شغل خود ، به تمامی اسرار و اطلاعات وی دسترسی دارد.

⚖️دیگر ویژگی مهم یک وکیل خوب ، صداقت اوست .وکیل صادق مانند یک پزشک حاذق تمامی مراحل دادرسی و مسایلی را که ممکن است در مسیر دادرسی حادث شود ، به موکل خود گوشزد می نماید و در مورد تعهد خود که همانا تعهد به وسیله است و نه تعهد به نتیجه ،به خوبی و در کمال صداقت ، با موکل خود سخن می کند .

⚖️تجربه و تخصص با روابط عمومی قوی و پایدار از دیگر ویژگی های یک وکیل کاربلد و موفق است .که با وجود این عوامل ،سریعترین –کم هزینه ترین و ایمن ترین راه را  برای پیگیری قضایی پرونده انتخاب نموده و با این روش از هدر رفت وقت و هزینه اضافی به موکل جلوگیری می کند .

⚖️وکیل حرفه ای باید در عین حفظ متانت و افتادگی و دلسوزی ،باید اقتدار و صلابت لازم را داشته و از چاپلوسی و تملق در مقابل موکل یا مقام قضایی و یا همکاران خود اجتناب نماید .

⚖️و در آخر شاید بارزترین ویژگی یک وکیل خوب و حرفه ای ،دارا بودن علم و دانش حقوقی لازم و شناخت موضوعات حقوقی بویژه مسایل مبتلا به جامعه می باشد .تا بتواند پرونده موکل را با طرح درست و دقیق و حساب شده دعوا، به سرعت به سر منزل مقصود رسانده و در جریان دادرسی با بکار گیری علم و تجربه خود به هدف والای تحقق عدالت و احقاق حقوق موکل خود نائل آید .

 

http://soleimani-lawyer.com/

www.mohsensoleimani560@gmail.com

 

 

 

محسن سلیمانی , وکیل , وکیل خوب , وکیل پایه یک دادگستری , چک , سفته , قرارداد , خانواده , ملک , سند , ارث , وکیل , وکالت , مشاور حقوقی در تهران , دفاتر حقوقی , مشاور امور حقوقی خانواده , وظایف وکیل , وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تخصصی سلیمانی در تهران , انجام کلیه امور حقوقی , وکیل برای دعاوی خانوادگی , وکیل برای کلیه امور و دعاوی ثبتی , وکیل پایه یک دادگستری  ,  مشاور حقوقی تخصصی محسن سلیمانی در تهران ,